{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Hvalpe foder hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er på bar bund. Min schæfer hvalp får wilderness, som jeg har hørt er et rigtig godt foder..MEN han taber sig på det, og har afføring 3-4 gange om dagen( hvilket er i overkanten) ... han trives ikke på det. Og det undre mig da det skulle være godt?

Hvad vil i anbefale til schæfer hvalp ?
Jeg vil gerne skifte med det samme. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe foder hjælp!!!
  • #1   9. maj 2019 Begge mine er vokset op på Bosch Life Protection Young and active, og det har fungeret så fint for dem begge.
    De har begge fulgt "standard vækst kurven", fin blank pels, ingen fordøjelses problemer, ingen problemer med for hurtig vækst eller vokseværk, og intet tab af appetit..
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/bosch/life_protection/180920


    profilbillede
  • #3   9. maj 2019 At et foder er godt er ikke =At det er godt til alle hunde. Hvor ofte fodrer du? Jeg synes ikke det lyder usædvanligt for en hvalp at skulle skide 3 gange om dagen, fordi de jo også ofte fodres flere gange dagligt.

    Sten fik royal canin god opdrætter og så fin ud. Nu får han Olivers og ser stadig fin ud og er vokset jævnt og harmonisk indtil videre.

    Der findes masser af fornuftigt foder, så er du ikke helt tilfreds med ham på det han får nu, er det jo bare at prøve noget andet. Antallet af gange de skider synes jeg dog ikke er en god rettesnor for, om foderet er godt, når vi taler hvalpe. Sådan nogen skider bare tit lidt oftere end en voksen hund.


  • #4   9. maj 2019 Pia H : tusind tak for hjælpen smiley jeg har læst om det og har nu bestil det. Det ser rigtig fornuftigt ud. Hvor lang tid går der fra bestilling til levering mon? smiley

  • #5   9. maj 2019 Julie S og Michelle : tusind tak for jeres svar smiley

    Rigtig rart med hurtig feedback


  • #6   9. maj 2019 Sam fik som hvalp Essentials large breed og efterfølgende deres 3 forskellige voksen varianter med fisk, hjort og lam og kylling og and, det er hans "standard" foder
    Ved siden af det har han prøvet mange andre foder varianter og får det stadig, da jeg godt kan lide at variere, han trives på alt det han har fået, flot blank pels, afføring 2-3 gange om dagen, samme energi niveau, det eneste forskel har været mængden af foder han skal have på diverse forskellige mærker smiley


  • #7   9. maj 2019 Mine vokser op på Essential Beginning large breed.
    Hvis de fodres 3 gange dagligt, har de ofte også afføring tre gange dagligt.

    Det vigtige, når man fodrer hvalpe af hurtigtvoksende, store racer, er at forholdet mellem calcium og fosfor er korrekt. Fedtprocenten må heller ikke være for høj. Hvalpene skal have stabil, rolig vækst, for at leddene udvikles korrekt.


  • #8   9. maj 2019 For at fortælle dig at der er kæmpe forskel på hvordan hunde reagerer forskelligt på foder. Mine labradortæver ville aldrig have fungeret på Essential, Acana, Orijen eller Olivers. Det blev prøvet, en de sked sig halvt ihjel. Ingen af dem fungerede nemlig på kornfrit, som ellers er de flestes svar på foderproblemer....... Men derfor er kornfrit ikke noget skidt. Det var bare ikke godt for mine to labradors.

  • #9   10. maj 2019 Fanta: vedr. levering.
    Zooplus har desværre lidt lang leveringstid, i hvert fald i mit område (Nordsjælland). Jeg bestiller gerne mandag, og har så varerne om torsdagen (enkelte gange først fredag). Jeg har valgt at få leveret med GLS, da det er dem der leverer mest stabilt, synes jeg. Har lige bestilt 2 store sække foder i går, og leveringsomkostningerne er sølle 9 kr. smiley


  • #10   11. maj 2019 Hmm, jeg bor også i Nordsjælland og synes jeg ofte får pakker fra zooplus ret hurtigt. Nogle gange så hurtigt som næste hverdag smiley

  • #11   11. maj 2019 #10 Samme her smiley

  • #12   11. maj 2019 Hvad mener du med at han ikke trives?
    At hvalpe skider 3-4 gange om dagen er helt normalt og hvis den taber sig, skal den have noget mere at spise.
    De to ting er jo ikke mistrivsel.


  • #13   11. maj 2019 #12
    Jeg mener han ikke trives fordi han taber sig.
    Jeg har givet ham ekstra, men han taber sig stadig, derfor er det uholdbart, og han skal have noget han trives bedre på.


  • #14   11. maj 2019 Hvor meget får han?
    Hvis alt andet er ok, så handler det jo kun om mængder.



  • #15   11. maj 2019 Jeg tænker hvor gammel er han?
    Er det den lille vaps du har oprettet i april?
    For en så ung hvalp må ikke tabe sig.
    De kan godt blive lidt ranglede og tynde at se på. Men vægten må kun gå en vej og det er op.
    Hvormeget får han at spise?
    Og hvor meget har han tabt sig? Er du sikker på han ikkeer syg?


  • #16   11. maj 2019 Hans vægt går op ad og jeg ved med sikkerhed han ikke er syg, han trives bare ikke på det foder smiley som der nævnes er der forskel på hvad den enkelte hund trives på. Og jeg vil gerne reagere hurtigt, da han skal have det bedste at vokse på.

    Tak for jeres svar. ??


Kommentér på:
Hvalpe foder hjælp!!!

Annonce