{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

jeres meninger {{forumTopicSubject}}

Jeg har projekt uge lige nu, og mit emne er internat- og græske hunde.. jeg vil bare gerne spørge jer om et par ting...

hvis i har afleveret en hund til et internat, hvad er grunden til det?

for noget der kan få mig til at se ild, det er når folk anskaffer sig en hvalp, og ja den er da dejlig som hvalp, og spændende .. men når den så bliver voksen, er den ikke så sjov mere, så den ender på et internat ..

eller, folk som arbejder 10-12 timer om dagen, og de ikke læser om racen før de anskaffer hvalpen, og så afleverer de hunden til et internat, for den kan ikke være alene hjemme ..

jeg syntes det er rigtig sørgeligt, at nogle hunde, bliver nød til at lade livet så de nye hunde der er blevet sendt til internatet, kan få en plads..

til jer med græske hunde,
hvorfor har i anskaffet jer en græker ? ( ikke ondt ment, men jeg skal bruge det i min opg, smiley )

håber der er nogle der vil svare, eller i hvertfald komme med deres mening...


Kommentarer på:  jeres meninger
  • #1   21. jan 2008 Nej, jeg har aldrig afleveret på internat. Min familie har omplaceret hunde, men der har aldrig været penge involveret og de nye ejere har været bekendte.

    Ville aldrig omplacere min hund via en annonce til en person jeg ikke kender


  • #2   21. jan 2008 Har aldrig afleveret en hund på et internat, og har heller ikke haft en græker.

    Jeg ser hellere at man er sit ansvar bevidst og indleverer sin hund et sted hvor de er i stand til at tage sig af den og formidle den videre, end at man bare overlader dyret til sig selv, sætter den af ved motervejen el.l.


  • #3   21. jan 2008 hvad er forskellen mellem at sende den til et internat og omplacere den ? omplacere er det bare et finere ord for at sælge ?

  • #4   21. jan 2008 Nalle

    Det er ikke salg når der ingen penge er. smiley

    Forskellen på salg og internat er at salg tjener man på, og et internat betaler man for (og så sidder der nogle dygtige mennesker som gør alt det hårde arbejde for en).


  • #5   21. jan 2008 når okay ..

  • #6   21. jan 2008 Jeg har aldrig afleveret, men hentet flere gennem årene.

  • #7   21. jan 2008 Vi har videreformidlet en hund i familien. Havde min far ikke kendt nogle som faktisk ledte efter hund af samme race, var han (hunden) kommet på internat smiley
    Ser intet galt i man benytter disse videreformidlingsmuligheder, når man står med behovet. Dog bør man klart altid overveje tingene inden anskaffelsen af hunden. Men nogen gange tager man fejl osv. - spørgsmålet er hvordan man håndtere tingene når dette sker og om man lærer noget til næste gang... smiley


  • #8   21. jan 2008 eller om der overhovedet bør være en "næste gang"...

  • #9   21. jan 2008 Jeg har haft 4 omplaceringshunde. Og jeg har selv omplaceret 3.
    Min første hund da jeg var helt ung, var en internat hund, og dt var bestemt ingen god oplevelse.
    Så siden har det været privat omplacering.
    Jeg tror godt jeg idag ville tage en internat hund, fordi de er blevet mega bedre der til at læse de hunde som de får ind, så derfor kan de også bedre videre sende dem.
    Jeg ville aldrig sende en af mine egne hunde på internat, jeg vil selv stå for en eventuel omplacering.


Kommentér på:
jeres meninger

Annonce