{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.410 visninger | Oprettet:

Hund bider gæster. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en shetland sheepdog, hun er virkelig en dejlig hund, men vi har et problem med hende.
Hun napper vores gæster, tit tar hun bare buksebenet men det sker også at der bliver blå mærker og enkelte gange er der kommet bid mærker. Når gæsterne står ved hegnet hopper hun op og gør og snære, og når de så går ind napper hun, så snart de har sat sig ned hopper hun op til dem og vil snakke og nusse.
Når vi er ude og gå ture gør hun ikke noget, det er kun her hjemme.
Min far ser hun hver dag, hvor hun er med over og få kaffe, og der er ikke noget, men kommer han her hen bider hun.

Hun er ikke glad for fremmede mennesker eller eller hunde.
Jeg har gået til hunde træning med hende, for at vende hende til at de ikke er farlige, og det hjalp også, men ikke på vores problem her hjemme.

Hun blev et år d. 2.2.14.

Hvad ville i gøre for at lære hende at gæster godt må komme ind?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bider gæster.
  • #1   25. jul 2014 Jeg ville lukke hunden væk, ganske enkelt...


  • #2   25. jul 2014 smiley
    Altså sådan en hund havde jeg hurtigt forsøgt at få afrettet. Jeg ville ikke være stolt af at have en hund, der satte tandmærker i alle der kom ind. Jeg ville også blive stiktosset, hvis jeg som gæst kom ind et sted og det første jeg får, er et hak i låret fra hunden i huset. Hvis det er svært at vænne hende fra det med nye, så start med din far. Ellers hold hende i et aflukket rum eller andet, når der er gæster. Det kan faktisk blive dyrt i erstatning, hvis hun en dag sætter tænderne så hårdt i én, at det kræver lægebesøg...


  • #3   25. jul 2014 Hav hende i snor, når i får gæster.. Og hold hende i snoren, til hun falder til ro smiley

  • #4   25. jul 2014 Havde det samme problem med en collie for en del år siden. Vi overtog hende da hun var 8 mdr. og totalt nervøs. Nervøsiteten fik vi trænet væk, men jo mere "selvsikker" hun blev, jo mere nappen så vi hos hende. Vi havde kontakt med mange, men måtte se i øjnene, at hun ikke ville dø af alderdom. Vi bor lige ved en skole, og da hun gik fra at nappe til at ville bide (jeg nåede at stoppe hende, fordi jeg altid var obs på hende), måtte vi sige farvel, da risikoen var for stor. Men hun nåede at få 7 gode år.
    Jeg tror, at det der med at nappe og hyrde ligger helt naturligt til hyrdehunde, og hos nogle går det så lidt over gevind - måske fordi vi ikke bruger deres evner rigtigt.
    Men som de andre siger, hold hunden væk, når der kommer gæster.


  • #5   25. jul 2014 Det er jo ret enkelt;) luk hunden væk indtil gæsterne har sat sig ned;)

  • #7   25. jul 2014 Ja det er pga. usikkerhed. Ved jeg at der kommer gæster så lukker jeg hende fra ind til at de sidder ned og så er der ikke noget. Men jeg får altså tit gæster som bare lige kommer forbi, men dem af dem som banker på kan jeg jo bare lukke hende fra. Det er være med dem ude ved havde lågen, vores hunde er rigtig meget i haven.

    Dem som kommer her uanmeldt kender hende godt og vores problem, men er ikke bange for hende.

    Det kan godt være at det med hundesnor er en god ide.



  • #8   25. jul 2014 En sluse omkring havelågen kan også bruges..

  • #9   25. jul 2014 Ellers må du sige til alle dem som kommer hos jer ,at de ikke skal gå ind ,før du er der Hvor du så kan sætte hende i snor, eller få hende væk til folk har sat sig Sæt et skilt op, hvor der står hun bider

  • #10   25. jul 2014 Sæt en ringeklokke op ved havelågen, så kan alle jo ringe på smiley

  • #11   25. jul 2014 Men det hjælper jo ikke hunden, at lukke den inde indtil gæsterne sidder? Det fjerner jo ikke problemet, hvis den er usikker? Nej den kan ikke nappe når den er lukket inde, men når de så ikke kan nå det, så napper den, og så er de lige vidt. Bør der ikke lægges en plan så ts arbejder på at gøre hunden sikker hjemme? - sammen med en adfærdsbehandler evt?

  • #12   25. jul 2014 Hvis ikke hunden er generet af at være væk fra de gæster, der gør den usikker, så hjælper det da i højeste grad hunden.

    Der er da ingen grund til at hunden skal konfronteres med noget, der gør den ubehageligt til mode (og gæsterne skal risikere at blive bidt), hvis hunden er helt tilpas ved at blive lukket væk.


  • #13   25. jul 2014 Men vil det løse dens usikkerhed? Jeg tænker bare på dem der sætter hunden i bur, så den ikke æder noget. Jo det gør at hunden ikke gnaver i noget, men det løser ikke hundens problem.

  • #14   25. jul 2014 Det løser da i den grad hundens problem at lukke den væk i dette tilfælde, hunden er jo angst/usikker når gæsterne ankommer, nu er den fri for at være angst og kan komme ind og blive nusset når gæsterne ikke er farlige, nemlig når de har sat sig;)

  • #15   25. jul 2014 Så siger vi det smiley Jeg troede bare ikke det løste noget - som i at den lærer ikke at være angst. Men tak for svar smiley

  • #16   25. jul 2014 Sådan som jeg læser det, så napper og bider TS hund gæster, uanset om de lige kommer eller når de er i huset. Så enten får hun den lært at det er no go eller også holdes den adskilt fra alle gæster. I sidste ende så ender det galt.

Kommentér på:
Hund bider gæster.

Annonce