{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Stolthed. {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder på et bo- og dagcenter for svagtseende og blinde ældre mennesker. Nogle af dem er let demente.

Idag skulle Murphy med mig på arbejde for første gang. Han er vant til at komme med ned på det plejecenter, hvor min mor er i øjeblikket, så ved ved at han er meget glad for de gamle mennesker.

Og alligevel overraskede han mig smiley Han er kun 17 måneder. Men han opsøgte ikke beboerne med mindre de selv opsøgte ham. Han faldt dog i en lang og alvorlig snak med den mest demente af de beboere, som jeg primært tager mig af. At se hendes salige smil over at sidde og nusse Murphy, var GULD værd. Og der var meget mere ro over hende end normalt....

Jeg er ved at boble over af glæde og stolthed over mit lille dyr smiley Og det er bestemt ikke sidste gang han er med mig på arbejde. Så nu er vi endnu mere sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stolthed.
  • #1   16. maj 2019 Åh, kan lige forestille mig hvor stolt du må være smiley Og hvor glad du må være over at ha kunnet gi den demente dame noget så dyrebart smiley Fordi sådanne øjeblikke ER sgu dyrebare i sådanne situationer! (har selv en pap morfar der er dement som elsker min mors hund og Mille og får utrolig meget glæde af dem som intet andet gir på samme måde)

  • #4   17. maj 2019 Det er en rigtig win win situation. Murphy giver til beboerne og altså kan Murphy få lov at komme med på arbejde. Hvad kunne være bedre. smiley Selvfølgelig er du stolt af ham.

    Begge mine forældre endte med at være demente og på dement afdelinger, og jeg havde normalt en eller to hunde med, og det gav så meget. Ikke bare til mine forældre, men også til mange af de andre beboere. Mange er jo glade for hunde, det var også et lille afbræk i en ret ensformig tilværelse, en del havde haft hunde selv og begyndte at fortælle om dem.

    Og hundene hyggede sig.


  • #5   17. maj 2019 Tusinde tak for jeres søde ord. Jeg har også besluttet at Murphy kommer med hver dag, indtil nogen begynder at brokke sig (og det bliver næppe beboerne smiley ) Han NØD bare at ligge på en stol (tager hans eget tæppe med næste gang) på min jakke og blive nusset smiley

  • #6   17. maj 2019 Min mor arbejde i køkkenet på en dement afdeling på et plejehjem, der havde en af kollegaerne også hunden med til tider, dog en lidt større model en Murphy smiley men beboerne nød selskabet.

    Min mor fortalte dog også om katten som boede der fast. Når den slog sig ned ved en beboer eller ude foran døren, var det med næsten 100% sikkerhed at denne beboer rejste ud på den sidste rejse indenfor kort tid ??


Kommentér på:
Stolthed.

Annonce