1.794 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Alene hjemme... bedste metode. Alene hjemme... bedste metode.

Hvilken alene hjemme træning har i bedst erfaring med, hvor hunden ikke ødelægger sofa, skabe og andet når den er alene.

Der er jo både lade den være i feks stuen, i hundegård i stuen , i bur hvor den er tryg og sover.... og?

Hvad hælder i mest til og har bedst erfaring med?

Spørg af ren nysgerrighed smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme... bedste metode.
  • #1   7. maj 2019 Har prøvet lidt af det hele med forskellige hunde.. For mig har den bedste metode været forskellig fra hund til hund... Handler om at finde det der passer den enkelte..

• #2   7. maj 2019 Baby har haft rigtig svært ved at lære at være alene hjemme...

Sidste år, havde jeg ingen anden mulighed, en at lade ham være alene. Jeg kunne ikke få ham passet og kunne ikke have ham med..

Baby var 5 år før han lærte at være alene hjemme. Og han lærte det på den hårde måde. Men det har gjort vores hverdag så meget nemmere. Han sover helt fint, han er ikke ked af det når jeg går, og går frivilligt ud i vaskerummet, når de skal være alene.
    Men han er så heller aldrig helt alene, han har jo de 2 andre hunde, som begge vil skide det er stykke om jeg er der eller ej smiley

- jeg vil ikke anbefale det.. Men det var det der skulle til for os..

Jeg ville, med en hvalp, starte stille ud med få minutters adskillelse og øge alt efter hvalpen smiley

• #3   7. maj 2019 Tucker har fri adgang til alt - undtagen badeværelse. Han opholder sig dog primært i soveværelset når jeg er væk. Han har aldrig ødelagt noget.

Et bur ville jeg ikke byde hunden i x antal timer.

• #4   7. maj 2019 Hov, ingen af mine har dog nogensinde splittet noget af, når de er alene hjemme.

Mine har det bedst med at være i vaskerummet, med en baby låge. Så har de kun vaskerummet at holde øje, men er ikke "rigtig" lukket fra.

• #5   7. maj 2019 Må hellere lige tilføje at jeg går hjemme, og har gjort i en del år pga sygdom af forskellig art, så mine hunde er kun alene kort mens jeg handler, er ved lægen og lign..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #6   7. maj 2019 Min erfaring baseret på egne plus en god portion klienthunde er at hvis hunden lærer at være adskilt imens man er hjemme så lærer de det andet lettere bagefter.

men det er individuelt og handler meget om gefuhl hvorfor man bør filme

• #7   7. maj 2019 Krøllet: Hvad er den hårde måde? smiley

Sam har lært at være alene hjemme i hele huset, undtaget badeværelset og ovenpå, hvor der er lukket af med gitter, dette har han været vant til fra han var hvalp.
    Nu her i april måned hvor han er fyldt 2 år, har jeg åbnet op for gitteret, så han også kan rende ovenpå og sove oppe i sengen, hvis han lyster, det fungerer uden problemer.

Jeg har et alene hjemme ritual som vi kører til punkt og prikke, det fungerer bare smiley
    Jeg kan f.eks. ikke bare skynde mig i tøjet og ud af døren i en fart, så ved han ikke hvad der skal ske, det skal der i mod foregå rutine mæssigt, så han er helt med på setuppet "nu skal du være alene hjemme".
    Han er dog sådan en hund der kun kan efterlades 1 gang om dagen, det vil sige jeg kan ikke komme hjem fra arbejde og gåtur og træne hund og så smutte fra ham igen, det fungerer han ikke med, så der skal jeg have hundepasser på, hvis jeg f.eks. skal noget senere om aftenen.
    Jeg kan dog godt gå fra ham om morgenen, være væk et par timer og så gå fra ham igen senere på dagen, men hvis jeg har været væk en hel arbejds dag, forventer han ikke at blive efterladt igen, helt fair smiley

Jeg filmede ham i en lang periode under indlæring af alene hjemme, så jeg hele tiden vidste hvordan det gik smiley

• #9   7. maj 2019 Vi er i gang med alene hjemme træning. Og det er mig vores hvalp følger rundt. Jeg går i de øvrige rum og lukker døren. Han ved jeg er der, men ligger sig uden foran døren. Jeg tager ud af huset uden ham, hvor der så er nogen hjemme med ham i mens. Og udover det , træner vi alene hjemme træning hvor jeg går ud af døren og ind efter lidt tid.

Grunden til jeg var nysgerrig er bla. at jeg hørte en træner nævne at hun anbefalede hvalpe i bur når de er alene hjemme, da hun oplever folk sige " min hund er allerede super dygtig til at være alene hjemme og den er ikke ret gammel" hvorefter de kommer og siger når hunden er 7-8 mdr. " hjælp ! den er nu begyndt at splitte tingene ad i hjemmet " hun understreget at hunden selvfølgelig skal føle buret er dens lille hule og føle sig godt til pas med et godt kødben osv.
    Jeg må dog indrømme at jeg aldrig har brudt mig om bur til hund i hjemmet.

Jeg ville bla. Høre om nogen bruger den metode.

• #10   7. maj 2019 Jamen at jeg som sagt måtte gå fra, til trods for jeg vidste han ikke kunne være alene hjemme...
    Det var absolut ikke med min gode vilje, men det viste sig at være det der skulle til.

• #11   7. maj 2019 Jeg vil aldrig nogensinde anbefale at putte sin hund i bur imens man er væk, det er altså i det fleste tilfælde at symptom behandle.

En hund der begynder at splitte ad ved 7-8 måneders eller 1 års alderen er altså ret normalt smiley
    Hunden er igang med at blive kønsmoden, der sker ret meget i kroppen.
    Her hjalp det at skrue op for aktivitet både mentalt og fysisk, dog fik han ingen friløb om morgen og eventuelt starte alene hjemme træningen forfra..

Her demonstrer Sam kedsomhed som teenager, det bliver man altså ikke buret inde for smiley

profilbillede
  • #12   7. maj 2019 Sam var ikke ked af at være alene, han fandt bare på noget sjovt at lave smiley

profilbillede
  • #13   7. maj 2019 Sund fornuft og tid - det er løsningen.
    Glemt alt om bur, straf og quickfixes.

Hvis man vælger en afbalanceret hvalp, får brugt hvalpens energi fornuftigt, sørger for rolig introduktion til det at skulle efterlades og går frem i det tempo, der passer til hunden, så undgår man de fleste problemer.
    Et afgrænset område kan være fint, for min race gerne med adgang til haven.

Det rette racevalg og ejers erfaring og kropssprog har en hel del at gøre med hvor succesfuldt det hele bliver, både mht generel træning, alene-hjemme-problematikker, opdragelse mv. Jeg ser meget tydeligt en forskel på hvem der får problemerne i min race smiley

Teenageløjer kan ikke undgåes. Det er helt normalt med tilbageskridt i den periode. Det gælder inden for alt. Bur er aldrig nogensinde rette løsning.

• #14   7. maj 2019 Sten er i køkkenet, når han er alene. Der har jeg mulighed for at fjerne alt, der ikke må tygges i, og jeg behøver ikke bekymre mig om sko, sofa mm.
    Vi er jo så startet med, at han bare lige var alene, mens jeg gik på toilet, gik ud med skraldespanden, gik over og sagde hej til naboen, ud at handle osv, så vi gradvist har øget den tid han er alene. Han har dog fra start været ganske god til det, synes jeg, og er nu alene mens jeg er på arbejde med en luftetur i haven midt på dagen.
    De første dage havde han lidt aviser til HVIS nu han skulle tisse mens han var alene. Dem tyggede han bare i, så jeg fjernede dem, men så begyndte han attage fodbad i vandskålen og hive i den måtte skålen står på, så han fik sine aviser igen, og nu splitter han så dem til atomer og hygger sig med det, men lader alt andet være.

Jeg har en psykisk syg nabo til den ene side, som et par dage har råbt meget inde ved siden af (væggen op mod køkkenet), så jeg valgte at flytte ham til badeværelse og gang, men der hyggede han sig med alt fra bruseforhæng til toiletpapir - papir er bare det fedeste legetøj ever smiley

Så han røg tilbage til køkkenet og er glad og tryg der.

Planen er, at han bliver i køkkenet til han ikke længere er så let at friste med ting at gnave i - han vil så vældig gerne lege med lamelgardinerne, trække kurve ud fra reolen og kigge i dem mm (altså når jeg er hjemme og han er i hele huset). Den slags bliver jo i reglen mindre interessant med tiden, så ser ingen grund til at friste ham unødigt og at gøre et problem ud af noget, der ikke behøver være det.

Så det korte af det lange - fjern alt der ikke må tygges i, giv noget der gerne må tygges i (sten for nakkesener og andet med god tyggetid i) og fornuftigt legetøj, hvis hunden er til den slags, og vent med at lade hunden være alene med ting, du ikke vil have ødelagt, til den er ovre den alder, hvor ALT skal undersøges og helst med tænderne.

• #15   7. maj 2019 vi er i gang med alene hjemme trænning, han har baggang, forgang og køkken og så der gitter for ind til stuen. indtil videre går det rigtig fint, det er korte intavaler og så tålmodighed, vil aldrig putte ham i et bur, eller ikke til alene hjemme, han er i bur når vi ude at køre.

• #16   7. maj 2019 Og jeg forventer da i øvrigt lidt bøllestreger på et eller andet tidspunkt, når han er alene - derfor bliver han i køkkenet en rum tid endnu. Måske får han gangen med på et tidspunkt. Begge dele er rum, hvor jeg nemt kan fjerne ting, der ikke må tygges i.

Reiki og Gaia var i hele huset. Gaia sov fra hele alene-hjemmetiden og kunne også uden problemer efterlades flere gange på en dag. Reiki var ikke ret god til at være alene hjemme. Da jeg fik ham fulgte der overlevering fra tidl ejer med og han har åbenbart helt fra hvalp hylet og gøet når man gik og en tid derefter (hvorefter han så tiede stille og gik ind og sov - men det kunne altså stå på i op til en time).
    Han lærte at være stille, når jeg gik, men det krævede meget faste rutiner og han kunne absolut ikke efterlades flere gange - var jeg gået, så var jeg gået og havde jeg glemt noget, kunne jeg ikke gå ind og hente det og så gå igen, så måtte jeg bare undvære det, for forlod jeg ham igen, blev han voldsomt ked af det og så startede hylekoncerten.
    Men han har aldrig ødelagt ting, hverken legetøj eller mine ting, når han var alene.

Til Sten har jeg en af naboerne til at lufte midt på dagen, og det er en helt ny fornemmelse, det der med ikke at behøve styrte hjem efter arbejde, fordi vovse skal ud at tisse - det var aldrig gået med Reiki. Skulle man blive forsinket, så kunne man bedre efterlade ham i lidt for lang tid, end få en til at lufte og så gå igen.

• #17   7. maj 2019 Jeg vil også lige sige at hele Sam's alene hjemme ritual indebærer:

Foder i forskellige aktiverings dimser (jeg har 3 stk at vælge imellem)
    En tom mælkekarton, morgenmad's æske eller æggebakke med foder i som lukkes (som han må splitte ad)
    En cola eller anden hård plastflaske med foder i
    En papkasse med tomme toiletruller eller krøllet avispapir i , hvor i der ligges foder (Det får han kun nogengange)
    En kong med dåsemad i
    En blød tyggesnack
    Kylling eller skinketern gemt rundt omkring på gulvet

Så han har noget at bruge lidt tid på når han er alene smiley

• #19   8. maj 2019 Min gamle hund Josie var FRYGTELIGT ked af at være alene hjemme, men hun eeeelskede sit bur som hun anså som sit fristed og sin hule.. Den eneste måde hun kunne være rolig på når hun var alene var at være i buret.. Det fandt vi først ud af da hun var omkring 1,5-2år gammel.. Når hun var der var hun fuldstændig rolig, sagde ikk et pip og lagde sig bare til at sove.. Ville dog aldrig stile efter et bruge et bur, men for Josie var det den eneste måde hun var tilpas på.. Hun brugte også ofte buret når vi var hjemme og nød det faktisk... Min nuværende hund Mille har også et bur stående som hun er utrolig glad for, men hun er alene i hele huset..

• #20   8. maj 2019 Hun gik forresten selv ind i buret når vi gik og gjorde klar til at skulle gå... Det var ikke symptom behandling, straf eller ubehageligt for hende...

• #21   8. maj 2019 Her er Quila i gang og badeværelse. Der er børnegitter for trappen op til første sal og i døråbningen ind til køkken/stue. Jeg ville ikke have at hun hoppede op og ned fra sofaen uden opsyn, så derfor har hun ikke adgang her til. Og i gang og badeværelse er det minimalt, hvad hun kan ødelægge, hvis hun skulle få de tanker smiley

Senere vil hun få hele underetagen, men det bliver ikke før nummer 2 hund er vokset fra narrestregerne og den får vi først i starten af det nye år smiley

Hun har et bur med tæppe over, som hule, og det sover hun i, det meste af dagen, mens vi er på job. Jeg arbejder hjemme i dag og selv nu, ligger hun ude i hulen smiley

• #22   8. maj 2019 21# Har i taget beslutning om hvad i skal ha af hund i det nye år? smiley

• #24   8. maj 2019 Den hårde måde har altid virket hos os. Gå uden at lave drama over det, ingen længere indlærings periode. De har haft hele huset.

Alle mine hunde har været efterladt en hel arbejdsdag kort efter de er kommet hjem til mig. De har dog haft anden hund at "holde i hånden"
    Selv efter Malthe er blevet alene (dog med kat) tager han alt i stiv pote. Han kunne ikke være mere ligeglad med at jeg går.

• #26   8. maj 2019 Min første hund var 8 år gammel da jeg fik hende, så måske jeg har været heldig pga jeg altid har haft en voksen hund med mine hvalpe.

• #29   8. maj 2019 Isabelle, hvalpe der er født hos mig, er ikke blevet trænet i alene hjemme. De er jo i forvejen det mest trygge sted, de kan være og er en del af flokken. Som regel er der ikke behov for, at de skal være helt alene, så det kommer bare hen af vejen.
    Det kan være lidt anderledes med hvalpe, der er kommer fra andre opdrættere, de er jo ikke knyttet til hverken stedet eller de andre hunde på samme måde.

Jeg ser på, hvornår de frivilligt opholder sig et eller andet sted alene. Når de f.eks. lægger sig til at sove i haven mens alle andre er inde i huset med lukket dør, eller lægger sig alene i stalden mens jeg og de andre hunde er andre stedet.

Nu med Ouna, som jo ikke er vokset op her, skete første gang helt alene forholdsvis kort efter, jeg havde fået hende, på en måde jeg ikke havde planlagt eller forventet. Jeg havde gået en lille tur med hende og Manilla, og efterladt dem i stalden, mens jeg gik med de 2 andre. Bagdøren i stalden er to delt med en 2/3 del forneden. Der havde jeg ladet den øverste låge stå åben, og regnet med at det var ikke noget problem, eftersom den nederste del er ret høj, men da jeg kom hjem fra tur, gik Manilla uden for, så hun var sprunget ud og havde efterladt Ouna alene i stalden. Der var ikke en lyd fra stalden, og Ouna sov trygt, da jeg kom ind til hende. Så vidste jeg, at hun ikke var nervøs for at være alene. Det kan så godt være, at det ikke passer hende at se, at jeg går med alle de andre, og som regel bliver de jo også delt 2 og 2, men hun er ikke bange for det. Og det er sket, at jeg har efterladt hende alene.

Men det er jo luksus at ikke behøve alene træne sine hvalpe, fordi der normalt er andre hunde, de kan være sammen med, så min fremgangsmåde kan kun bruges, hvis man har tid nok og der ikke er noget job, der venter efter et par uger.

• #30   8. maj 2019 #22 Ja, forhåbentlig er der en hvalp til os, fra Quila's storesøster (de har samme mor), når hun til efteråret skal have hvalpe smiley Så igen en lab af jagtlinier smiley

• #31   8. maj 2019 #30

Uhh det bliver spændende smiley det er også ret specielt at have 2 fra samme familie smiley

• #32   9. maj 2019 Tak, jeg glæder mig helt vildt smiley

Kommentér på:
Alene hjemme... bedste metode.

Annonce