{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Hund bider igen og igen {{forumTopicSubject}}

En mindre hund, angiveligt noget bulldogblanding, render rundt og bider forbipasserende i Sabro (Århus). Ejer har indtil videre fået 3 bøder a 4.000 kr, men mener ikke at det som sådan er noget problem. Det er dog rætti irriterede at folk i lokalområdet er så negative, så nu flytter de:

https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/hund-skaber-stor-frygt-flere-er-blevet-bidt?fbclid=IwAR3pH52wWwcTzD5jM5S5kyl5aM4vVJ0zBIbDoegwRXTDrcnrAT202804KZM_aem_AQnlrjGIyueKr5mO7svmixFXMuWufjAbjwrS85gibgL4bMiCitT2ZDp7_sVpDop4M0Q

Men nu får de hjælp til at “omprogrammere” hunden. Og han er ikke bare hr. Hvem som Helst. Næh, han har skam erfaring med “muskelhunde” https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel/1d03e03e-1a7b-4df2-a0d7-4081282c2dd2/

Måske noget han havde brug for i sin tidligere karriere smiley https://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-01-28-stjal-klenodier-for-150-millioner-saadan-gaar-det-rembrandt-roever-i-dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bider igen og igen
  • #2   29. okt 2023 Hvis en hund bider flere gange, og alligevel ikke bliver aflivet, så burde den vel i det mindste skulle bære mundkurv og altid være i kort snor.
    De bidskader, der er foto af, ser da ikke ligefrem harmløse ud.

    Det med "træneren" vil jeg slet ikke kommentere på.


  • #3   29. okt 2023 Det kan da ikke passe at man skal gå og være bange for at gå tur! Der er altså noget galt med den hund. Og ejer, med den indstilling

  • #4   29. okt 2023 Den bør aflives, længere er den sådan set ikke.
    Det er ikke normal adfærd og ejer evner ikke at styre den.


  • #5   29. okt 2023 hvorfor kan politiet fjerne en listehund uden grund, mens en hund der angiveligt har bidt flere gange og som har en uansvarlig hundeejer ikke kan, det er da tosset

  • #6   29. okt 2023 Enig, Hanne, det er vanvid!!!

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.645
    #7   29. okt 2023 "Hunden er ikke aggressiv, den er bare usikker."

    Usikre hunde har det nemlig med at styrte efter mennesker og bide dem smiley

    Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor politiet ikke mener, at der er tale om skambid.


  • #9   29. okt 2023 Isabelle - jeg går ud fra, det skyldes at biddene ikke er voldsomme nok. Det blev jo modereret noget, da de evaluerede hundeloven, fordi hunde jo de første år nærmest bare skulle have lavet hul for at blive aflivet.

    Men nu er vi så i lidt samme situation som op til den nye hundelov i 2010. Vi har en lov der giver mulighed for diverse indgreb, men man bruger den ikke - havde man brugt de muligheder, som loven giver i form af påbud om mundkurv, line osv havde den nye hundelov slet ikke været nødvendig. Åbenbart gider man kun køre sager på den slags, når der er mulighed for aflivning.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.645
    #10   29. okt 2023 Det, der undrer mig Michelle er, at flere huller, der kræver syning, ikke vurderes til at være voldsomme nok - især på baggrund af, at der ikke var nogen forudgående kontakt mellem hunden og den skadelidte, hvilket politiet, ifølge den nye skambidsparagraf, jo også tager med i vurderingen - altså om hunden fx bed i forsvar eller fordi, den blev forskrækket.

  • #11   29. okt 2023 Et skambid er defineret ved følgende:

    - Flere dybe, punktformede sår, der når dybt ned i underhuden eller penetrerer ned i muskulatur; det skal tydeligt fremgå, at der er tale om flere bid, og at det er foregået med nogen voldsomhed, eller

    - udrivning (dyb flænge) i underhud/muskulatur (altså ikke kun i huden/skindet), eller

    - bidlæsioner, der medfører tab af væv (bortset fra ubetydelige skader på hundeører), eller

    - bidlæsioner, der medfører døden, herunder situationer, hvor en hund rusker en anden hund til døde, uden at biddet i sig selv har givet anledning til skader af en karakter som beskrevet i de foregående tre punkter.?


  • #12   29. okt 2023 At en sår skal syes, gør ikke at det er et skambid. Hunden har bidt rent, ikke rusket, ikke flyttet sit bid, ikke knust. Så jeg tænker egentlig at det er rigtigt nok, at det ikke er skambid. Men at der ikke er truffet afgørelse om kort line og mundkurv, er virkelig sært smiley

  • #14   29. okt 2023 Det er vel også fuldstændig ligemeget om hunden er usikker eller ej. Kræet bider sagesløse mennesker...!

  • #15   29. okt 2023 Det burde vel også tælle med, at det øjensynlig er 3. gang samme hund bider, også selv om det ikke er skambidninger.

    Måske ikke ligefrem aflivning men i hvert fald snor og mundkurvspåbud. Jeg kan ikke se andet, end den må gå ind under §6 stk 2 i hundeloven:

    "§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

    Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

    1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

    2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

    3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

    4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.


    Og så kan man jo kun undre sig over, at ejer af hunden øjensynlig er så svart begavet, at vedkommende ikke kan tænke sig til, at det ikke er ok, at hunden bider tilfældigt forbipasserende, uanset om den så er usikker eller aggresiv.


  • #16   29. okt 2023 jeg tænker også at det bør betyde noget det ikke er første gang og at den ligefrem render efter en der er gået forbi ... det risikerer jo at ende med skambid hvis hunden fortsætter .

  • #17   29. okt 2023 Nu ved jeg jo ikke hvor stor den er, men ud fra det billede af låret tænker jeg ikke helt lille hund, så det kunne jo også nemt gå ud over et barneansigt.
    Det er helt uforståeligt for mig, at der ikke som minimum er givet påbud om snor og mundkurv.

    Men man kan da håbe, at der hvor de flytter hen, er der langt til naboer mm.


  • #18   29. okt 2023 Han lyder ... øøøh... interessant smiley

  • #19   30. okt 2023 Det mest utrolige er vel at man politiet ikke benytter sig af de muligheder de rent faktisk har iflg hundeloven for at forhindre at andre mennesker kommer til skade med klaphattens hund.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.645
    #20   30. okt 2023 Gad vide, om hunden har en blankocheck mht. bid, sålænge den ikke laver flere voldsomme(re) huller på samme offer smiley

  • #21   4. nov 2023 https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/fire-kvinder-bidt-af-samme-hund-jeg-skreg-af-smerte

    Den har åbenbart bidt før, men den er jo altså ikke farlig. Den skal bare omprogrammeres. Og så er de flyttet, så et nyt hood kan få fornøjelsen smiley


  • #22   4. nov 2023 Og hvis man så i det mindste kunne tro på den var i kompetente hænder ift træning, så var der trods alt en chance for den ikke på samme måde terroriserer det nye nabolag, men må indrømme jeg ikke har den store tiltro til den "træner" der har tilbudt sin hjælp.

    3 x anmeldelse som jeg forstår det - hvorfor I alverden går den ikke med mundkurv?
    Og hvis den kun er størrelse "nettohund", som jeg læste et sted, hvordan kan den så rende efter folk, der er passeret forbi - selv når sådan en er rigtig sur er det da en størrelse, der er til at holde


  • #23   4. nov 2023 Det lyder som den har bidt mens de har passeret hinanden, uden at være sur

  • #24   4. nov 2023 Frk Jensen - det synesvjeg ikke. Synes det er flere gange beskrevet, at offeret har passeret hunden og derefter er blevet bidt, dvs hund er uden snor? I flexline?

  • #25   4. nov 2023 Hvis man går på en smal sti skal der ikke meget til

  • #26   5. nov 2023 I første tilfælde sidder hundeejeren på en bænk, og damen går i en bue udenom, fordi hun er utryg ved hunde, og denne hund har hun set flere gange gø og snerre af folk. Det stemmer ikke helt overens med, at de bare passerer hinanden og at hunden ikke er sur.

    Umiddelbart tror jeg også, det er de færreste hunde, der bare ryger frem og bider en tilfældig forbipasserende uden at være sur.


Kommentér på:
Hund bider igen og igen

Annonce