{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

At aflive myter. {{forumTopicSubject}}

Der findes, desværre, stadig ufattelig mange myter fra ”gamle dage” om hunde og opdragelse. Jeg fik min første retriever i 1981 og startede til træning med det samme. Dengang trænede man efter myterne. På med kvælerkæden allerede fra hunden var 8 uger. Når hvalpen trak, så gav man hårde ryk bagud og nedad. Jeg har selv gjort det mange mange gange. Som instruktør i retrieverklubben har jeg selv instrueret kursister i det. Det er bestemt ikke noget jeg er stolt af i dag, tværtimod. Men det er fakta. Sådan trænede ”man” dengang. Heldigvis har vi lov at blive klogere end at tro at hunden er ude på at overtage magten og verdensherredømmet fordi den letter ben det forkerte sted, spiser først eller går først ud af døren. Desværre er der stadig mange myter, som er uhyggeligt sejlivede. Bider hvalpen, så bid igen. Hvis den ikke stopper, så vend den rundt på ryggen og hold den fast, så den forstår hvem der bestemmer. Eller løft den op i halshuden og kig den i øjnene til den viger i blikket. SÅ har den forstået budskabet. Åh, det gør ondt bare at skrive det ? At leve sammen med en hund er ikke et spørgsmål om magt men et spørgsmål om gensidig respekt. Og respekt gør man sig fortjent til. Tænk på hvilken chef du ville respektere: Ham der råber op og ydmyger dig hvis du gør noget forkert? Eller ham, som stille og roligt forklarer dig hvordan du skal gøre tingene og i øvrigt giver skulderklap, når du har gjort noget godt? Jeg ved godt hvem JEG foretrækker. Men vær sød at læse om disse myter og lad os så få dem aflivet en gang for alle!!

http://www.dyrefondet.dk/OPLYSNING+OM/vi_afliver_myterne.htm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At aflive myter.
Kommentér på:
At aflive myter.

Annonce