Vores bedste venner

Vores bedste venner

Medlemmer: 1.168
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Min stakels lille skat Min stakels lille skat

Min dejlige lille hund Mødte lige naboens hund. som er den blanding af en amstaff og amerikansk bulldog, og den var godt nok stor..Den valgte så at gå til angreb på min stakels lille hund, og der var vildt panik, Tyson løb ind i vores stue og pev helt vildt, ja nærmere skreg, og der var blod i hele sofaen, der skete så heldigvis ikke det store han fik en lille reft på underlæben, og blødte ud af næsen, han blev meget bange, men dog ikke så meget som mig, efter den oplevelse må jeg sige kamphunde burde man have et licens til før man fik sådan en, forstår ikke hvorfor alle mennesker bare kan køre ud og købe sådan en hund, har altid synes godt om dem, men efter i dag går jeg ALDRIG hen til sådan en igen. ligemeget hvor sød de så end siger den er, for man ved sku aldrig om det er nogle mennesker der har forstand på det..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min stakels lille skat
  • #2   30. jan 2008 lige præcis.. er så sur over det.. hvis man ikke kan styre sådan en hund skal man ikke have sådan en

• #3   30. jan 2008 Hvorfor lader i en lille hvalp mødes med en stor hund uden at kende til deres indbyrdes forhold ?
    Kedelig hændelse, ØV

• #4   30. jan 2008 ja kan godt følge laika.. tror heller ikke lige tyson er så vild med sådan nogle hunde mere..
    og det er jeg heller ikke. -

• #5   30. jan 2008 vil lige blande mig... synes også det er rigtig synd for din lille vaps. har selv en am staff som vil bide i andre hanhunde. grunden til at han vil bide er at som hvalp 3 gange blev overfaldet af en voksen hund, og gæt hvad racen var.... labrador. pointen er, det er ikke kun de "farlige" hunde der bider. mange af dem er faktisk rigtig søde og legesyge. Lad være med at hænge dig i hvad race hund din hund leger med, men undersøg først om det er en venlig hund.

• #6   30. jan 2008 jeg har det bare sådan et eller andet sted. at en kamphund er avlet til præcis det den lige gjorde i dag hendes hund det er en labrador ikke.. lige meget hvad folk siger og gør så har sådan en hund et andet temperament, og meget lettere at tænde. vi gik lige op til hende bagefter, og ja hunden så vældig sød ud, men ville sku ikke røre ved den nåede at blive halv bange for den, det med racer kan jeg så vende til heste som jeg har rigtig meget forstand på og der kan en fuldblodshest også være en kanon sød hest og mere rolig en verdens roligste race, det kommer selvfølgelig an på hvem der ejer den. men lad os nu sige man har en ejer som ikke ved det store om hunde og køber sig en labrador og en amstaff og giver dem begge samme behandling, så ved jeg godt hvilken hund der 9 ud og 10 gange først ville vise en aggresiv temperament..

• #7   30. jan 2008 Forstår mindre og mindre hvorfor I lod det ske..........

• #8   30. jan 2008 må indrømme at tror på hunden bliver som den bliver opdraget til at være. jeg er da vildt træt af at folk tror jeg har en dræberhund eller en kamphund som du kalder det, selv om jeg er ved at brække mig når jeg hører det udtryk, når det er nogle "uskyldige" labradorhunde der er skyld i at han er som han er. Det er bare ikke så sjovt at blæse op i medierne, når det er en rigtig sød lille labrador. hvis du kigger på statistikken over hundebid ligger min ikke engang på en top ti

• #9   30. jan 2008 Heidi : INGEN har endnu på HG. fremvist en brugbar statistik - blir du den første ? Link ?

• #10   30. jan 2008 har lige siddet og kigget... men har set det i en avis på et tidspunkt. ved at den findes. der var puddel på en førsteplads, retriver på andenpladsen osv. ingen "kamphunde"

• #11   30. jan 2008 men på den anden side, hvis ingen har vist jer en statistik hvorfor ved i så at de er så farlige? hvad har i at sammenligne med? er det det i hører i baserer det på? er det ikke lidt for nemt bare at sige ud med dem så? er enig i at det nogengange går galt, men det er når hunden er i de forkerte hænder, men det er der jo også mange andre hunde der er. hvorfor er de ikke også kamphunde så? er det ikke hundeejerne i skal være påpasselige med og ikke hunderacen?

• #12   30. jan 2008 jamen så da med mine egne øjne hvad der bed min hund. og synes da en voksen hund fejler noget når den går på en hvalp. Jeg er bare så træt af at de alle sammen skal reddes over en kam. vil ikke forsvare dem der ikke følger reglerne, men vil heller ikke ha at så mange søde hunde skal undgås fordi nogle skvadderhoveder ødelægger det for os andre der synes at racen er helt fantastisk

• #13   30. jan 2008 jeg kan godt se hvordan en labradfor ser ud. du skal ikke bilde mig ind at alle hunde der er sorte med flapører er halvt pitt

• #14   30. jan 2008 Du skulle da bare ikke lade din lille tyson komme til en muskelhund, noget kan få mig at tænde fuldstændig og det er at alle kalder dem kamphunde... det er altså en muskelhund ...!

• #15   30. jan 2008 jona: præcis. det er så nedladende at kalde dem kamphund.

• #16   30. jan 2008 Jamen hvorfor lade en lille hund lege med en så stor en ?

• #17   30. jan 2008 ...og Spidshunde ligger ofte som en race i statestikken...meget til grin....det gør terrier vist osse...*G*

• #18   30. jan 2008 chine: nå sådan. så misforstod jeg. sorry. men synes stadig ikke det er rimligt at redde alle over en kam. der er så mange glade ast'er der vil lege og snakke, men puha nej, det er jo kamphunde. Stoler folk virkelig så blindt på medierne at de ikke kan danne en mening selv? medierne tjener da tykt på at blæse det op, og tit viser det sig at det slet ikke drejer sig om muskelhunde når det kommer til sagen det er da ikke så længe siden sådan et tilfølde var oppe.

• #19   30. jan 2008 *LooooooL*

• #20   30. jan 2008 forstår slet ikk hvorfor man blander amstaff og ambull, forstår slet ikk hvorfor man overhovedet blander muskelhunde overhovedet,,, det er at be om ballade...!

stakkels din hvalp..

MEN hvorfor vælger du at lade din lille hvalp snakke med en STOR hund som du selv beskriver, hvis den ikke var under kontrol, er lidt i tvivl om din hvalp faktisk var alene?

• #21   30. jan 2008 kan vi kun blive enige om, men dem kan man desværre ikke sprøjte imod *GG*
    men tråden startede jo med at det var en "kamphund" og det var det jeg blev stødt over

• #22   30. jan 2008 susanne det har du helt ret i..

opdragelse/miljø gør meget... men til syvende og sidst har muskelhunde et andet temperamang smiley ikke nødvendigvis aggresivt, men de har nogle andre ting man skal tage hensyn till;,,

lige som den schæfer her, der har bidt min x i armen, slået en muskelhund ihjel og overfald en anden hund..

eller den GD der har overfald min overbos hund to gange..

der skal man også tage andre hensyn... - bare MEGTE anderledes end muskelhundenes

• #23   30. jan 2008 kalder det en kamphund fordi det er grunden til de er blevet lavet, det er til hundekamp. at de så har muskler og i kalder dem en muskel hund i stedet for må i jo selv om. Og lod dem ikke møde hinanden, vi var ude i vores opgang vor hun kom ned med den, og så ville vi løfte Tyson op og og gå ind, men den rev sig bare løs..så de skulle ikke have haft mødt hinanden. men jeg forstår ikke hvordan i kan få jer selv til at sige om man har en labrador og en amstaff at det kun afhænger af hvem der har den. hvad er det da for en gang pis at høre på, undskyld mit sprog. så vil det sige at grunden til at de bruger en amstaff og andre af de" muskel hunde" til hundekamp er fordi at de har samme sind som en labrador, eller. ej vel.. der er jo nok en grund til at det er så meget i medierne, og forstår da godt at jer som har en amstaff og det er verdens bedste hund bliver ramt. men det er bare et fact at en amstaff pitbull og den slags racer har nemmere ved at miste besindelsen

• #24   30. jan 2008 marianne - hvor ser du mig sammenligne en amstaff og en labrador... DE HAR et andet sind, det er en fact, MAN SKAL være opmærksom på sin muskelhund , - det en fact!!

det kommer ikke KUN af hv em der har hunden, men det spiller en væsenlig rolle, for hvordan temperamanget udvikler sig, og i hvilke retning

• #25   30. jan 2008 og vil sige at jeg indtil i dag har haft et rimelihg åbent sind til muskel hunde hun har også en amstaff/ bulldog blanding mere,. den er dog mindre, og de har løbet ude i vores have og leget, og den er super sød, men det jeg så siger er at en muskel hund har altså bare et andet temperament, og kan blive så tosset over at hvem som helst kan købe sådan en, og ja for dens sags skyld at hvem som helst kan købe hund, for det er rigtig at man ogsp kan vende en labrador til en " kamphund" men der er dog en stor forskel på de to hunde,

• #26   30. jan 2008 ALLE er velkomne til at møde mine - ambull og rottweiler,, ved at ALLE er velkomne til at se balto - amstaff - anjas hund...

alt det blanderi, gover os KUN problemer,,, og jeg må indrømme at jeg er med på www.fame-dk.org går ind for..

jeg synes alle hunde er dejlige også blandinger, og også muskelblandinger, men hvis vi skal ha LIDT styr på hvad der sker, hvorfor og hvilke racer - ikke en hund der ligner en :.... - så skal vi ha alt avl under tavler,, sterelisere min egen tæve selvom jeg gerne ville ha hvalpe på hende engang,.. men hvis jeg elsker min race(r) må jeg gøre noget for at beholde dem

• #27   30. jan 2008 marianne - rigtigt...

• #28   30. jan 2008 marianne L

Min Noah oplevede det samme i søndags og jeg var mindst ligeså bange som dig hvis ikke mere kunne ikke engang nærme mig min egen hund fordi jeg var så rystet og det på virkede Noah.

Plejer ALTID først at regere på sådanne ting bagefter når jeg har fået hunden rolig men det kunne jeg godt nok ikke denne gang ..

Men alt dette har så også gjort til at jeg nu har en hund som bare IKKE kan med ret mange hunde han har godt nok ændret sig og vi hilser ikke på hundene når vi kommer gående for Noah smækker dem ned det er så sørgeligt men heldigvis har jeg en ven som er udlært hundetræner på 10 år som hjælper mig til at prøve at vende Noah rundt igen så håber på det bedste smiley

Håber ikke at din hund får varrige men af dette overfald.. smiley

• #29   30. jan 2008 óg grunden til at jeg så faktisk er blevet lidt bange for dem er fordi at hvis jeg møder nogle på gaden nu frem over kan jeg ikke lige se på folk altid om hunden er en penis forlænger eller den faktisk har fået sig et fantastisk sind af at være sammen med fantastiske mennesker. selvfølgelige går jeg aldrig hen til nogen hund ligemeget race uden at forspørge mig om den sind, men min pointe er lidt at jordens sødeste amstaff kan være verden sødeste hund i f.eks 5 år, men den vil have nemmere ved at lave nogen forkert end en anden hund, fordi dens temperament er anderledes

• #30   30. jan 2008 CHINE ,,, har du ikk kigget på fame-dk.org????

det er også deres holdning,, håber de bliver vedtaget

• #31   30. jan 2008 noah og niila: årh det var synd. ja håber godt nok heller ikke at han får varige men. for han er bare sådan en god hund, og så til andre hunde som måske har haft det skidt...

• #32   30. jan 2008 jeg vil også byde alle fordomsfulde stakler velkommen til at hilde på Homer... men pas på, i kan jo falde i noget af alt den legetøj han kommer slæbende med til jer. vores er kastereret, men det er fordi han har knæk på halen, og "forkerte" bagben. han har skam papirer.

• #33   30. jan 2008 lave noget forkert???

den har et større temeramang ja, samtidig er den terrier,, og jeg synes nu efterhånden at terriere generalt er hurtige til at markere eller bide?

• #34   30. jan 2008 fame-dk(forening af muskelhunde ejere danmark)

• #35   30. jan 2008 Det der også får mig til at tænke som jeg gør er at hunden er 6 år kastereret og har aldrig gjort noget før, men hvad var det så der fik den til pludselig at bestemme sig for at flyve på Tyson. hende der ejede den var selv helt i chok og sad og rystede snart lige så meget som mig..

• #36   30. jan 2008 min tæve har ikke, og hun skal som sagt steriiliseres

min hanhuns har - men skal kastereres pga entropion, som er en arvelig øjenlidelse (SUPER smertefuld)

• #37   31. jan 2008 CHINE - ja ikk???

jeg synes det er ufattelig rimeligt, og sådan BURDE DET være allerede nu

• #38   31. jan 2008 så var det måske at man skulle vælge at få hunden testet af en adfærdsbehandler, og vudere hundens fremtid, hvis en af mine bed uden varsel, uden grund, - aflivning på stedet

• #39   31. jan 2008 altså OMG Heidi p. jeg sidder helt og bliver mere irriteret på racen pga af det du skriver... Så kan man jo så sige at din er en rigtig dejlig hund og ligeså sød og rar som en hvilken som helst anden. men det var hende der bed min hund også..

• #40   31. jan 2008 lyder godt hvad fame skriver, men alle dem der importerer hunde fusker jo helt vildt med papirerne. hvordan kan man så styre det?

• #41   31. jan 2008 enig med dig anja og katharina. og den kom ned af trappen, og rev sig løs af ejeren, først tænkte jeg OMG en kæmpe Kamphund, fordi de ser mere "farlige" ud, men så tænkte jeg ej gider ikke det der med at når folk ser sådan en hund flipper de og siger at den er sindsyg derfor reagerede jeg ikke hurtigere end jeg gjorde, men forkert af mig, garabteret også bare en skam at jeg lige skulle opleve det med en muskel hund, men vi går normat i hunde skov hverdag, og der møder vi alle slags hunde pånær muskel hunde, og alle er velkommen må sige den har jeg tænkt over før hvorfor det er sådan

• #42   31. jan 2008 hvad er en brugs hund egentlig?

• #43   31. jan 2008 marianne: forstår du hvad jeg mener? min er en am staff men han var også min stakkels skat de gange han blev bidt. men det er som om det ikke er synd for ham, han er jo lavet til det. det ved han bare ikke selv. og pyt, det var jo bare en labrador

• #44   31. jan 2008 en am staff er faktisk en brugshund.. det er dem man kan bruge i arbejde. militær, politi, narko osv

• #45   31. jan 2008 Nej der misforstår du mig er ikke sådan en der hader muskelhunde og mener at alle muskel hunde er som dem man høre om, men har den mening nu at okay der er noget om dem, og de er altså ikke for sjove..

og synes det er skide synd for din hund, havde det været i labrador der som lille var blevet bidt, var den sikkert blevet ligesådan.. men det jeg mente med at de var lavet til hundekampe er at racen jo altid har været dem der blev brugt til det. og det var det jeg mente der måtte være en grund til

• #46   31. jan 2008 ja, det kan jeg jo ikke rende fra. men det er jo mange ar siden man lavede hunden til det, og der er jo blevet avlet(af de gode avlere velatmærke) på det gode i hunden i stedet for det aggressive i mange generationer. men ja, når først de tager ved hænger de der.

• #47   31. jan 2008 heidi P - det er pisse uretfærdig det er sådan loca er bleven overfaldet i hundeskoven 4 gange efterhånden,. af labradors... men det som om de regner med hun kan holde til det,,,??! og at det iorden... den schæfer der slog muskelhunden ihjel,jamen den lever i bedste velgående,,på trods af at muskelhunden måtte undergå 5 operationer før de gav op .. selvsamme hund har bidt min x...

• #48   31. jan 2008 det var da synd for den bette hunni.. håber den kommer sig...

var de begge i snor...? hvorfor lader hundeejer det gå så langt... det gælder så begge parter... Hvorfor skulle de lige hilse på hinanden..? kendte de hinanden i forvejen? provokerer de hinanden gennem hegnet, for hvis de gør det, skal man ikke lade dem hilse på hinanden udenfor... !

• #49   31. jan 2008 Hmm.. Må indrømme at jeg går en KÆMPE bue uden om den som komme gående med deres muskelhunde.. Og det har sine grunde.. Hvis jeg havde billeder af dengang, hvor jeg blev overfaldet af en amstaff med min helt gamle hund, ville jeg sætte dem ind..

jeg kom gående stille og roligt med min hund en skøn sommerdag, og ser mig tilbage hvor jeg kan se en kæmpe hund komme løbende.. Jeg skynder mig selvføgelig at tage min hund op til mig, men dette hjælper ingenting. den hoppede og sprang op af mig, så jeg var ved at vælte, samtidig knurrede den noget så agressivt, og bed efter min lille hund.. den fik fat i hendes pote, og rev 3 negle + roder ud af hendes fod.. Der var blod overalt.. Jeg sparkede til hunden og råbte alt hvad jeg kunne.. det var så tæt på at den hund fik fat i min lille pige, heldigvis kom en mand og fik fat i hunden, ikke ejeren med en modig mand der kom gående på gaden..
    ¨Derefter tog han sig af hunden.. Jeg skulle bare væk.. Jeg løb hele vejen hjem.. fuldstændig i chok..
    Siden har jeg bare været bange for dem.. Og så må i kalde mig for en muskelhund hader, at det sagtens kunne have været en anden hund osv. Men jeg er bange for dem, og det vil jeg være resten af mit liv..

Jeg sys det er en kanon flot og sød hund, virkelig.. Men desværre kommer de bare tit i en forkert hånd.

• #50   31. jan 2008 Og det skal lige siges! INGEN hunde skal eller må bide andre.. Og syntes helt bestemt det er ligeså slemt som hvis en muskehund gør det.. I må ikke misforstå mig..

• #51   31. jan 2008 marianne L: For det første vil du venligst lade vær med at kalde dem for kamphunde TAK. Det er hvertfald ikke det vi bruger vores hunde til, kan godt ske nogle racer i sin tid er blevet avlet til det, men det er mange år siden. Mange af de racer der går under betegelsen muskelhunde eller "kamphunde" som du kalder det, er mange forskellige racer. fx vagt hunde, jagthunde jamen alt. Og hvis de racer virkelig er så forfærtelig hvorfor bliver de så brugt som politi hunde i USA? Er blevet kåret som "The nanny dog" i englang og de bliver brugt som rednings hunde og til at finde forsvundne mennesker.
    Og grunden til at nogle, ja en hel del mennesker i fx USA bruger dem til kamp er fordi at hunden er så mild af sind at den stoler 100% på sin ejer og vil gøre alt forvedkommende.

• #52   31. jan 2008 Det er ikke hvad jeg har hørt at grunden til de bliver brugt til kamphund er. men det var nu heller ikke for at nedgøre dem jeg skrev det. det r fordi det er bare det jeg er van til at alle folk jeg kender kalder dem. så intet ondt ment. men efter jeg folk blev stødt af det, har jeg så kaldt den en muskel hund. vi har alle vores meninger, og jeg er bare blevet bange for dem.. har jeg ellers ikke været. men er jeg nu

• #53   31. jan 2008 Chine - skræmmende :
    (link fjernet)

• #54   31. jan 2008 Vil jeg give jer ret i, desværre. Men hvis man skal ud og købbe hund og det er lige meget hvad for en, så synes jeg alle mennesker burde gå på nettet og læse noget om racen inden de får den. Læser om hvad den engang er blevet avlet til og hvad/hvordan den skal trænes og stimuleres bedst muligt.

• #55   31. jan 2008 hvis du læser hele indlægget igennem kan du se at jeg har haft svaret på det. min hund ville aldrig få lo at snakke med en anden hund af den slags før jeg var sikker på at de ville kunne sammen, men jeg nåede ikke at tage tyson op til mig får den sad i snuden på ham, og blev nød til at slå den før at den slap.. så det var kun fordi at den løb lige direkte ned i hovedet på tyson, uden nogen grund overhovedet.. men ja i må ikke mnisforstå mig, tror på hvis den har en ejer som ved hvilken race de har med ar gøre kan det sikkert blive en helt fantastisk hund, men grunden til at jeg er bange er bare fordi at ved ca 90 procent af dem der har en muskel hund tror det er det samme som at gå ud og købe en chihuahua bare større.. og defor er jeg bange for mn aner ikke hvordan hunden er opdraget..

Der er nogen som har en Kæmpe amstaff i nærheden af hvor vi bor og hanm tirrer den til at blive aggresiv, og det har resulteret i at den har bidt 10 hunde slemt, og væltet et par cykellister og folk som går forbi, så.. ved at i de forkerte hænder er den altså en dræber

• #56   31. jan 2008 * At Have Hund Er En Livsstil *

alle mennesker burde gå på nettet og læse noget om racen
    --------------------------------------------------------------------
    Tilsyneladende er 95 % af de muskelbasser vi har i Danmark af ukendt ophav (dvs. uden tavle) og så er det jo ret uvist, hvad man får, hvis man vælger en af disse 95 % !
    Nå det så er sagt, kan det bestemt godt betale sig at læse en masse - ikke mindst om hundesprog, træning og opdragelse mv. ;O)

• #57   31. jan 2008 susakki: du har fulstændig ret..

• #58   31. jan 2008 Jamen det er jo det jeg mener, det skal ikke kun være os med muskelhunde, der skal gå ind og læse om duret inden man får det, men alle om det så bare er en simpelt lap. Alle burde gøre det ! Det tror jeg man ville komme længst med også ville der måske heller ikke være så mange tilfælde med nogle små (undskyld mig) men pis køter der overfalder nogle der er dobbelt så store som dem selv og hvor ejeren bare står der og siger "din hund startet" selvom muskelhunden var i snor... Noget lig. Kunne være at der var mange af de episoder som ikke ville være sket hvis alle viste hvad de gik ind til. fik læst om hunden, om træning, hundesprog, socering (staves ?) og stimulering

• #59   31. jan 2008 Bare lige en lille hurtig kommentar... Jeg stempler absolut ik "kamphunde" som de værste, da mange i vores omgangskreds har amstaff og lignende.. Og vores hunde er blevet angrebet lige udenfor vores grund herude midt i skoven... Mens jeg havde dem i snor...Og det var en der bor på en af nabogårdene som ik ville tage hans hund i snor selvom han ved den provokerer andres hunde og uden tøven går til angreb!!!!!!!!! Og det er altså en spinkel laborador lignende tingest!!! Så ja jeg sparkede efter den for at få den til at slippe vores ene hund!!!! Så jeg giver jer ret mht statistikker.. Jeg har heller ik set noget der passede indtil videre!!

• #60   1. feb 2008 Min lille papillion pige har prøvet det samme,.. Det var bare af vores egen rottweiler blanding smiley Hun blve opereret på dyrehospitalet hele natten og vi var tæt på at miste hende, og hun var tæt på at miste det ene ben..

Til det med muskelhundene, har jeg bkun en ting at tilføje..
    Jeg bryder mig ikke om dem, men samtidig kan det jo sagtens være den dejligste hund..
    jeg bryder mig ikke om dem da jeg selv er blevet overfaldet af en amerikans staffordshire terrier.. Og den eneste grund til at jeg blev overfaldet, var at jeg forhindrede den i at gå på en anden hund over på den anden side af gaden.. Det skal så lige siges at jeg gik med hunden, men alligevel.. Siden dengang kan jeg ikke lide muskelhunde..

Kommentér på:
Min stakels lille skat

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce