{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Hyper hund??? {{forumTopicSubject}}

Vi har tit fået af vide i sjov at vores lille hundeprut har damp, og vi har bare taget det som den sjove kommentar det var sagt som..
Shiba kører højt i drift for det meste, og ellers sover hun, det er ikke ret lang tid om dagen hvor hun bare ligger og slapper.
Hun bliver motioneret og aktiveret som hun nu skal. Vi træner i PH to gange om ugen, og så træner vi lidt herhjemme de dage vi ikke er til træning, udover det går vi ture og tager jævnligt ture på stranden hvor hun også er løs.
Min træner sagde at han mente hun er hyperaktiv, og det lød som noget rimeligt negativt??

Først skiftede vi til et andet foder, som inderholder det hun skal bruge og ikke mere, men det har ikke hjulpet.

Så sagde træneren i lørdags at det måske var fordi hun ikke sov nok, og derfor bliver overtræt/stresset.
Hun kører helt op hvor man til sidst slet ikke kan trænge igennem til hende, og så har vi et par gange været nød til at lukke hende ind i hendes bur et kvarters tid, til hun er dampet af, hvorefter man kan fortsætte hvad vi nu var igang med..

Men hvad betyder hyperaktivitet helt præcist ved en hund, og hvad kommer det af, og hvad gør man ved det????
Håber i kan hjælpe mig med et par nyttige svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyper hund???
  • #1   6. nov 2007 Jeanet: Vi har snakket om det, da vi ikke mener hun bliver understimuleret overhovedet.. Kender du en god en???
    Annemette: Det er en lang historie om i hvilke siturationer hun gør det men her et lille hint, håber jeg kan forklare det nogenlunde
    Vi fandt rimeligt hurtigt ud af at det der med at prøve at køre hende fysisk træt, var en dum ide`. Vi træner meget spor med hende, og det har vi glæde af. Ja vi har hende også for at træne, men der er indimellem nogle øvelser der er lidt svære da hun så kommer helt op i det røde felt og så er der ingen kontakt, f.eks når vi skal løbe i lineføring, så går der ca 1sek før hun hopper og danser som en kænguro rundt om mig,og der napper hun gerne i mine arme og ben, og hvis man så siger nej til hende der, så står hun helt af... Vi får meget hjælp fra vores træner...


    Vi træner i PH i brovst, det er vi begyndt med for nogle måneder siden, og det har vi rigtig meget glæde af. Ja vi hører tit at vi skal være glade for der er så meget gang i vores pige, men det kan godt blive lidt for meget, da hun tit kører op, og så er der virkelig helt lukket for indlæring, og selv de kommandoer der ligger på rygraden reagerer hun ikke på (sit, dæk osv)
    Vi er lige begyndt så småt på bidearbejde og det er hun helt vild med, hun har godt bid/rent bid, og holder fast, så det kan der ikke klages over... Generalt er der ikke problemer med de øvelser der er godt med drift i, som f.eks rundering, spor, feltsøg, spring, aport, og bid, problemerne kommer når hun er færdig med øvelserne og skal geare ned igen. Desamme herhjemme. Lineføring og de stille øvelser som afdækning, lineføring osv de kniber, det har hun slet ikke tolmodighed til, og hun har sværv ved at samle sig om det. Hvis hun ser en anden hund, bliver hun utrolig glad, kører helt op i det røde, og ser faktisk slet ikke den anden hunds signaler, har før prøvet en hund der står og snerrer vildt af hende mens hun bare hopper rundt og logrer som en lille kænguro...



  • #2   7. nov 2007 Ja det er måske rigtigt, men egentlig er hendes lydighed iorden, lige bortset fra de tider hvor hun kører helt op. De siturationer kommer ofte derhjemme, men ikke så ofte på træningspladsen, det eneste der rigtig der kan tænde hende er en gang lineføring. Vi arbejder utrolig meget med min træner på at få ro på hende, og hvad nøglen til det er.
    hvis hun keder sig derhjemme, og hun ikke lige får opmærksomhed i 2min hisser hun sig selv op, hun gør, napper og lægger sig på forbenene, mens hun står på begbenene, som om hun indbyder til leg, hvis man så ikke besvarer hende der begynder hun at blive umulig. Vi har altid taget indlæringen i et stille tempo hvor hun kan følge med. Og hun har ikke bid på figurant, men kun i en bidepølse, og det er jo ikke mere end hun gør i hendes legetøj herhjemme...


Kommentér på:
Hyper hund???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce