{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

frygter aflivning. {{forumTopicSubject}}

Romeo skal til dyrlægen imorgen til en alvorlig undersøgelse og vi frygter det.
Den lille stakkel har haft vokseværk i det meste af bagpartiet i et par måneder nu, og vi har ingen fremskridt set synes vi.
Dyrlægen bliver ved med at sige at det bare er vokseværk, at vi skal give ham smertestillende og sørge for at han har det varmt og blødt. Men vi tror ikke længere på ham.
Den sidste uge har Romeo ikke ville spise ordentligt, hans afføring er ikke regelmæssig eller "god". Han er træt og ikke nær så kærlig eller legesyg som han plejer, og vores gåture er begrænset til et par hundrede meter da han begynder at humpe og stopper med at logre efter det stykke.
Måske er det mit humør der påvirker ham, da jeg er utrolig bange og ked af det, men jeg tvivler meget.

Hvad kan jeg gøre i denne situation? jeg ved jeg skal være rolig og bevare fatningen men jeg synes det er så svært.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  frygter aflivning.
  • #1   6. maj 2007 jeg har hørt at nogen hunde lider meget af voksværk....
    jeg håber det bedste for dig og din hund...

nu har min hund være skadet som hvalp, og i begyndelsen så var det mange gå tur, men meget små, hvis han smertstilles, var det i hundesnor, så han ikke fik lov til løbe.....
    men det var også en skade, han have revet næsten korsbåndet over.... og så kom voksværk.. men han har det fint, men har også passe eksta på ham

men som sagt held og lykke

• #2   6. maj 2007 Årh nej den lille stakkel, det lyder lidt trist...
    Min første hund var MEGET påvirket af hvilket humør jeg var i.
    Kan godt forstå du har svært ved at holde fanen høj, når du synes det går ned af bakke...
    Min første hund, havde også ekstremt meget vokseværk, og det var en pinsel for ham. Jeg troede aldrig han ville nå at blive 5 år, som han nåede... Det var som om lynet slog ned, for pludselig en dag, begyndte han at gå fint igen, hans humør blev også markant bedere...
    Krydser fingre for jer i morgen, og håber på det bedste...

• #3   6. maj 2007 Karina, jeg skal til en anden dyrlæge imorgen da jeg har mistet tilliden til min tidligere. så jeg håber jeg får mere at vide der. smiley

Sabina, det er da også noget af en omgang i har været igennem så. Er glad for at høre at det kan gå over og alt kan blive godt igen. altid rart med en solstrålehistorie. smiley

• #4   6. maj 2007 Hej Laila.

Sikke noget møg, jeg kan godt forstå at du frygter undersøgelsen..

Jeg vil lige fortælle en lille historie om en Berner Senne jeg kender:
    Denne hund fik som 5 mdr gammel meget alvorlig vokseværk. Han kom på kraftig smertestillende og blev beordret totalt i ro indtil han blev et år gammel, hvis han skulle have en chance for at blive rask. Dyrlægen gav ikke hunden mange chancer for at blive et år.

Denne hund kom efter en måned med smertestillende og i konstant ro på et andet foder, nemlig barf, og indenfor få uger var vokseværken væk og han er idag halvandet år og fræk som en slagterhund!

• #5   6. maj 2007 Hov glemte at skrive, at hvis du tvivler på din dyrlæge, ville jeg finde en anden dyrlæge, som kunne se på ham...

• #6   6. maj 2007 Tanja, nej han sagde jeg skulle give ham en halv kodimagnyl max 3 gange dagligt og så bare sørge for at han hvilede sig og lå blødt og varmt. jeg skulle sørge for at han fik lidt mælk eller råt kød hver dag udover hans foder og så sku jeg tage hans temperatur engang i mellem.

men det er jo svært at sørge for at han får de næringsstoffer når han virkelig ikke vil spise, jeg vil gætte på han har tabt sig 4 kg siden det startede i februar og han har virkelig ikke noget sul på kroppen nu. smiley

• #7   6. maj 2007 jeg har brugt Pedigree i længere tid og har i torsdags bestilt noget fra Olivers da jeg har hørt det skulle være rigtig godt.

Kender i evt noget bedre?

alle råd er gode her, jeg kan ikke klare at se den lille stakkel være så ulykkelig. smiley

• #8   6. maj 2007 Bed den nye dyrlæge om noget rigtig smertestillende til hund, det virker altså bedre end kodimagnyl gør, jeg bruger Rimadyl til Gizmo når han får smerter.

• #9   6. maj 2007 Jeg ville prøve at råfodre ham, bare for at se om det kan gøre en forskel...

• #10   6. maj 2007 Tanja, tusind tak, det er virkelig sødt af dig. Alle i andre må også hjertens gerne komme med jeres historier og råd, jeg tager imod alt med kyshånd. *s*

• #11   6. maj 2007 Det er da helt klart at du skal gå til en anden dyrlæge, med henblik på røngten af hundens hofter, det kan jo være at den har HD.

• #12   6. maj 2007 Gitte, det er nemlig også det er jeg er så bange for. jeg har snakket med dem jeg købte hunden af, og de siger at hans mor er HD-fri men faren er ikke tjekket. han har dog ingen problemer eller noget......

• #13   6. maj 2007 Hd kan jo opdeles i 2 kategorier, en arvelig og genetisk,
    samt den anden mulighed miljøet, hvis den altså er overmotioneret forkert foder, trapper vild og overdreven leg osv.

• #14   6. maj 2007 Tyson er voldsomt plaget af vokseværk og har været det de sidste par måneder. Men aflive ham ... aj da!

Har fået Metacam og holder ham naturligvis så meget i ro som muligt.

• #15   6. maj 2007 vi har netop ladet ham gå op af trapperne til stuen, han er aldrig faldet ned eller noget, og der har aldrig været problemer som sådan med det. vi stoppede med det i december da vi blev lidt bekymrede for om det kunne gøre noget ved ham, men der kom intet før i slutningen af februar smiley

• #16   6. maj 2007 Jeg ville bestemt ikke tage vokseværk for en saglig diagnose, uden først at have udelukket HD via røngten.
    Alt for mange har jo blind tillid til deres dyrlæger.. Vær dog mere kritisk.... Sund fornuft eller dyrt købte erfaringer.

• #17   6. maj 2007 Laila: Jeg kan sige dig så meget at jeg fodrer selv med oliver's og Kaizer fungerer super på det. Hvis jeg skal sige det som det er så er pedigree ikke en sk.. værd. Jeg ville aldrig selv stoppe sådan noget i hovedet på min hund så hellere lave maden til ham selv.
    Men Royal Canin er også et rigtig godt foder. Hør ad hos dyrlægen, han har det sikkert også.

Og lige til sidst.... Jeg vil nok også sige at du skal have noget andet smertestillende Romeo det holder ikke i længden med kodimagnyler

• #18   6. maj 2007 Halter han hele tiden eller kommer det og går ?

• #19   6. maj 2007 René, i nogen perioder er det hele tiden, og i andre kommer og går det. det er ret svært at bedømme synes jeg.

• #20   6. maj 2007 Hvis i skal have taget røngent billeder, så få taget knæ og hase med, Fie havde jo også problemer med benet som tog en evighed at finde, det sad nede i hasen.

Vi fik også at vide i starten det var vokseværk.

Kommentér på:
frygter aflivning.

Annonce