{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

aktivering af hvalp. {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg sidder så her med en hvalp igen idag
som bare har krut i røven. Jeg løber med hende
1 gang om dagen og aktivere hende ude og inde
ialt 1½ time hver dag ca. Men hun har selfølige
stadig krut i røven.

- Har i evt. en god måde at aktivere hende på
både inde som ude.

<b> TGW


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktivering af hvalp.
  • #1   30. jan 2008 Smid hendes mad ud på gulvet eller græsplænen.

    Det aktiverer næsen og dermed hjernen. Så bliver de dejlig trætte.

    alt det med at skulle fare rundt trætter dem ikke ret længe af gangen. De bliver bare mere udholdende. Men hjernearbejde det er godt


  • #2   30. jan 2008 Happy søger nyt hjem : ja vi ved at de ikke må komme på løbe tur, men det er ikke på den måde løbe tur det brurte
    jeg at have skrevet. Men dyrelægen siger hun overhovdet ikke tager skade på den måde vi tager hende med på 'løbe tur'

    <b> TGW


  • #3   30. jan 2008 Happy søger nyt hjem - der er ikke sådan smiley det er bare hvor vi lukker hende ud i en løbegård som vi har i vores indekørsel, og så løber jeg lidt en gang i mellem for at se om hun vil med eller ej...

    <b> TGW


  • #4   30. jan 2008 Ja hjerne træning og leg gør dem psykisk trætte.. smiley

  • #5   30. jan 2008 Alle sammen

    - Jeg ved godt psykisk træning hjælper, men det var om i havde en idé til en af de 1000 lege der er der smiley

    <b> TGW


  • #6   30. jan 2008 put hendes mad i en flaske så hun skal vælte det ud af flasken for at få mad

  • #7   30. jan 2008 Eva R; den var go

  • #8   30. jan 2008 ja og kender flere der bruger det

  • #9   31. jan 2008 em svømmetur på ca 20 min. skader ikke musklerne, og den er bare mega træt, så hop i gummistøvlerne og tag til vandet (eller bare tæer, hvis man er viking)
    husk at når i har svømmet, så sørg for at tørre hunden ellers mister den alt for hurtigt varmen.


  • #10   31. jan 2008 En "hundepsykolog" fortalte mig en gang at 35% af en hunds hjerne er indtrettet på at arbejde med lugteindtryk og at 10 minutters intens snusen er ligeså trættende for en hund som 5 km. løb. Derfor vil jeg anbefale jer at give jeres hvalp masser af lugteindtryk. Det med at spræde dens mad ud på græsplænen er udmærket. Man kan også gæmme godbidder rundt omkring i huset og få hunden til at snuse sig frem til dem.

    Jeg leger af og til en leg med Zarina som hun elsker. Jeg får hende til at dække og blive i køkkenet. Så gæmmer jeg hendes bold eller legedyr i et andet værelse (gør det nemt i begyndelsen og sværere, når hunden forstår legen). Så går jeg tilbage til Zarina, roser og giver godbid for at hun "blev dækkende" og spørger "Hvor er bolden?" Så går hun og leder efter den, kommer tilbage og får meget ros og en godbid evt. leger lidt med bolden. Så får hun en godbid når hun afleverer og så fortsætter legen med "dæk" (og evt. "bliv") og gæmme bolden et nyt sted. Måske skal man aller først lære hunden dæk og bliv, og blot vende ryggen til i begyndelsen, senere gå ind i et andet værelse og komme tilbage og rose og glve godbid, når hunden forstår hvad bliv betyder. Jeg plejer at gæmme bolden/legedyret en 7-8 gange og så er Zarina meget tilfreds.


Kommentér på:
aktivering af hvalp.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce