{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Vores hund bider ved leg {{forumTopicSubject}}

Hjælp!!!!!!

Vores kære lille bamse på næsten 14 uger bider os ret tit når vi leger med ham. Altså ikke hårdt. Men derfor synes vi alligevel ikke at det er okay.
Vi synes selv at vi har prøvet alt, men hvad gør vi forkert, siden han ikke forstår, at han ikke må? Typisk bider han ud efter os med det samme vi har skældt ham ud.
Nogle af de ting vi har prøvet er:

- bide ham stille i øret til han piver
- Holde ham forsigtigt rundt om munden til han piver
- tage fat i nakken på ham. Ikke hårdt, bare lige for at markere
- skældt ud
- sagt høj lyd
- skubbede ham væk for at vise at legen stopper pga hans bid.
- ignorere ham

Er der nogen med nogle gode råd eller rettelser til de ting vi allerede har prøvet?
Vi ved godt at det ikke er hundens skyld, men os som gør et eller andet forkert. Men hvad?

Håbefulde hilsner
Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hund bider ved leg
  • #1   29. sep 2008 Altså Luna gjorde det også meget i den alder, men det er holdt op lige så stille..!
    Vi sagde rigtig højt av, og så gik vi væk fra den.. så vendte vi tilbage 5-10 min efter.. osv osv osv..
    Men det er vel meget naturligt, at de bider i den alder.. den er jo den måde, de har leget med deres søskende på!


  • #2   29. sep 2008 Hej Marianne... Antonio bed også en del i vores finger førhen når vi ville lege med ham og rigtig som du siger de bider ikke hårdt men de der sylespidse hvalpetænder gør altså ondt, så vi gjorde det når vi skulle lege med ham blev det med gummipivdyr som vi sørgede for han altid havde i munden når vi legede, så holdt det op helt af sig selv.
    Når han for det første er fokuseret på oivdyret så glemmer han dine fingre og hans trang til at bide bruger han på pivdyret. Ja sådan klarede vi problemet.


  • #3   29. sep 2008 Jeg tror faktisk ofte de bruger deres tænder fordi de klør... har du prøvet en dag hvor han ligger og slapper af og bare vil nusse at klø ham på gummerne, antonio elskede det, ja det gør han stadig... selvom han jo godt nok ikke er lille bitte mere.

  • #4   30. sep 2008 Hej Marianne
    Det du skal gøre er at når han bider et bestemt nej og vende ham ryggen hvis i holder ham om snuden eller bider ham tror han det er med i legen det skal nok komme vi har hvis alle været det igennem tålmodighed


  • #5   30. sep 2008 Først og fremmest - lad være med det, der får ham til at pive, det gør intet godt for jeres forhold. Jeg ved godt hvor frustrerende det kan være, men hold jer fra 'magt'-metoderne.

    Jeg kan sagtens sætte mig ind i det, jeg har selv været der. Afbryd legen, piv evt. højt (sådan gør hvalpe når de siger fra) og gå fra ham, så han forstår, at det ikke er sjovt at bide, for så stopper legen jo.
    Sabelle gjorde det gerne når vi skulle gå tur, der smed jeg simpelthen selen fra mig, og så lavede jeg noget andet, indtil hun var kølet af. Gearede hun op igen, gentog jeg proceduren.

    Først vil han nok blive frustreret, fordi han ikke forstår i bare går lige pludselig. Men efterhånden vil han forbinde bid=ingen leg. Tålmodighed er nøglen smiley


  • #6   30. sep 2008 I øvrigt er nok ikke godt at skubbe ham væk, det er meget muligt at han forstår det som en del af legen. Bare rejs jer op og gå i gang med noget andet.

  • #7   30. sep 2008 Jeg vil bare sige at I skal tage det helt roligt, som I nok kan høre på de fleste herinde, så har deres hunde også gjort det i den alder, og vores har også gjort det. Også det med at bide ud efter os, selv efter vi har skældt ham ud. Vi tænkte også først at vi havde den mest uopdragne hund, men i dag kunne han aldrig finde på at bide os, eller nogle andre for den sags skyld.Jeg synes at det lyder som om i virkelig gør en indsats. Fortsæt med det, og så skal han nok holde op.

  • #8   30. sep 2008 Hej alle.

    Tak for de opmundringerne og de gode råd c", Vi er allerede i fuld gang med at ignorerer/gå væk fra ham når han bider.

    Men egentlig kan vi heller ikke tillade os og klage. Han er allerede renlig, han bider ikke nogen af vores ting i stykker når han er alene hjemme og naboerne siger at han stort set hverken piver eller gør når han er alene. Så vi er godt tilfredse. Når bare han lærer at komme når vi kalder og stopper med at bide, så har vi vist alt i alt en ret lækker og nem hund c",


  • #10   1. okt 2008 Kan kun give Kim D ret..... ros ros og atter ros... det er vejen frem til en hund der elsker at gøre det bedste den kan for sin ejer !!!
    Jeg har ffeks aldrig og jeg mener aldrig... skældt ud på Antonio, men derimon sagt ert bestemt Nej !! Han forstår jo alligevel ikke alle de ord der kommmer i en sætning når man skaælder ud, så hvorfor bruge dem...


  • #11   2. okt 2008 Jeg er ret overbevist om, at det ligger til racen. Vi havde i hvert fald Viggo billigt til salg i nogen uger hvor han bed enormt meget. Det hjalp meget efter at han skfitede tænder men han får stadig nogen "anfald" hvor han bider. Vi gik altid med godbider i lommerne så vi kunne træne når han begyndte at bide. Og nu siger vi "nej" og går fra ham hvis han bider. Han ved godt, at vi ikke leger den leg. Det må han gøre med andre hunde som også leger sådan.

Kommentér på:
Vores hund bider ved leg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce