{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

At aflive en hund ): {{forumTopicSubject}}

Den 4/3-2008
Måtte vi aflive en af vores hunde .
Simba blev kun 6 år og 9 mdr.
Efter ca. 3 uger sygdom

Jeg skrev den 27/2-2008 på Beagleklubbens mailinliste

flg: Vi er nu også en af de beagle ejer , med Beagle Pain Syndrome.
Det er Simba der har fået den sygdom.
Den er kommet lige så stille og, i Lørdag begyndt den så at bryde ud.
Vi var til dyrelæge lørdag han troede at det var mavekatar, vi fik nogle piller med hjem og Simba fik det godt i ca. 1døgn natten i mellem søndag og mandag vågne vi ved at han skrige af smerte. Mandag få vi en tid hos Dyrelægen ,og de finde ud af at det er Beagle Pain Syndrome. Simba fik noget smertestillet medicin og nogle pille som er binyr´.
Simba hsde det godt i ca. 1 ,5 døgn og vi har så fået noget medicin til at han kan slappe af på ,da han spænder helt vildt og ryster når han få de her smerte anfald.
Hvis det ikke hjælper skal han til Dyrlæge igen på fredag.

Udsigterne dyrlægene siger de er gode , jeg har lidt min tvivl da
dette er en rimelig ny sygdom , og dyrlæger ved måske for lidt om denne her sygdom. det kan være at man har fået mere viden på området i dag end man hade for 3 år siden.

Så det se ud til at Simba måske har gået de sidste spor i skoven
Som tingene er nu .Vil der gå langtid før han kommer i skoven igen.
Og i værste fald kan det ende med en ........., lad os håbe det ikke kommer der til.

Den 4/3-2008 skrev jeg flg på Beagleklubbens Mailliste:
Susquatch King Of Heart (Simba)

Efter et par ugers sygdom , har vi i samråd med vores dyrlæge, Valgt i dag at sende Simba til regnbuens ende.
Simba havde på det sidste mange smerter i sin nakke .
Simba kunne til sidst ikke gå mere forbenet samt bagbene ville ikke med . når han vil rejste sig op .
Og han skreg af smerte når han vil op.
Det blev fortaget en hel del undersøgelser på ham samt de kendte prøver på ham . og dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad det var galt med ham. Alle prøver viste at han ikke fejlet noget.

Og GUD hvor jeg savner ham, Jeg få aldrig en beagle med de ting han kunnne osv.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At aflive en hund ):
  • #1   18. mar 2008 Vi føler med jer!
    Men er sikker på Simba får det godt i hundehimlen!


  • #2   18. mar 2008 vi føler med jer, jeg kan slet ik forestille mig hvor svært det må være smiley men jeg er sikker på simba har det godt ved regnbuens ende smiley

  • #4   18. mar 2008 Amalie R Det er en juvenil steorid responsiv meningitis. Dvs. det er en form for meningitis der som regel bryder ud når hunden er under 2 år gammel. Den kan kun behandles med binyrebarkhormon og der skal oftest en langvarig kraftig behandling til før at hunden bliver rask. Det er en meget smertefuld sygdom og som regel har hunden oveni nedsat immunforsvar - min Vega (som også har BPS) har haft en del lungebetændelser og hver gang hun bliver bidt af en tæge får hun infektion.

    Det er ikke kun beagler der får det, men tollere og berner sennenhunde er også disponeret for det.

    Og til Lene Marie og Brian S som jeg har skrevet i en PB så føler jeg meget med jer - det er så grim en sygdom og helt forfærdeligt at se sin hund med så store lidelser.....


Kommentér på:
At aflive en hund ):

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce