{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Aktivering af hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sød og dejlig samojedhvalp på 9 uger. Hun har rigeligt med krudt i røven og er nogle gange ved at eksplodere af energi. Jeg er derfor begyndt med aktiveringsøvelser, i form af søgearbejde.

Det jeg søger hjælp til, er hvordan jeg gør det sværere for hende? Har tænker jeg på den øvelse, hvor hun skal få fat på en godbid, der ligger under noget - fx en kop eller lille boks. 'Problemet' er så, at hun har alt for let ved det. Det tager hende få sekunder, at få boksen fjernet. Hvordan gør det jeg sværere for hende, at få godbidderne ud?

Jeg strøer også lidt af hendes mad ud i hundegården, og når hun bliver dygtigere til at snuse sig frem til det, strøer jeg det i haven.

Evt. andre gode aktiveringsøvelser, til sådan en ung hvalp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af hvalp
  • #1   13. sep 2013 Altså lige hvad angår aftensmaden, kan du jo evt. putte det i sådan en madbold, eller sådan et specielt "spil" som man kan købe bla. i maxi zoo. Ellers ville jeg da bare sige, at du kunne prøve at træne hende i at lære ny tricks, eller træne lidt lydighed måske? Jeg træner tit mine hunde om aftenen, både hvalpen og de voksne, hvor jeg bruger deres aftensmad som belønning. Det synes de jo er meget fedt, og så er det sundt for hunden at arbejde for sin mad + de får jo brændt det meste af krutet af smiley

  • #2   13. sep 2013 Altså hun er jo kun 9 uger, så hun er jo stadig kun ved at lære de helt nemme ting. smiley
    Hun har lært sit navn, og er ved at lære at gå i snor, stå og sit. Jeg vil helst ikke begynde flere tricks, før hun kan dem her, da det jo heller ikke skal blive for voldsomt for hende. Så det jeg søger, er mest aktivering i form af søgning osv. smiley

    Jeg kan måske prøve at give hende noget af maden - bliver nok ikke aftensmaden, fordi det forvirrer vores anden hund - i en 'madbold' - vi har et par Kong-bolde til formålet, som dog aldrig bliver brugt til det. smiley
    Er der ellers andre sjove og anderledes øvelser i stil med det?


  • #5   14. sep 2013 Gå nogle spor;)

  • #6   14. sep 2013 Mette - Vi går selvfølgelig også videre med træningen, når hun kan det her, men vi har jo kun haft hende en uge, og der er så meget andet, hun skal lære - renlighed, lære os at kende, sit nye hjem, vores anden hund og kat, området osv. - så jeg er bange for at stresse hende eller presse hende, ved at ville lære hende for mange nye ting. Derfor tager vi lydigheden lidt med ro, og tager én ting ad gangen. smiley

    Jeg føler allerede at hun stresser lidt, hvis vi træner for mange ting på én gang, også selvom vi ikke træner særlig lang tid ad gangen. Derfor søger jeg noget, der giver hende mere 'ro' - altså fx madsøg. Lydighed stresser hende en smule, og får hende op i gear, fordi hun er så ivrig og lærevillig. smiley


Kommentér på:
Aktivering af hvalp

Annonce