{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Sofie M
Sofie M
Tilmeldt:
5. jun 2019
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 22

Kan min hund være alene hjemme hos andre ? {{forumTopicSubject}}

Hej derude !

Jeg vil gerne hører om i har erfaringer med om en hund / hvalp kan være alene hjemme hos andre hvis den kan være alene derhjemme?

Eller er der forfra med træning et eventuelt andet sted end den er vant til at være alene ?

På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan min hund være alene hjemme hos andre ?
  • #1   6. jul 2019 Den skal først være vandt til det nye sted, og så kan man godt ricikere de skal lære det forfra, da det jo er nye lyde og dufte smiley

  • #2   6. jul 2019 Som udgangspunkt ville jeg ikke regne med det. Hunde lære at være alene et bestemt sted, ikke at være alene generelt. Er min erfaring i hvert fald.

  • #3   6. jul 2019 du skal træne det først

  • #5   6. jul 2019 Det kommer meget an på hundens alder og hvor stabil den er til at være alene hjemme

  • #6   6. jul 2019 Jeg har det modsatte udgangspunkt end andre, baseret både på egne hunde og de efterhånden mange passehunde, der har været her gennem årene. Mit udgangspunkt er, at hunde sagtens kan være alene andre steder, end hjemme hos sig selv, hvis den ellers i øvrigt er vant til at være alene.

    Lige nu passer jeg en hund, og den er den første som er dybt ulykkelig her. Det er den i øvrigt også selv om jeg er hjemme. Den savner sin mor, og piver/hyler nonstop smiley

    Jeg vil skyde på at jeg har passet 10-12 hunde de sidste år, og som sagt er den her den første. Den er åbenbart SÅ knyttet til sine mennesker, at den slet ikke kan kapere at være væk fra dem.


  • #7   6. jul 2019 Det er nok meget individuelt.
    Nogle kan sagtens og andre bliver bange eller kede af det.
    Mine hunde kan sagtens være alene nye steder.
    De ved udemærket at jeg ikke kan leve uden dem, så jeg skal nok hente dem igen smiley smiley


  • #8   6. jul 2019 Det er forskellig fra hund til hund.
    Mine har altid kunne være alene andre steder.
    Det tror jeg også at Gaddafi kan, men jeg vil tro, at han ville gå rundt og finde en masse "ting og sager" og rende rundt med dem.


  • #9   6. jul 2019 en ting er sikkert smiley

    man skal lige vende det godt med husets ejer hvis man tester det. ikke alle synes det er fedt at jo men hjem til et hus en andens hund har endevendt smiley

    ved jeg smiley hehe

    så jeg gør det aldrig. Jeg genopfrisker lige træningen på et par dage og så filmer jeg lidt og så er det det. Jeg har aldrig trænet helt forfra. men en genopfriskning har været super for os alle


  • #10   6. jul 2019 Ziva kan godt. Jeg har kørt hende vildt træt med god træning og gåtur, så har jeg drukket kaffe i det fremmede hus med de fremmede mennesker mens hun har undersøgt deres hus, have samt fundet det bedste udkigssted at sove - og hvis de så har kørt, har der ikke været noget.

  • #11   6. jul 2019 Træner jer der træner det, det også når det blot er en overnatning eller weekend i er et nyt sted?
    Når mine har været alene fremmede steder har det været i forbindelse med ferier eller hundestævner. Så det har været ferieboliger, sommerhuse, hotelværelser og lignende.
    Selvfølgelig er jeg opmærksom på dem og hører om de piver eller gøer når man går eller kommer igen. Eller får andre til at høre efter dem og kontakte en hvis der er noget. Man forlader dem jo heller ikke i mange timer.


  • #13   6. jul 2019 AG Jeps smiley altid.

    men jeg har også kun haft voksne der har lært det sent og min erfaring er at det virker og når noget virker ændrer jeg det ikke


  • #15   6. jul 2019 Min kan også være alene alle steder - no probs. Tror det kommer meget an på hunden. Har aldrig trænet det andet end hjemme da hun var hvalp

Kommentér på:
Kan min hund være alene hjemme hos andre ?

Annonce