1.430 visninger
|
Oprettet:
HUnd nr. 2 - hvilket køn? {{forumTopicSubject}}
Hubben er en tæve, som bliver 2 år til september. Vi går og overvejer at få os endnu et familiemedlem i form af en havanais.
Jeg har hele tide tænkt at det da skulle være en tæve til, så vi ikke kommer ud i, at den nye hund vil parre sig med Hubben. Men 2 tæver kan jo også komme gevaldigt op at slås.
Men er det bedre med en kastreret hanhund eller en tæve? Hvad er Jeres oplevelser og erfaringer?
Er der nogle i denn gruppe der har læst om problematikken - i så fald hvor?
På forhånd tak
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 38
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 673
Min egen erfaring... Jeg startede også med en tæve og fik så en tæve mere efter ca halvandet år.. Da den første jo nok var en smule forkælet og plejede at have mig for sig selv ville hun ikke rigtig snakke med den lille ny de første tre dage...
Men så vendte det.. De var bedste venner og kunne stort set ikke undvære hinanden.. Da den første så, meget desværre, måtte aflives manglede den anden hende... nu har je to tæver igen og det går også fint.. har også en han, og ja han vil rigtig gerne på ryggen af Cookie, den ældst, da hun er på vej i løbetid..
Så det behøver altså ikke være et problem med to tæver....
pøj pøj med den nye når du får den... knus
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 28
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 673
Det der med en "nem" barndom behøver ikke være så rigtig.. Min ene tæve er en hvalp fra min anden tæve
Dog fortryder jeg ikke jeg har beholdt hende, da hun er en dejlig tøs og det er jo fantastisk sådn et bånd man får når man har haft hende/ham fra fødsel... Pøj pøj
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Jeg skal have en ny hund når Carla bliver omkring de to år, en lagotto og det skal være en tæve - uden tvivl. Jeg har svært ved at se hvordan det skal fungere i praksis med en han og en tæve, når tæven er i løb.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 38
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 4
det var midt om natten og lille banja skulle ned fra sengen og kom til at hoppe ned på den store også gik det hele så hurtig at vi ikke någet at opfatte noget men hun har det fint nu og ude i stalden er de vældig gode venner men jeg kan også godt forstå at hun er blevet lidt bange ...
knuzz
HUnd nr. 2 - hvilket køn?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside