{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Jeres meninger :) {{forumTopicSubject}}

Har gået og tænkt lidt om jeg "turde" spørge om jeres meninger, tror jeg kender svarene på nogle, men Here goes..

Blandings racer: Nu har jeg ikke været så længe på HG, men når jeg ser annoncer på nettet og her, så er 80% af dem nok blandingsracer og de fleste uden tavle.

min mening er således.
anskaffer man sig en hund (og andre dyr for den sags skyld) og man ikke har avl i tankerne, så kan man lige så godt neutralisere sit dyr, hverken katte, hunde eller andre dyr har et specielt behov for at blive forældre, og de bliver faktisk sundere af det smiley en anden ting er, at det også bliver nemmere for både ejeren, hunden og alle omkring og så sker der ikke ALLE de der "ups, min hund var i løbetid og nu den drægtig, moderen er en labrador/Rottweiler faren er en Dobermann/broholmer" (min egen tæve i øvrigt) jeg var ung (kun 19) og naiv og vidste faktisk ikke så meget om det med hunde, men en ting vidste jeg! og det var at hun skulle ikke have hvalpe på noget som helst tidspunk så hun blev steriliseret efter første løbetid.

så lad mig høre jeres holdninger og meninger smiley glæder mig til at læse dem, og fortsat god aften


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres meninger :)
  • #2   15. okt 2012 Min hund skal stereliseres. Snart.. Hun skal ikke have hvalpe, så der er ingen grund til at hun går igennem løbetiderne..



  • #3   15. okt 2012 Uenig. smiley

    Der er både fordele og ulemper ved neutralisering, det er bestemt ikke kun positivt især når man taler om hunde, så jeg mener at beslutningen skal tages på grundlag af det enkelte dyr og den enkelte ejer.

    Jeg synes det der med automatisk at neutralisere for at undgå uønskede hvalpe/killinger er en meget Amerikansk holdning, men derovre har de et stort problem med herreløse hunde og sprængfyldte internater. Som ansvarlig hundeejer er det trods alt ikke så vanskelig at sørge for ens hund ikke bliver parret.

    Lia er ikke steriliseret, men alle mine katte er kastreret/steriliseret.


  • #4   15. okt 2012 Jeg ønsker ikke at kasterere min hund pt, han har indtil videre ingen problemer med tæver i løb eller noget - og jeg vil ikke løbe risikoen med at kan kan blive mere nervøs i dagligdagen, vil ikke risikere de psykiske ændringer smiley

  • #5   15. okt 2012 helt sikkert smiley hvis man har styr på sine hunde, hehe, lidt svær at uddybe sig på en gang, men ja mange kan administrere det, men det er så også det tilsvarende som ikke kan smiley ellers ville der, nok ikke være så mange blandings hunde ?

  • #6   15. okt 2012 jeg vil ikke neutralisere mine hunde, selvom de ikke skulle bruges i avl.

    prøv at søge herinde, der er mange gode tråde om emnet.
    det her er sakset fra en tråd herindefra som giver et godt billede, synes jeg:
    For at virke forebyggende på mælkekirtelkræft, skal tæven steriliseres inden første løbetid.
    Det giver til gengæld en øget risiko for knoglekræft med 2 til 3 gange hos store racer.
    Det skal gøres så tidligt som muligt og helst inden første løbetid, hvilket kan forårsage at hundens vækstbaner ikke lukkes og den derved vokser for meget/skævt.

    Derudover så er der mentaliteten. Det er da meget sjovt at have en hvalp, men ikke hele livet. Den naturlige modning og prægning er for mig alfa og omega.

    Og så er der fedmen, den manglende muskelsætning og pelsen. Nej tak! Det er et helvede at ikke kunne fodre sin hund, give den dobbelt så meget motion og så er musklerne alligevel ikke så udviklede som på en fertil hund og så den underuld, der er lige til at give sig til at tude over.

    Hvis man steriliserer inden første løbetid, så mindskes chancen for cancer. Men første løbetid er samtidigt en pubertet, hvor hormonerne har indflydelse på knoglevæksten, og der kan derfor være risiko for at specielt knoglerne i benene vokser for længe, med risiko for problemer med benstilling m.m.
    Dette er fremkommet via studier i udlandet.
    Dette om tidlig sterilisering gælder tilsvarende for kastraktion af hanhundene.

    Dårlig pels, inkontinens og overvægt er nogle af risikoerne ved neutralisering.

    det herover er altså noget jeg har læst i en anden tråd, ikke mine egne ord, men de siger akkurat det jeg tænker om det.

    så med mindre man står med en hund der er sygelig plaget af falsk drægtighed eller på anden måde fejler noget, så vil jeg ikke sterilisere mine tæver


  • #7   15. okt 2012 og de annoncer du ser herinde, tror ikke så mange igen er upskuld, hvis de var kunne de have valgt en abortsprøjte

  • #8   15. okt 2012 nu er jeg ikke lige pro-american, nok nærmere con, ked at af sige det men kan ikke fordrage mange af deres holdninger til ting og sager, så det nu ikke derfra jeg har det smiley og syns det er fedt at læse at folk er uenige, men lige så fedt at se at nogle har "ala" den samme mening smiley det var sådan set også lidt det jeg ville med tråden smiley se hvad folks holdninger og meninger er smiley

  • #10   15. okt 2012 Connie: okay må ærligt indrømme at det vidste jeg ikke, måske jeg bare har været heldig så, for min tæve er hverken fed, har grim pels eller skæv i muskulaturen (og hun er muligvis steriliseret før første løbetid, men det en længere historie) det er først for nyligt at jeg fandt ud af det med pelsen, men som sagt Bella har en flot pels.

  • #11   15. okt 2012 Min blandings han skal aldrig kastreres, men kan skal heller aldrig være far. Der er alt for mange ulemper ved kastration.
    Mht amerikanske holdninger , så har man der et problem med mange herreløse gadehunde, derfor neutraliseres mange allerede inden de sælges, en typisk amerikansk løsning. og forøvrigt så er der stor forskel på deres og vores syn på dyr samt mentalitet i det hele taget.


  • #12   16. okt 2012 Celina er steriliseret, det blev hun imellem 1 og 2 løbetid, det var dyrlægen der anbefalte det, hvis hun skulle.
    Celina har jeg ingen dataer på omkring hendes aner, hun havde navlebrok, skele på det ene øje, og for mange bjørneklør, derfor har jeg vidst fra start at hun aldrig skulle have hvalpe, berner er ikke den sundeste race, så ingen grund til at avle det værre.

    Da hun så også havde navlebrok, og hun alligevel skulle unden kniven, så kunne vi ligeså godt steriliseret hende med det sammen, så vi ikke skulle ligge hende i nakose to gange.
    Så havde jeg også et meget stort ønske om en barnerhan på et tidspunkt, og så var problemet jo også løst der, og kun et år efter vi fik Celina, fik vi Enzo,
    Enzo skal bestemt ikke kastreres, i hvertfald ikke endnu, man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig...


  • #13   16. okt 2012 jordnødden: ja som du siger så er vi og amerikanerne vidt forskellige, men syns det lyder lidt vildt at de bliver neutraliseret i SÅ ung en alder, går ud fra at det er før 8 uger så? det jo sygt!
    Berner: lyder rimeligt, grunden til at jeg fik Bella steriliseret er også fordi
    1. hun er en blanding af (muligvis) 4 hunde
    2. ved ærligt talt ikke hvor mange tusinde kroner jeg fik brugt hendes første leveår da hun konstant kæmpede med hårsækkemide, sart mave, øjenbetændelse osv (alt sammen grundet et svækket immunforsvar)
    3. boede langt ude på landet, ingen hegn + naboernes hunde var selvfølge "ikke kastreret" hanhunde.
    Så beslutningen var ikke så svær, men selvfølgelig behøver man ikke at neutralisere sin hund, hvis man kan administrere løbetid osv.

    jeg vil lige slutte af med at sige at Bella voksede heldigvis fra det hele så det er kun til dyrlægen en gang om året og det er når hun skal vaccineres smiley


  • #14   16. okt 2012 Patricia. jeg ved ikke om alle neutralisere ved 8 uger, nogle er sikker ældre, men jeg har hørt om flere også tavle hunde der kun sælges neutraliserede, måske fordi de ikke vil have at man bruger dem til blandinger , de er jo meget in derovre smiley
    Ellers neutralisere man pga gadehundene, som nogle stater har problemer med.


  • #15   18. okt 2012 de der amerikaner burde seriøst få sig et reality check -.- det løser jo ikke problemet at neutralisere hvalpe.. suk.. er tom for ord, stakkels dyr..
    Heidi, hun ser dejlig ud og tillykke med hende


  • #16   18. okt 2012 patricia, jo det løser da problemet hvis man neutraliserer hvalpene, så er der ingen ups kuld, ingen der mener at deres hund ønsker at være mor eller far. Bagsiden af medaljen er så hvor sundt det er for en hvalp at blive neutraliseret så tidligt, det er der vist uenige menninger om, og som sagt jeg ved ikke hvor meget det bruges.

  • #17   18. okt 2012 ja når det ikke er gadehunde, men en gadehund pare en anden gadehund, det giver et sted mellem 1-8 hvalpe osv tænker sådan lidt mere "bakterien i et glas" princippet hvis du kender det?
    det jo klart at det forhindre kuld i at komme til verden, men hvis det er gadehunde der er deres problem kan jeg ikke lige se løsningen smiley og som du siger, det kan være alt andet end sundt for dyrene smiley


  • #18   18. okt 2012 Jamen hvis gadehunden også er neutraliserede så får de ikke flere gadehunde hvalpe og til sidst forsvinder eller mindsker gadehunden, det er jo sådan man forsøger at gøre i alle lande der har gadehunde problemer.

Kommentér på:
Jeres meninger :)

Annonce