{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bil til hunde
  • #1   24. maj 2019 Mondeo smiley

  • #2   24. maj 2019 Kig evt på bilbasen.dk.
    De dyreste biler vi har haft (i rep) har været 2 x opel. Den billigste klart Hyundai. Kig evt på en Hyundai i30 stationcar også.


  • #3   24. maj 2019 Uha, jeg har haft en Astra, den holdt konstant på værksted.


  • #4   24. maj 2019 hvis man læser lidt om bilen og rep så skulle Toyota være ret driftsikker .. selv er vi glade for vores Peugeot 308 ...

  • #5   24. maj 2019 Kan godt lide du skriver gammel spand, og så er budgettet 100.000 smiley

  • #6   24. maj 2019 Peugeot 308 ser faktisk fin ud. TAK
    Den tjekker vi ud på søndag



  • #8   24. maj 2019 Den må ikke være ældre end 2010 smiley
    Men Toyota er fed. Har lige set på en i dag.
    Avensis skråner bare lige så meget som en schæfer så er lidt bange for at bagagerummet bliver for lavt til et dobbelt Hundebur


  • #10   24. maj 2019 Min er 15 og spinder som en mis smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #12   24. maj 2019 Vi er lige kommet af med vores Avensis. Lækker bil, men vi endte med at købe et stort enkelt bur, da et dobbelt ikke kunne være i bilen. Som jeg lige husker det, så var der faktisk i bredden der blev et problem. Bagerst i bagagerummet bliver pladsen indsnævret. Jeg meeeeeener dog at der var nogle enkelte mærker dobbeltbure der kunne passe.

    Nu har vi så købt en Auris og er sku lidt i tvivl om det bur vi har nu passer smiley


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #14   24. maj 2019 Jeg ville nu godt nok være ked af at transportere mine hunde i en trailer. Hårene ville jeg gerne være foruden, men ellers skal de være i bilen med os andre smiley

  • #15   24. maj 2019 Nej, ingen trailer.
    Jeg gider heller ikke køre med trailer hver dag. smiley
    De skal være inde i bilen. smiley
    Mine hunde piver ikke og hårene klare støvsugeren.


  • #16   24. maj 2019 Skal du have noget driftssikkert, så er Toyota nr. 1, vi har haft Ford, Opel, Mazda og Nissan - en af hver og de sidste fire biler vi har haft har været Toyotaer, de har simpelthen været så meget bedre end de andre. Kører godt, aldrig problemer med at de ikke vil starte etc., udgifterne begrænser sig til driftsdelene som olie, bremseskiver mv.

    Pt. kører vi Sportsvan og Rav4.


  • #17   25. maj 2019 Jeg havde Caddy i et par år og det er den absolut fedeste bil jeg nogensinde har haft. Desværre er den TUNG og med en stor motor der tager meget brændstof - så den var simpelthen for dyr i drift og vægtafgift til mig. Nu har jeg en Peugeot Bipper. Den er ok. Men i forhold til caddy'en føles den "plastikagtig" og jeg har måtte bygge i højden for at få plads til alle 4 hunde i den

  • #18   25. maj 2019 Si’r det bare....

    profilbillede
  • #19   25. maj 2019 Så si'r jeg bare ( og jeg har sagt det før ) ….. hvorfor ikke bare det helt vilde, når det nu skal være.. ?
    Min "Lilly the Pug " ser da ret glad ud … og der er masser af plads... smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #20   25. maj 2019 Jeg har haft peugeot i mange år, vi har stadig en, det er den mest stabile bil vi har haft, kører altid, fejler intet så jeg forstår simpelthen ikke uviljen mod franske biler;) Hans Jørgen er mekaniker og franske biler er dem de ser færest af;) WW er de dyreste at lave

  • #23   25. maj 2019 Franske biler springer pærer i en lang uendelighed. Det gode er at man bliver en haj til at skifte dem.

    Min 206’er havde dertil et væld af fejl, og der var vist ikke en eneste måned, hvor der ikke var en lampe der lyste. Tit fejlede den i virkeligheden ikke noget, men skulle alligevel en tur til mekaniker og sættes på testeren.

    Min venindes C3 er mega dramatisk. Cirka en gang om året laver den sådan en “Total engine failure”, hvor det hele bliver og bipper. Og så er den helt gak med temperaturer, og påstår rask væk at der er 42 grader om sommeren, og minus 18 grader om vinteren smiley

    Jeg orker ikke franske biler. Herhjemme er der kun plads til én hystade, og det er mig smiley

    Skoda og Toyota er billige i stumper. VW er kram, men dyr i stumper.


  • #25   25. maj 2019 Det er taget til efterretning smiley Tak

  • #27   25. maj 2019 KH, men prøv at læg mærke til alle de enøjede biler du møder - 99% er franske biler. Og det hjælper stadig ikke på det der drama med lamper der blinker i ny og næ. Min venindes C3 er 5 år gammel, og springer stadig pærer konstant.

    Jeg havde min Skoda i 4 år, og skiftede ikke pærer én eneste gang.


  • #29   25. maj 2019 Og min kollega sværger også trofast til franske biler, pt. Renault tidligere Citroen - men der er en grund til, at jeg skal hente ham af og til på værkstedet..... smiley Så har der igen været en eller anden lampe, der har lyst og han har måtte sætte dem af der til tjek.....

    Han kører kun bilerne indtil de er 3-4 år gamle, vores Toyotaer køber vi først i den alder og beholder dem til de er 10+ år - alligevel har han langt flere reparationer pr bil i den periode end vi har haft på vores i hele perioden. (og her tænker jeg ikke serviceeftersyn)

    Vores "unge" på kontoret kører ofte i de små franske eller Hyundaier og synes også oftere at de skal en tur på værksted, end jeg ville acceptere...... Men det har selvfølgelig også noget at gøre med, hvordan de bliver brugt - de bruger dem typisk til små byture, vores kommer ud på lange træk på motorvejen, og det er afgjort bedre for motoren end det andet.

    Vi har bare brug for en reel og driftsikker bil, da vi "bor på landet" og den offentlige befordring herude ikke er et muligt alternativ, og det har vi fundet - skulle vi skifte mærke, så ville jeg nok vælge en Skoda, har flere bekendte med gode erfaringer med dem.


  • #30   25. maj 2019 Jeg har været meget glad for Nissan og VW. Mest for VW, og jeg elskede min Polo. De er lidt dyre i reservedele når noget skal skiftes, men til gengæld så holder det, og skal blot skiftes når det bliver naturligt slidt.
    Nissan Pixo købte jeg brugt for 70.000, kørte 200.000 i den og skiftede kun slidte dele men havde den reelt aldrig på værksted. Det er den billigste bil jeg nogen sinde kommer til eje.

    Har haft én Peugeot, og aldrig nogen sinde igen. Den kostede mere hos mekanikeren i 6 måneder end den gjorde i indkøb og den holdt mere stille end jeg kørte i den. Møj spand. Min første, sidste og eneste.


  • #31   25. maj 2019 jeg er simpelthen nødt til at sige at det med Peugeot er en skrøne der blev skabt for mange år siden, og ikke holder vand den dag i dag ... der er uheldige/mandagsbiler i alle mærker ...

    vi har kørt Peugeot siden midt 90´erne , 406, 407 (som blev næsten 10 år og kun solgt fordi vi stadig kunne få lidt for den) og nu 308 ... de eneste 2 mærker der kan få mig til at skifte (og dem er jeg for nærige til) det er BMW og Volvo ...


  • #32   26. maj 2019 Jeg har VW caddy (diesel), og kan ikke anbefale den.
    Da bilen var 5 år gammel, røg gearkassen. Da bilen blev 12 år, begyndte jeg at få startproblemer. Det tog mekaniker 1 år, at finde fejlen (defekt styreboks), da bil ikke meldte fejlen selv, og VW i Dk. ikke var bekendt med problemet ???
    Nu er bilen 14 år gammel, og motoren er stået af smiley
    Den har kørt 360.000 km, hovedsagligt lange ture, og er passet med service hvert halve år. Og jeg er ikke imponeret !

    Har fået anbefalet Toyota af flere kolleger (som er uddannede mekanikere). Det skulle være én af de mest driftsikre biler, så for mit vedkommende, bliver det Toyota næste gang.


  • #33   26. maj 2019 Jeg ville aldrig eje en fransk bil, MEN mine forældre har kørt Peugeot i mange år, og selvom jeg ikke vil eje en, så har de aldrig haft problemer med dem.

    306 havde de mange år... og de sidste 10 år en 308, som nu lige er skiftet ud med en 208.

    Igen jeg har hørt alle de slemme historier, og på jobbet havde vi en overgang Peugeot, og de var elendige at køre i, men til alm kørsel synes jeg feks 306 var god.


  • #34   26. maj 2019 Jeg er lidt låst på Ford Focus.
    Jeg føler mig virkelig hjemme i den smiley
    Og tror den kan opfylde mine behov


  • #35   26. maj 2019 Jeg har en Dacia Logan MCV. Købte den da den var 3 år gammel og havde kørt 38000 km til 95000 kr. Masser af plads bagi og kører 22 km på literen i benzin model. Er så glad for den.

Kommentér på:
Bil til hunde

Annonce