Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Se hvorfor græske hunde har det slemt.
  • #1   8. maj 2007 Betyder det så at de har mere ret til et hjem end de danske, eller er det noget helt andet du vil konkludere med det der?

• #2   8. maj 2007 Nej det gør det ikke, men havde en diskution med en bruger, der mente at jeg skulle have taget en dansk interneathund i stedet for min græker, og denne bruger mente ikke at græske hunde havde det så slemt.

Men det er frit for hvor man vælger sin hund fra.

• #3   8. maj 2007 Jeg synes at det er flot at nogle vil hjælpe men jeg vil nok sætte min hjælp hos de danske internater som efterhånden også er godt fyldte...

• #4   8. maj 2007 **Heidi-Leidi**

Nååå, på den måde.. Ja.. I den kontekst giver tråden lidt bedre mening.. smiley

• #5   8. maj 2007 har sett.... men jeg synes at man skal prøve og hjælpe danske hunde først, de er det jo så mange af...

og så synes jeg at det er ikke alle mennesker som har erfaring med sådane hunde,da nogen af de har haft det meget svært..og så kommer jo hunden bare videre i omplasserings verden... synd...

• #6   8. maj 2007 jeg betaler både til dyr i nød og små børn i afrika.. det er det mindste jeg kan gøre... selvom danmark ikke er et rigt land, så kan man ikke sige at nogen lider en nød her..

Jeg synes alle de rige i Usa, godt kunne skænke et par millioner her og et par der.. men nej, de vil hellere købe 25 stk dyre biler, kun til skue for andre, og bo i huse til 35 mill dollars osv.... men at skænke penge til nødhjælp, det gør de næppe!

• #7   8. maj 2007 **Heidi-Leidi** - hvis det er mig du hentyder til, så sagde jeg at jeg havde set de SPANSKE gadehunde.. Og de havde en fin huld, og det var ikke engang i et turist område..

Men jeg mener stadig vi skal sørre for vores egne dyr (tænker her på den i intanaterne) før man tænker på den i andre lande..

• #8   8. maj 2007 jeg synes det er fabelagtigt at man ovehovedet gider hlælpe hvor der er et behov.. om det er DK eller et andet land det er da ligegyldigt.

hjælp burde ikke gøres op i områder, men hvor der er behov.

• #9   8. maj 2007 Nemlig, med de fleste er heldigvis posetive. Og min lille tøs er bare så sød.

• #10   8. maj 2007 Til Bambi - Tja med alle de dyr der hvert år enten bliver aflivet eller dør pga en dårlig skæbne her i landet, syntes jeg ikke man skal vende øjnene væk fra dem..

• #11   8. maj 2007 Ratster ZOO

Ok, så spanske hunde. Men du var nu også imod de græske - smiler.

• #12   8. maj 2007 jeg synes bestemt at man burde hjælpe det man har nærmest først, men jeg kan ikke se problemet i at hjælpe alle steder hvor der er et behov!

• #13   8. maj 2007 tror ikke det er en konkurrence om hvor det er værst, men at man har det godt med sig selv når man ved man har hjulpet et andet individ uanset hvor det kommer fra.

• #15   8. maj 2007 dem der så bruger penge på at forkæle deres børn, og købe det dyre pålæg, og brød, hvorfor giver de så ikke et par kroner her og der??

Det gør jeg da.. jeg kan sagtens klare mig med brød til en 10èr og ikke det til 18,95.. så kan andre da også... men ikke mange bruger en klink på andre..

• #16   8. maj 2007 Danmark er et hyklerisk land efter min mening..

• #17   8. maj 2007 Jamen, hvis hundene har det bedre her er der også en chance for at de nemmere ville kunne tilpasse sig et nyt hjem.. Jeg tænker på at det var syndt at 10-15.000 hunde aflives hvert år i dk mens folk hellere vil have en dernedefra.

• #18   8. maj 2007 Ja, for jeg ser mange der uuuèr og aaahèr når de ser eller høre noget, men at selv lige give et par kroner for at hjælpe, nej det gør de ikke..

Og jeg mener man burde feje for egen dør, inden man klager over andre.

• #19   8. maj 2007 Til Heidi-Leidi - nej je ger ikke imod dem, jeg kan ikke se hvorfor vi skal bruge danske hundes pladser på græske hunde..

Man kan jo ikek være imod hunde i et andet land..

Jeg syntes det er en forkert måde at gribe det an på, for man kan ikke hente alle hunde fra landet og placere dem i Danmark.. Jeg syntes istedet man skulle sørre for d evil mad og blev sterriliseret hvor de var..

Camilla M - Jeg siger heller ikke de danske dyr er bedere, jeg syntes bare man skal feje for sin egen dør før man fejer for andres..

# Bambi # - Jeg har ingen børn og har ikke købt noget til mig selv i lang tid.. Mad er med i mni husleje og det mad vi får på skolen bliver trukket fra min løn..

• #22   8. maj 2007 # Bambi # - og jo jeg har skam hjulpet de danske dyr.. Min kat er redet fra en gård, hvilket min tidligere kat også er..

Den lille af mine tidliger eponyers mor var i fol og fik kun græs og brød og var PÆNT tynd da jeg købt hende.. Hvis hun ikke var blevet købt og kommet over på noget alm foder ved jeg ikek hvad der var sket efter hun havde folet..

Jeg har opflasket 2 killinger fordi deres mor ikke ville hav edem og givet dem til kærlige hjem..

Jeg har taget imod rotter fra folk der bare ville aflive dem, og taget mig af dem elelr givet dem til andre hjem hvor de ikke vilel blive brugt som foder

Da jeg var lilel redet jeg 2 solsorte selvom jeg hader fugle..

Så jeg tage rmig skam af de danske dyr i den grad min pengepung tillader.. Det er ikke alle der får udbetalt 6.000 eller mere efter skat i måneden..

• #23   8. maj 2007 rettelse brød = franskbrød

• #24   8. maj 2007 Til Camilla M - Jamen hvis man ikke kan feje ordenligt for ens egen dør, hvorfor så begynde på andres?

• #25   8. maj 2007 Ratster Zoo .

Ja man kan se at du gør en indstats, men det er der mange der ikke gør..

Og det er der jeg mener at folk burde se på sig selv inden de ser ned på andre mennesker.

• #26   8. maj 2007 Der findes også syge hunde i Dk, og bare fordi man får en hund fra et dansk internat, er der ingen garantier, for at den hund ikke vil havne sted som en hund fra udlandet.

Jeg så da også helst at både mennesker og dyr fik den hjælp herhjemme de havde brug for.

Men når man ikke kan redde hele verden, burde man så ikke bare prøve der man kan?

• #27   8. maj 2007 Undskyld.. det er meget muligt at jeg bare misforstår jer (og så må i bare rette løs).. Men sidder i og påstår at hjælpen er mere værd fordi den går til udenlandske hunde? Som om udenlandske hunde har mere ret til et nyt hjem end de danske?

• #28   8. maj 2007 For mit vedkommende er det ligegyldigt hvor hjælpen kommer fra, bare den når frem hvor den kan bruges.

Og at man vælger en hund fra et andet land, kan da være ligemeget, bare man hjælper hvor man kan.

Man rejser ned og nyder deres land, og bruger formuer på det ene og det andet, men at redde en hund fra deres land, det skal man ikke da de hunde man har tættere på skal være mere previlligeret??

Folk rejser til Afrika og nyder deres land, men at give 1 kr til dem i nød det gør de ikke!

Jeg mener man skal hjælpe hvor man kan da det kunne være en selv der engang stod i den situation at have brug for hjælp.

• #29   8. maj 2007 Jeg vil lige fortælle, at jeg i anden forbindelse har været i kontakt med et dansk internat, og jeg blev ærlig talt sjoflet til. Jeg blev åbenlyst kaldt for løgner, det finder jeg mig ikke i.

En anden ting er at jeg IKKE er til store hunde, de kan godt være søde, men jeg er ikke helt tryg ved dem: Jeg taler gerne med dem, men have en - nej tak. Jeg er til hunde på max 15 kg. Dem er der ikke mange af på danske internater.

• #30   8. maj 2007 Spørgsmålet er blot om det ville kunne mærkes på de danske internater, hvis man ikke hentede hunde i f.eks grækenland ?

Der er mange herhjemme der ikke kan blive godkendt til en dansk genbrugshund grundet fuldstændige latterlige krav fra visse internaters side smiley

• #31   8. maj 2007 Der har du også ret Rene

• #32   8. maj 2007 Bare rolig Rasmus grækerne gør hvad de kan for selv at aflive deres hunde.....ved f.eks at putte gift og glasskår i deres mad , hængning osv , jo jo de gør et godt forsøg .
    Som nogle andre også siger , hvorfor kan man ikke hjælpe både der og her hjemme ? det gør vi da på mange andre områder alligevel .
    og som Rene skriver....mange kan slet ikke få lov at adopterer en dansk internathund , med mindre de bor i hus med have.....

• #33   8. maj 2007 Sidst jeg var inde og kikke på hjemmesiden for internatet i Rødovre så var der en græsk hund der sad derude og søgte nyt hjem.. Hvad er så ideen med at hente en hund hjem også aflevere den på et internat...

• #34   8. maj 2007 Hvor mange græske hunde har du set på et dansk internat, der skal vel mere end 1 til at udgøre et stort problem....eller hvad ?

• #35   8. maj 2007 Ja, jeg har skrevet under på at jeg ikke må aflive, eller videresælge Honey uden DFA får kendskab til det. Og kan vi ikke selv have hende, skal hun tilbage til DFA i Frederiksund.

Så jeg kan ikke bare sende hende på internat herhjemme.

• #36   8. maj 2007 Rene jeg har ikke skrevet at der er et problem men jeg synes at ideen med at købe og redde en græsk hund ligesom forsvinder hvis man bare aflevere den på et internat som om den ikke har lidt nok i forvejen..

• #37   8. maj 2007 Tanja, ja hvor man kan og hvor man vil. Det er jo ens eget valg, og ikke noget med at gøre sig bedre eller dårligere.

Forstod I det??? Ved ikke helt om jeg selv gør LooL

• #38   8. maj 2007 Jeg har været frivillig på et Dansk internat i 3 år, hjulpet Græskehunde i 2 år og har adopteret både en Græsk kat og hund, Katten har dog fået et andet hjem da hun åd mine andre katte og det blev ikke bedre selv efter 1½ år, men jeg fandt selv et hjem til hende og ser hende tit. Min Græske hund elsker jeg højt, men jeg skal ikke have en Græsk hund igen, jeg vil vide hvor min hund kommer fra og hvad den har været udsat for. Jeg har Kæmpet med Fluffy og hendes svage psyke i snart 2 år og det er først de sidste 3 måneder hun har gjort fremskridt, jeg vil ikke undvære hende men jeg gør det alstå ikke igen. Jeg vil stadig gerne hjælpe de hunde der er her i landet med at få gode hjem om de så er Danske, polske eller Græske det betyder ikke noget for mig, men jeg synes man skal passe på med at tage for mange hjem, for jeg oplever dagligt folk der efterhånden synes der er alt for mange Græskehunde i Danmark, selv min dyrlæge vender det hvide ud af øjene når de får endnu en Græker som patient.

Men det er jo op til folk hvad de vil have for en hund, jeg vil nok bare anbefale en Dansk frem for en Græsk hvid jeg bliver spurgt.

• #39   8. maj 2007 Heidi det er desværre ikke alle der overholder de kontrakter jeg har set flere græskehunde på internater og i DBA.

Jeg kan til en vis grad godt forstå dem der selv vælger at finde en familie i DBA osv for det er jo dem der har haft hunden og i mange tilfælde kender den bedst, det med internat forstår jeg så ikke folk aflevere dem på, så kunne de lige så godt komme ud i en plejefamilie indtil den rette familie kommer.

• #40   9. maj 2007
    # Bambi # - Nej jeg syntes ikek man burde "redde verden" hvis man ikke engang kan "redde sit eget land"..

Casio - Jo jeg har stadig Joy.. Jeg har været ude og kigge på den, og skal bare ha overtalt kæresten til at bo der, evt til vi finder noget større...

# Bambi # - Jeg rejser ikke til afrika og har heller ikke et ønske om det.. Og jeg har ikke penge til at give ud til højre og venstre.. hvis man giver 1 kr til afrika hvorså ikke lige give 100 til diverse dyreorganisasioner (altså 100 kr hver) og lige 100 kr til kræftens bekæmpelse og 100 kr til andre redningsorganisationer.. Så er min løn altså hurtig væk og så står jeg uden hjem, da jeg ikke kan betale husleje, plus jeg har 26 meget sultne dyr, da jeg kke har penge til mad.. Jeg er selv sindsygt sulten fordi jeg ikke har råd til mad til mig selv...

Og nej jeg elsker heller ikke at rejse til udlandet, har efterhånden gjort det så mange gange i forbindelse med skole og fodbold (og et par gange hvor min mor har inviteret mig med og betalt), at jeg er blevet træt af det, og fundet ud af at lille Danmark er et udemærket sted, som man bør kæmpe for at vedlige holde.. Og at dyr dør enten ved aflvning eller sult er i mine øjne ikke at vedligeholde landet..

**Heidi-Leidi** - Der er så ikke kun store hunde på intanater, jeg har tit set nogle små eller mellem hunde..

*Tanja A A* nye billeder taget af tosa foto * - Joy er skam heller ikke købt af en kennel, Joy er købt af en som fik et ups kuld..

Kommentér på:
Se hvorfor græske hunde har det slemt.

Annonce