{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Ødelægger, ødelægger, ødelægger!!! {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!!

Nogen der kan hjæpe?

Min hund på 8 mdr (ed godt det lige er alderen for det) ødelægger alle de ting, han nu lige syns er sjove at "lege" med. Så sent som her til aften har han splittet en pænt dyr ridehjelm ad.

Hva kan man gøre for at stoppe det? Er det noget der går over af sig selv, eller skal man gøre noget?

Jeg håber virkelig der er nogen der vil hjælpe, fr det skulle jo helst være en fornøjelse at have hund, men han driver os bare til vanvid ind imellem..

HJÆLP!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelægger, ødelægger, ødelægger!!!
  • #1   30. jun 2007 Hov.. Der skal seføli stå *ved i starten af ()'en..

  • #2   30. jun 2007 Det går over, men du skal arbejde med din hund...sørg for at aktiver ham...start med at være en god leder (lederskabs øvelser) lige et spørgsmål hvor længe er han alene? hvad gør du når du forlader ham?

  • #3   30. jun 2007 Altså nu har jeg jo ferie.. Så han er ikke alene særlig længe.. eller ikke alene hjemme.. Han kan rende rundt på hele vores gård, hvor han for det meste passer sig selv.. Når vi render rundt udenfor følger han med.. Han blir aktiveret, vil jeg mene smiley Er vi ikke hjemme, blir han lukket i hundegård, da han ellers kun skulle være i et lille bryggers.. Og så er det normalt kun om formiddagen han er alene..

  • #5   1. jul 2007 Som Brian skriver det kommer stille og roligt.
    Jeg har ALDRIG brugt sodavands flasker, da plastikken ment kan skære i hundens tandkød, ej heller "et glas" men leverpostej, det kan jo lave frygtelig grimme ting.. tænk hvis glasset går i stykker og hunden tygger i et skår, nej nej :-(. Jeg bruger en håndfuld godbidder smidt ud over køkkengulvet eller en gammel strømpe med godbidder i og siger altid det samme når jeg forlader mine hunde, "mor skal på arbejde" men en rolig stemme, det har altid virket hos os, men hunde er jo meget forskellige. HUSK det er altid de første 10 min hunden er alene den ødelægger, så skæld ikke ud når du kommer hjem, for den ved ikke hvorfor du er sur.


  • #6   1. jul 2007 uh skriver altid for hurtigt!!!
    ment kan skære = nemt
    men leverpostej = med
    smiley


  • #7   1. jul 2007 Nu snakker jeg ikke om strøpebukser!! men når jeg giver en strømpe så er den klippe så kort at der lige kan blive en knude og der er ikke lange snore eller ligende. smiley

  • #8   1. jul 2007 Altså, vi har ikke problemet når vi ikk er hjemme.. Han gør det når han er udenfor, og vi er indenfor. Vi skælder selvfølgelig kun ud, når han ligger og gumler i det, vi gør ikk sådan at vi trækker ham hen til genstanden og skælder ham ud, for det forstår han jo ikk..

    Det skal siges, at alle hans måltider (morgen, middag og aften) bliver smidt ud i perlestenene til ham.. Prøvede det med flasken her tilmorgen.. Det var da en ny ting, men han fandt hurtigt ud af, at den kunne man da også bare tygge på..

    Og den sidste metode, som er blevet forslået, og som ikk er blevet kritiseret endnu, er den med køkkenrullen.. Og den vil jeg æde min gamle hat på, at den gnasker han også bare i stykker, og hvem skal så rydde alle stumperne op bagefter??

    Men jeg vil med glæde høre andre forslag, hvis der da er flere??


  • #9   1. jul 2007 Okay fik forståelsen af at det var når den var alene hjemme.
    Så findes der jo også en (godbid bold) den siges også at være et kanon legetøj.


  • #11   2. jul 2007 Helen Just P - Ja, det tænkte jeg også på, men har bare fået en fornemmelse af, at der "forsvinder" emnerne meget hurtigt, da der kommer andre til..

    Men jeg prøver da alligevel smiley

    Og jeg skal lige understrege for dem der ikk har set det endnu..

    Det er IKKE når han er alene hjemme, der er problemer.. Problemerne er der, når vi ER hjemme, vi er indenfor, og han udenfor..

    Han har nogle tyggeben han kan gnave i, og det gør han også, hvis man lige har smidt lidt med dem først, men efter noget tid, er det da meget sjovere at splitte ting ad, der dufter af os.. Og det er nogle gange dyre og meget personlige ting, så det jo ikk så godt..


  • #12   11. jul 2007 Er lige med på en kigger her inde... Har nemlig samme problem med min rotte, han ødelægger også ting selvom vi er hjemme!!
    Men der er nogen der skriver noget om noget natur medicin, hva er det for noget, og hvordan virker det?

    Lige en sidste ting. Det der med at man ikke må skælde dem ud når man kommer hjem, fordi de ikke ved hvad de har lavet er noget pjat. Hvis min hund fx har spist en sko, og jeg bare tager den op uden at sige noget når jeg kommer hjem, kigger han væk, og bliver mega flov. Han ved godt når han har taget noget han ikke måtte, også flere timer efter..


  • #13   12. jul 2007 Maja L
    De ved altså ikke hvorfor de får skæld ud, men de kan mærke at du udstråler negativitet, hunde lægger meget mærke til hva og hvordan vi mennesker udstråler vores følelser, sådan har jeg altid læst og hørt det. smiley


  • #14   12. jul 2007 Hvis du så hvordan min reagerede ville du heller ikke være i tvivl om at han godt viste hvad han havde lavet...

  • #15   12. jul 2007 Måske ikke,men jeg ved heller ikke hvordan i har grebet det an fra starten! Jeg har brugt meget med positiv opdragelse også når de havde lavet noget de ikke måtte...( er næsten aldrig sket) har aldrig råbt eller taget tingen de havde ødelagt, og sagt fyha eller ligende, men kom altid hjem på samme måde "glad" . Som jeg har skrevet tidliger, har jeg altid brugt en kort strømpe med godbidder i og strøget godbidder over hele køkkenet, det har virket hos os. Det med naturmedicin, skal du spørge Brian som har brugt Fynshundecenter om smiley

Kommentér på:
Ødelægger, ødelægger, ødelægger!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce