18. jan 2006 Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.629
Blodigt opkast {{forumTopicSubject}}
jeg vil høre har nogle oplevet at hårde tyggestænger han spliter i maven eller andet sted i kroppen, jeg blev vækket kl ca 4:00 i moges med at Frosty brækkede sig, først et sted hvor der bare var madrester og ligt gulligt slim og der var ikke blod i det der, så havde han brækket sig 3- 5 andre stede med noget blodigt der var i ligesom hvis vad var blandet med blod, ringede til natdyrlægen, hun sagde hvis det ikke blev værre skulle jeg nok bedst ringe til min egen drlge kl 8- det gjore jeg så deromkring, hun sagde tyggestnger og gnaveben er der man hunde som ikke tåle,men jeg skulle holde øje med ham,men mente ikke han behøvede at komme, jeg fortalte han virkede frik ellers ville gerne spise min mad ,så lysten til at spise er der , samt vand ... Det hele køre på rundtur herhjemme min mor er kommet på sygehuset og mente at frosty var frisk så jeg var lige en smuttur derude også, da jeg kom hjem havde han brækket sig igen,men dog ikke med så meget blod i som i morges- er det mon ved at hele ?? Jeg har givet han lidt mast torskerogn med lidt A 38, en kvart krydderboller og en holdfuld af hans fodder - han virker ellers som han plejer og fostår ikke at hvis det kan være tyggestængerne som kunne have lavet en rift et eller andet sted - håber ikke jeg behøver at bekymrer mig, Jeg vil bare høre om nogen har oplevet noget alla stil i retning, hans afføring er fin det har jo også en væsenlig rolle .. Min dyrlæge sagde hunde kan brækkeblod op hvis kødben er skarbe så måske er det blot bare en rift som hele i løbet af nogle dage - ellers har frosty altid virket frisk måske lidt galle engang imellem men der har der ikke været blod i og galle skulle efersigende være meget normalt for hunde,men kan tyggestænger ok eller en oksekød knogle forårsage at det splinter og laver rift i hals tarm ...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.629
jan 2006
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 493
Jeg kan godt forstå du er bekymret, når din hund kaster blod op, det ville jeg også være (når det er det mindste, der måske kan være en lille smule unormalt med Zarina, går jeg og bekymer mig). Jeg har aldrig oplevet at min hund kaster andet en galde op, så jeg har ingen erfaring med blodig opkast, men jeg har en gang oplevet at der var lidt friskt blod i afføringen, men det gik over igen. Jeg synes du har gjort det rigtige med hensyn til at ringe til dyrlægen og når vedkommende siger, at hunde godt kan kaste lidt blod op en gang i mellem, så får man prøve at slå koldt vand i blodet og se det lidt an og så evt. ringe til dyrlægen igen, hvis det bliver ved eller der evt. kommer en forværring af situationen. Du har jo Frosty indenfor rækkevidde, så du kan jo nemt se, hvis det fortsætter.
Jeg ønsker Frosty god bedring og håber virkelig det er overstået. Også god bedring med din mor og god weekend til Jer.
Hilsen Kari Mette
jan 2006
jan 2006
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
jan 2006
Blodigt opkast
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside