{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Ødelægger, ødelægger, ødelægger!!! {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!!

Nogen der kan hjæpe?

Min hund på 8 mdr (ved godt det lige er alderen for det) ødelægger alle de ting, han nu lige syns er sjove at "lege" med. Så sent som i går splittede han en pænt dyr ridehjelm ad.

Det skal lige siges, at det er IKKE når han er alene hjemme der er problemer. Det er når vi er hjemme, men ikke lige holder øje med ham, så finder han noget han syns er sjovt at bide i.

Han har tyggeben, og hvis vi kaster lidt med dem, vil han gerne ligge og gnaske i dem, men senere går han hen og finder noget "forbudt"..

Hva kan man gøre for at stoppe det? Er det noget der går over af sig selv, eller skal man gøre noget?

Jeg håber virkelig der er nogen der vil hjælpe, for det skulle jo helst være en fornøjelse at have hund, men han driver os bare til vanvid ind imellem..

HJÆLP!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelægger, ødelægger, ødelægger!!!
  • #1   2. jul 2007 Du kunne starte med at fjerne de "sjove" ting fra hundehøjde. :o)

  • #2   2. jul 2007 Prøv at kontakte en hundeadfærdsterapeut...
    Tyson ødelagde oz rigtig meget førhen, men det var kun når han var alene hjemme og så kontaktede vi hende her: www.utika.dk og idag har vi slet ikk noget problem, alt står fremme og han kan være alene i hele huset uden at tage noget han ikke må...


  • #3   2. jul 2007 har lidt samme problem.... men det kan jo heller ikke passe at man skal rydde hele sit hjem, med alt der går fra fødderne og op til ca. hoftehøjde fordi ens hund ikke kan lade ens ting være.... så er med på en lytter for noget må der da kunne gøres (har også kæmpet med mine hunde omkring dette længe smiley )

  • #4   2. jul 2007 Du kan kægge spor indendørs. Tag ham ud i et rum hvor han ikke kan se noget. Nu lægger du guffere rundt omkring, men synligt. Du kan roligt lægge op til 20-30 stk. Husk også at lægge i forskellige højder. Så lukker du hunden ind og siger søg.
    Når den efterhånden bliver dreven kan du begynde at lægge dem skjult, men dog så han stadig kan lugte dem.
    Det aktiverer din hund mentalt og han bliver træt på den gode måde.
    Øvelsen er bedst udendørs. men kan bruges indendørs i regnvejr.


  • #5   2. jul 2007 kægge = lægge

  • #6   2. jul 2007 idun havde samme dårlige vaner - vi fjernede ALT - så borde og gulv etc var ryddet - og efter kort tid ku man igen lade en mobil, et blad eller andet blive liggende på bordene uden at hun raserede det -

    Det var en helvedes tid at komme igennem - hun ødelagde mobiler - trådløse tlf´er - briller - ugeblade - aviser - opvaskebørster ... ja ku blive ved og ved -

    held og lykke med det - ss -


  • #7   2. jul 2007 aktiver ham, det har han brug for, lad ham bruge hjernen, så han er træt når han er hjemme, det virker som om han vil beskæftiges

  • #9   2. jul 2007 Du kan også købe en masse lege tøj til ham som han vil lege med , og fjerner de ting som ik skal ødelægges dem i hunde højde. Også skælde ham ud når han har gjort noget forkert.

  • #10   2. jul 2007 ...du må ud og aktivere hunden,,,inden du/I går om morgen...både fysisk..og pysisk...med gode tænke øvelser for ham...lad ham falde til ro...inden du/I stresser ud af døren...og lad ham vide i går...og hav nogen gode gnaveben...han ved er hans liggende til ham...du han prøve....

  • #11   2. jul 2007 Som bl.a. Lise og Pia nævner drejer det sig sandsynligvis om aktivering.
    Desuden ska hunden ha nogle få gode ting, som er hans.
    Her i huset er et par aflagte jeans sagen. Klip knapper og lynlås af. Bind knuder på.
    Sakki elsker sine bukser, hvor i der osse ka lægges foder/godbidder.
    Vi har osse en hund, der aldrig har ødelagt noget. Til gengæld havde han fra starten et sted, hvor vi smed papkasser/aviser han gerne måtte strimle. Vi lagde det ud på bryggersgulvet samme sted hver gang. Han fik ros, når han gik amok i aviserne... ;o)


  • #12   2. jul 2007 Det med aviser og papkasser, der ska strimles gik over af sig selv....på et tidspunkt har hunden ikke behovet...her gik ca. 1 mdr. ;O)

  • #13   2. jul 2007 hej Gitte..
    Som du kan se er der mange der kender til dit problem. Mange hunde ødelægger når de er alene hjemme, men i jeres tilfælde er det når i er der.. Jeg tror han søger opmærksomhed - og det er lige det han får når han bidder i noget han ikke må. Jeg har haft samme problem med Joey. Det gælder om at vende situationen så i kommer til ham før han kalder på jer.. så når jeg mærkede at han var ved at være i "bølle" humør begyndte jeg at aktivere ham.
    Søgeøvelsen som Lise Ø skriver er også god, men du skal huske at fortælle den når øvelsen er slut, for ellers søger hunden videre efter alt muligt - også det den ikke skal.. Jeg har brugt øvelsen når jeg skulle gå hjemmefra, men det resultat at Joey både fandt sommersandaler, gummiesko, cykel lygter og meget andet at gnave i, så den øvelse duer ikke for ham når han skal være alene.
    Jeg sørger for han er godt træt når jeg går, for så går tiden med at sove.
    Held og lykke med det


  • #14   2. jul 2007 nå...ka se jeg ikke har gnedet søvnen ud af øjene,,helt...læste det som alene hjemme problemer,,,sorry,,,
    ka så iike helt følge det...??
    Hvis i er hjemme??
    så må det virkelig være et råb for at få jeres opmærksomhed...
    den Sus fortalte om med papkasserne...tror jeg ville være en fin ting...i ku prøve...
    ellers må i ski da holde noget mere øje med vappen...og gripe ind...når unoderne sker,,,


  • #15   2. jul 2007 I bund og grund ser det ikke ud til at hunden kender forskel på dit og mit. Tror det er vigtigt at sætte ind her *S*

  • #16   2. jul 2007 ja som mange andre siger så skal hunden aktiveres...den vil have opmærksomhed når den gør sådan ting...ja i skal bare give den opmærksomhed, lege med den, gå tur med den, kæle med dén og lave forskellige træning med den...det er lige det den har brug for:-)

  • #18   2. jul 2007
    Lav nogle mentalt krævende ting med din hund. F.eks guffer inde i en tom køkkenrulle. hvor enderne er lukket. Det gør ik noget han flænser den, så kan han få lidt afløb for sin trang til at ødelægge. godbidder i flaske, leverpostej i kong eller lign, aktivetets bold. Viskerstykker med knuder på hvor der er gemt mad i. tom skotøjsæske med guffer i osv.

    Shæferen er en brugshund der skal bruges og aktiveres. De er inteligente og behøver meget mental stimulering.

    Giv ham alt hans mad på fodersøg.



Kommentér på:
Ødelægger, ødelægger, ødelægger!!!

Annonce