1.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

ødelægger ødelægger

min veninde har anskaffet sig en blandings hund. de fik den da den var 12 uger. han er nu lidt over et halvt år.
hver gang min veninde ikke er i same rum som ham, begynder han og bide i tingene.. han har bidt igennem væggen, sofaen, alle sko, bøger, papier. alt hvad han kan komme i nærheden af, eller endda ting han ikk kan nå. de har snakket med dyrlæge, og han siger de gør det rigtige. er der nogle der har erfaring med det, så de kan gi nogle fif hvorn man kan vende den af med det..
de mener det evt er angst.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ødelægger
  • #1   22. feb 2008 sørge for den altid har en masse legetøj den kan bide istykker

• #2   22. feb 2008 maria: Dyrlægen siger de gør de rigtige - Hva er det rigtig? hva gør de da...

Det lyder da helt klart som sep.angst.

• #3   22. feb 2008 den har rigtig meget legetøj. og kødben

• #4   22. feb 2008 hvordan kan han bide ting i stykker som han ikke kan nå.? *GG*

• #5   22. feb 2008 heidi hva betyder sep.?
    jamen de træner den i at den godt kan være i et rum, uden ham, men han stadig kan se dem. de aktivere ham. leger med ham. giver ham ikk opmærksomhed når han ødelægger og sårn..

• #6   22. feb 2008 han skal nok finde en måde og komme hen til det. heh

• #7   22. feb 2008 seprationsangst. ;o))

• #8   22. feb 2008 Det handler ikke om at hunden gerne vil bide i ting... den prøver at fortælle sin leder at den ikke har det godt alene... mange hunde har det sådan, da det jo trods alt vi har prøvet at indlære dem stadig er et flokdyr...

• #9   22. feb 2008 kathrine og kim b.. de har overvejet og spendere penge i en hunde kravlegård. ville bar være rart hvis man kunne finde en billigere løsning..

heidi,, hva kan man gøre ved det?

• #10   22. feb 2008 få fat i en adfærdsbehandler. er det seperationsangst så er der 6-12 måneders træning forude. chunta havde det også efter at han sad fast i haven mens vi ikke var hjemme.
    DEt er en længere træning og jeg kan kun anbefale at få hjælp

• #11   22. feb 2008 De kan kontakte en adfærdskonsulent og høre om et par fif... det tager de ikke noget for... (som en regl)

Men ellers kan de prøve aktivere ham med en ordenlig tur ude... så når der er faldet ro over ham - kan de prøve at gå ud af rummet... med det samme går de ind igen og roser ham (for der har han ikke nået at lave noget endnu) Sådan gør de mange gange... Når de ser han ikke reagere på de forlader rummet - venter de et min og går ind og roser ham (for igen ikke at ha lavet noget) sådan bliver de ved med at øge tiden de er væk.... Men husk ALTID AFSLUT MED SUCCES. ;o))

I starten aner han ikke hvorfor han får ros - men jo længere tid han kan være alene (som tiden går) finder han ud af. "det er rart når de går - for jeg får lækre guffere når de kommer igen"

På den måde prøve at ændre hans syn på det at være alene.. :o)

Var det overhovedet forståeligt??

• #12   22. feb 2008 Katrine og Kim: Nemlig... Det er ikke mangel på noget at bide i, men dens leder... Det kan man ikke løse ved at smide en masse bideting. ;o))

Lars og heidi: det kan man nu ikke sige - det er meget forskelliget fra hund til hund... kommer helt an på dens psyke osv... Så sådan kan man ikke sige det. ;o))

• #13   22. feb 2008 jo det var meget forståeligt. det vil jeg ringe og sige til hende. rigtig mange tak for hjælpen til jer alle.

Kommentér på:
ødelægger

Annonce