{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Hotspot, eller irriteret hudfold? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg ved der er så meget viden herinde, så jeg håber lidt at I kan komme med lidt input til Sifs forløb.

Sif har døjet med "hotspot" 4-5 gange nu, præcis samme sted - lige i armhulen (hvis det hedder sådan hos en hund). Hun har været ved 2 forskellige dyrlæger som ret hurtigt har konstateret at det måtte være hotspot. De resterende gange har vi behandlet selv. Men... Jeg begynder lidt at tvivle. Dyrlægerne giver penicillin fordi det sidder et dumt sted. Det er ikke noget der som sådan breder sig, det lugter ikke. Det væsker og når den væske størkner danner der sig jo nogle skorper, naturligt nok. Hun hæver desuden op i det område når der er problemer. I går fik jeg renset helt i bund, og jeg synes bare ikke på nogen måder det ligner en infektion, nærmere noget irritation.

Men kan det bare være noget hud der bliver irriteret ved at det gnider imod andet hud? Det sidder jo et sted der er meget bevægelse. Og i så fald er der så nogle gode idéer til hvad vi gør for at forebygge at det sker? Kan vi smøre med noget? Vi har ikke kunne finde nogen entydig "udløser" til problemet.

Billedet er efter en enkelt dag hvor der er smurt med Isaderm, skorper fjernet og renset grundigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hotspot, eller irriteret hudfold?
  • #1   12. jun 2019 Her et billede fra første gang efter vi lige er kommet hjem fra dyrlægen.

    profilbillede
  • #2   12. jun 2019 Hun går ikke med sele vel?

  • #4   12. jun 2019 Det ligner meget en sele skade smiley jeg ville smøre med zinksalve og hvis det er en selehund ville jeg smide selen i skraldespanden smiley

  • #5   12. jun 2019 Jeg synes også det ligner mere irritation af huden end et decideret hotspot. Væsker det?
    Jeg havde smurt med cicaplast creme eller lignede. Det indeholder både zink og cobber og b-vitaminer til reparation af skadet hud, og hæmmer vækst af svamp og bakterier. Der ud over lægger det en åndbar barrierer på huden der giver ro til heling.


  • #6   12. jun 2019 Enig i at det ligner en seleskade. Hun har bare ikke haft sele på. smiley Vi har prøvet lidt forskelligt foder uden ændring, hun får lakseolie og har fået noget ølgær i forbindelse med fældning nu her, men det har heller ingen forskel gjort.

    Det væsker indtil der kommer skorpe på, men det tænker jeg jo også at en almindelig "hudafskrabning" gør. Hun klør ikke i set, men synes ikke det er en fest at få renset. Jeg tror dig mest det er det med at blive holdt lidt fast, for det er det samme når vi klipper klør. Så jeg tror ikke det sådan gør mega ondt - hun løber også gladeligt rundt.

    Jeg synes det er lidt ærgerligt hvis hotspot bare er blevet en nem løsning for dyrlægerne at smide efter en hund med et sår det væsker lidt smiley


  • #8   12. jun 2019 Typisk når man lige fik skrevet et indlæg, så er den væk igen. Det startede midt i februar sidste år, så det er ikke noget hun har konstant. Slet ikke. Derfor er foderskift også over længere tid, så jeg tror ikke det er foderet.

    Hun har taget på ja, hun er lidt over 2 år, så i den periode er hun jo også vokset i både højde og bredde. Hun har været lige tyk nok men det har vi pillet af igen.


  • #10   12. jun 2019 Det kan sagtens være at vi skulle prøve noget I den retning. smiley

  • #11   12. jun 2019 Måske hun kan have allergi og derfor udvikle sår og tynd pels udvalgte steder?

  • #12   12. jun 2019 Jeg har tænkt tanken om allergi - men ville hun så ikke reagere oftere? Jeg mener, 4 gange på 1,5 år er selvfølgelig noget, men det er jo ikke konstant. Jeg indrømmer dog gerne at jeg ikke kender ret meget til allergi ved hunde.

Kommentér på:
Hotspot, eller irriteret hudfold?

Annonce