{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husk denne tråd!
  • #1   2. maj 2005 hunden er nu blevet aflivet

• #2   2. maj 2005 vil da lige i den forbindelse fortælle at amigo da har bidt min søn på otte år men min søn er også sommetider hård ved amigo selvom vi prøver at forklare ham at han skal behandle dyrene ordentlig men vi kunne da ikke finde på at aflive amigo for at forsvare sig.Vil også sige at de to elsker hinanden og amigo elsker at lege med ungerne

• #3   2. maj 2005 det var et rigtigt bid besse

• #4   2. maj 2005 Besse jeg kender godt forskel og jeg siger at det var et bid

• #5   2. maj 2005 det er klart det kom jo ikke ud af den blå luft amigo havde sagt fra en gang og det havde jeg også men da frederik ikke ville høre og sprang på amigo igen måtte han føle og han fik et bid i maven.det er et halv år siden men han har da sine ar

• #6   2. maj 2005 også defor at jeg siger at hunden skal have lov at forsvare sig

• #7   2. maj 2005 og nu har frederik lært det

• #8   2. maj 2005 giver dig helt ret

• #9   2. maj 2005 det er dyre lære penge ja men det skal nemlig ikke gå ud over hunden så jeg tror vi er enige

• #10   2. maj 2005 godnat

• #11   2. maj 2005 Enig Besse!

• #12   2. maj 2005 Besse! Ser først dit indlæg nu og er faktisk så rørende enig med dig!
    Når VI bestemmer at hundene skal være i vores verden, og trives/leve på VORES præmisser er det ABSOLUT mindste vi kan gøre at sætte os ind i deres sprog og kommunikation!
    Og gudskelov advarer de fleste hunde da rigeligt før de griber til at bide! Og selvfølgelig kan den provokeres til det ingen tvivl om det, og DER kan der komme en gråzone ind omkring hvad konsekvensen bør være!

Og JEG skelner også MEGET imellem Bid og markering!

Og jeg mener bestemt heller ikke at man "bare" skal aflive hunde på rad og række!
    Men hvilket liv går en hund der har bidt én gang ind til???
    Ville du turde lade den nyde samme privileger som før???

Bortset fra det Claus, kan du jo allerede tydeligt læse at jeg er uenig med dig hvis du læser det indlæg Besse reagerer på

• #13   3. maj 2005 her er det du skrev Laila Dalbøge M

Skrevet: 01-05-2005 23:38:43

Har tilladt mig at kopiere mit svar fra et andet forum hvor en var inde på at det var så var "bevist" at det var ejerens skyld når hunden bed....

JEG mener stadig ikke at man definitivt kan sige at det er opdragelsen det kommer an på....
    Det KAN være grunden! Men vi må altså også alle indse at det KAN slå klik for selv den mest velopdragne hund....

Desuden er der i denne specifikke sag forklaret at pigen går hen for at klape hunden... Det KAN have forskrækket den på den ene eller anden måde, MÅSKE har den udvist signaler om at den ikke ville røres, og har følt sig overfaldet....

Men det overrasker også mig at det er en Briard, ikke at jeg kender meget til dem...
    Og jeg prøver ikke at forsvare hunden overhovedet, og den er blevet aflivet hvilket også er det eneste rigtige!

MEN jeg opponere lidt imod, at alle hundemennsker er begyndt at gemme sig bag at det " er opdragelsens skyld", og dermed ejerens! Så sent som sidste år var der den ulykkelige sag med amstaffen der bed en pige, og der var det altså en erfaren og rutineret proffesionel hundefører der var ejeren....

Lige meget hvor meget vi holder af vores egne hunde og hunde generelt, MÅ vi indse at det er rovDYR vi har med at gøre! De kan fødes med en hjernefejl, de kan udvikle en hjernefejl, og det kan pludselig slå klik for dem....!
    Nøjagtigt ligesom det kan for alle andre dyr og mennesker!
    Vi kan alle sammen en dag risikerer at stå med en hund der har bidt....

Hvad der undre mig allermest i denne sag er HVOR FANDEN var ejeren???

Desuden er det for mig lige gyldigt om hunden kommer med et enkelt bid, skambider, eller dræber..... En hund der har bidt BØR og SKAL aflives!
    Og ja, jeg skelner mellem bid og markering.....
    Var jeg i tvivl opm hvorvidt min hund havde bidt eller markeret, ville jeg alene på mistanken vælge, uanset hvor meget det smertede mig, at aflive den ....

Laila. der håber at min pointe kom frem trods det blev lidt rodet!

så kom ikke med dit lordt .du skrev at en hund der har bidt bør og skal aflives

• #14   4. maj 2005 Hej Claus!

Det var da forfærdeligt så pænt du taler!

Jeg kan faktisk ikke se at jeg lukker lort ud ????

Jeg fokuserede i det foregående indlæg på hunde der enten "bare" bed, eller hnde som bider børn....

Et barn er i mine øjne til enhver tid fredhellig, men eksemplet som Besse kommer lidt ind på med en hund, der bliver provokeret gentagne gange, og som så til sidst bider EN VOIKSEN, der ved bedre , mener jeg er et gråzoneområde.....

Men at en hund bider et barn, kan jeg stadig ikke finde nogen som helst undskyldning for!

Laila

Kommentér på:
Husk denne tråd!

Annonce