{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Hund bider og hopper op {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har en fantastisk dejlig lille vuffer på ca. 6 måneder.
Hun er noget så dejlig, men altså også en ballademager uden mage og lige.
Jeg har dog et problem. Når vi får gæster, hopper hun op af folk, hun kan også finde på at bide. Hun er venlig og glad, så det er ikke fordi hun er aggressiv eller noget i den stil. Jeg synes dog det er træls at hun hopper op og bider, især hvis personen er lidt finere (...) end alle andre, så har de en tildens til at blive sure.

- Jeg håber i kan hjælpe mig og min lille prinsesse ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bider og hopper op
  • #1   15. jun 2014 jeg ville anbefale dig at lære hende en kommando som betyder vent (med alle 4 ben i jorden) som hun står, sidder eller dækker er ligemeget - men ofte oplever jeg at det er lettest for hunden hvis de sidder ned.
    når hun er god til dette så bruger du den kommando når der kommer gæster.
    Øv det meget gerne sammen med nogle forskellige mens hun lærer.
    Kombiner denne kommando med at gæsterne kun giver hende kontakt når hun har benen i jorden. de kan bare vende sig om og ignorer hende når hun springer op. Jeg ville have fokus på at få ro på hende så tror jeg det biden forsvinder helt af sig selv - det er bare fordi hun bliver så glad, er hvalpefjollet og har en masser energi.
    Så lær hende et signal som betyder at hun skal have benen i jorden og så kan få ros og kontakt når hun har det og så at få ro på hende når der kommer nogle


  • #2   15. jun 2014 Hun har lært at sidde pænt, men når man så holder i hendes halsbånd for at holde hende nede, flipper hun ud, og river sig løs. Vender man ryggen til hende, springer hun op bagfra og bider i læggen eller lårene. Vi havde håbet det gik lidt over her efter vi har fået hende, men det er desværre ikke sket endnu, så nu må jeg hellere lære hende, at det er altså forbudt! Men jeg ville prøve det som du skriver, og krydse fingre for at hun ville høre efter, og mange tak smiley

  • #3   15. jun 2014 sig nej til hende når hun hopper op, prøv med en god bid, når der kommer gæster, smid det på gulvet så hun kan søge gør det hele tiden, håber det hjælper

  • #4   15. jun 2014 Mange gange reagere hundene vad at blive mere "urolige/uregerlige" når man holder dem i halsbåndet, eller strammer snoren, for så kan de mærke at ejeren er "nervøs" selv om du som ejer ikke føler dig nervøs, så kan din hund mærke at du er det inderst inde.

    Det bedste man kan gøre er at vise hunden gensidig tillid, self skal hun lige forstå hvad du ønsker af hende, men når du ikke stoler på hende, så vil der konstant opstå problemer af den ene el.anden slags.

    Hun jo er på vej til at blive "unghund og derfor lidt svær at danse med" og hun skifter vel også bisser for tiden så gummerne kløer og kan irritere hende lidt, så bliv ved med at træn med hende, det hun laver nu er helt normalt for hvalpe på 6mdr. smiley
    Bare "Keep the faith" og bliv ved med at træn med hende, hun skal nok blive en god hund. smiley


  • #5   15. jun 2014 Hvordan gør hun
    Hopper op og snapper eller hopper op og vil bide i fingeren eller hvordan? smiley


  • #6   15. jun 2014 Tusind tak for rådene Anita og Birgit.
    Anita: Ja, hun er i gang med at skifte bisser lige nu, men er færdig næsten. Så jeg håber også når hun er færdig med det, at det biderri stopper bare lidt. men igen tak for rådene, jeg ville prøve at følge dem, og lære hende det, så godt som jeg kan! smiley

    Cecilie B: Hun hopper op af nysgerrighed, går jeg ud fra, og på en måde vel for at hilse på dem. Når de så bukker sig ned for at sige hej til hende, bider hun dem i fingrene, (Og hun kan bide delvist hårdt nu). smiley


  • #7   15. jun 2014 Okay ved ikke hvorfor smiley men ja prøv og gør det som de siger smiley

  • #8   15. jun 2014 Det ville jeg gøre! smiley

  • #9   15. jun 2014 Hvilken race er det?
    Nogle hyrdehunde er medfødte hasebidere, andre snapper, når de bliver ophidsede/stressede.
    Det kan være vanskeligt at lære dem en alternativ adfærd, når de er kørt for højt op.


  • #10   15. jun 2014 Det ville være rigtig fint hvis du kunne træne med hende således at dine gæster vender ryggen til hende og ignorere hende, indtil at hun er faldet til ro.

    Hvis det er svært at få alle dine gæster til det, så bed en 2-3 stykker om at besøge dig lidt oftere i starten og lad dem vide hvad de skal gøre når de træder ind af døren.

    Hvis hunden ikke får den opmærsomhed som den venter, så er det ikke længere sjovt at hoppe op at bide smiley


  • #11   15. jun 2014 Sådan som C. E skriver skal vi gøre med min hund være gang han gør noget han ikke må ellers forstår han det ikke og det er opmærksomhed han vil have

    Men ved ik om din kan det

    Det er jo forskelliget hvordan hunde kan opdregves smiley


  • #12   15. jun 2014 Pia: Hun er en Border Collie, Husky, Aussie/Autsralsk hyrdehund og Berner Senne smiley

    C. E: Tak for råddet. Jeg ville prøve det du har skrevet også, og se om det ikke ville afvænne hende lidt smiley

    Cecilie B: Hun ville af og til ikke lytte til os, og går bare væk, eller ignorere hvad vi siger. Jeg har en nabo, jeg ved ikke hvad der er sket, men det slår klik ved min hund når hun er på besøg, så går hun kun efter at hoppe op af hende..? smiley


Kommentér på:
Hund bider og hopper op

Annonce