{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Ked af det ( Ikke hund) {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige en masse ting jeg lige skal af med.

Min kæreste blev mandag aften indlagt på Haderslev sygehus.. er pisse ked af det. de lovede han kunne komme hjem i dag, men neej neej. han kan nok først komme hjem imorgen..
han var først dehydreret, men de fandt så ud af hans blodsukker var for højt (han er deabetiker). så nu skal han stikke i sig selv med ínsulin..

først sagde de til ham at det enten blev 2 eller 4 gange om dagen han skulle stikke sig selv. men neej nej, nu har de lavet det om til 5 gange om dagen..

så her igår skulle han stikkes i maven inden han kunne spise morgenmad. men så havde overlægen kun fortalt han skulle have insulin en gang. så der havde de igen misforstået hinanden altså lægerne..

jeg er pisse stresset, med skole og alt.. min teori prøve blev aflyst af at kommunen lavede shit i den.

og her sidder jeg tilbage, og har case arbejdsdag i skolen, og kan først kom op til min skat klokken 2 ):

er skide ked af det, føler mig svigtet både af lægerne og på en måde af min kæreste, fordi han drak så meget i weekeden, og bare ikke kan lade vær med at spise for meget chokolade og bla.

Skulle lige ud med det lidt.. hører andres menning om det her,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ked af det ( Ikke hund)
  • #1   12. jun 2008 Stakkels dig ;( Håber du klare den..

  • #2   12. jun 2008 Stakkels dig, håber i alle klarer den,

  • #3   12. jun 2008 øv øv, god bedring til kærsten

  • #4   12. jun 2008 tak skal i have..
    det sku hårdt.. og det bliver endnu hårdere når han kommer hjem.
    vi skal lægge hele vores kost om..

    det er ikke fordi vi spiser helt vildt usund mad. laver altis salat og sådan til vores aftensmad og vores kød er der næsten heller ikke noget fedt på.. men alligevel skal vi til at lave om på vores livsstil.


  • #5   12. jun 2008 takker. (:

  • #6   12. jun 2008 Jaa..
    jeg var glad for de beholdte ham..
    ind til de blev ved med at sige (jamen han kommer hjem imorgen pjat,)
    Så bliver man lidt træt af det..

    Jeg har læst i en lægerne har givet mig, at det er vigtig jeg også lægger kosten om, sammen med ham da jeg er hans samlever. for at jeg kan hjælpe ham mest muligt er det vigtigt.

    Altså jeg synes selv jeg er positiv når jeg er oppe ved ham, jeg prøver i hvert fald at være det mest muligt.. jeg smiler da i hvert fald meget til ham.. men bare når lægerne bliver ved med at lave om på deres planer selvom hans blodsukker igår viste hvad det skulle, lægger de planerne om..
    det er sådan set mest det jeg tænker på. og mest frustreret over.


  • #7   12. jun 2008 Ej hvor er det træls smiley Men op med humøret........

    Sukkersyge er altså ikke, så stor belastning, som mange går og tror....

    Selvfølgelig er det træls, mht insulin, sprøjter blodsukkermåling osv..... Men, det vænner man sig altså hurtig til..... Og mht kostomlægning, - det er nærmest bare en bagatel...... I skal tænke over det, når I er derhjemme. Men når I er i byen, så lærer han hurtigt, hvor meget ekstra insulin han ska ta, hvis han f.eks. ska ha et syykke is, eller noget kage.....

    At de beholder ham længere tid på sygehuset, skal du kun være glad for. Hvis han blev indlagt i weekenden, ka du nok oz godt regne med, at han kommer hjem fredag. Medmindre, lægerne ikke kan få "styr" på hans blodsukkertal...... Gu er det træls, at de beholder ham så længe, men det er helt klart det bedste -for der må ikke være noget at være i tvilv om, når han forlader sygehuset.....

    I må også skal til nogen samtaler med diætister og læger, og her er det med om, at du hænger på, for der er så meget I skal huske, at det er umuligt for én, at rumme det hele....

    Ja jeg ku fortælle i flere timer ang det her, men det bliver vist for kedeligt.... Men et godt råd herfra er: Hav altid en ÆBLE brik-juice med jer..... Det er det bedste og hurtigst-virkende i tilfælde af lavt blodsukker

    Og forresten...... ang kosten, så er kylling skide godt, da det stort det ikke ændrer blodsukkeret smiley


  • #8   12. jun 2008 hmm.. jeg ved det godt..
    han har haft sukkersyge i 4 år..
    men da han blev ved med at spise chokolade og sådan selvom jeg blev ved med at sige han skulel stoppe blev han ved, og nu er han kommet på sprøjten..
    hans blosukkertal var fint igår, og er det også i dag.
    men ja, det er nok også fint nok han holder ham, men vi ved alt hvad der skal gøres og han ved snart mere om det end hvad en diætist ved.

    men han kunne havde ungået det her, og det er egentlig det jeg er mest fusteret over at han ikke bare gad at høre efter bare lidt, og til sidst havde jeg jo ret alligevel?
    Det er bare en hård måde at lære det på, både for mig og ham,.


  • #9   12. jun 2008 Chokolade! han kan dø af det.. du skal sku gi ham en overhaling når du har kysset ham velkommen.. held og lykke med det..

  • #10   12. jun 2008 nej nej.. nu hør, han har deabetis type 2. så det er ikke så slemt igen hvis han spiser chokolade.. han er stadig nede på type 2, men han skal baretage insulin nu.. fordi at han holdt sit blosukker for højt for længe.

  • #11   12. jun 2008 M T: Nemlig (:

  • #12   12. jun 2008 ahh.. hehe.. ja okay.. det er da egentlig også en smart måde at gøre det på (:

  • #13   12. jun 2008 Hvor trels. Først mange gange god bedring med kæresten. Og det med lægerne: Kan de snart bestemme sig?

    Og komunen: Ej guud, hvor stressende.

    Men min råd er: Tag en dyb indånding og tag det så roligt du kan. Tag så en ting af gangen og hvis du har for mange aftaler med f.eks veninderne så aflys dem så du heller ikke undgår stress.


  • #14   12. jun 2008 MT: Nåår ja okay.

  • #15   12. jun 2008 ..

  • #16   12. jun 2008 jo sku på længere sigt kan du sku.. man skal passe på sig selv..

  • #17   12. jun 2008 Jaa tror nu på dig MT.. du har jo type 1, så du ved hvad man må og ikke jo (;

  • #18   14. jun 2008 Nåårh hehe.. jaa, det er jo en fordel (:

Kommentér på:
Ked af det ( Ikke hund)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce