Lige nogle spørgsmål :-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg begyndte noget tid siden at BARF'e min hund og efter lidt opstartsvanskeligheder går det super godt nu
Der er dog nogle ting jeg i de sidste dage har gået og tænkt på, og tænkte at dette var det helt rigtige sted at stille dem
Spm. 1) Hvor ofte giver I kallun? Jeg har fået at vide på DBC at gennemsnitligt hver 2. måltid skal være kallun, men snakkede så med en anden barfer der havde fået at vide at kallun kun skulle gives som snack?!?! (Hun nævnte ikke lige kilden til denne påstand). Hvad har i andre fået at vide og hvorfor??
Spm. 2) Giver i lakse olie ved siden af? Jerry får oksemix (der indeholder fedt) samt rensdyr tilsat lammefedt. (Han får fedtet fordi han i begyndelsen var ret tynd og havde en lidt tør pels.) Jeg kom dog efterfølgende til at tænke på om de der omega 3 og 6 fedtsyrer er dækket ind ved kødet/fedtet eller om der skal tilsættes fiskeolie?
Spm. 3) Hvor mange kødvarianter synes I man skal kører med? Jerry får som sagt rensdyr og oksemix, derudover selvfølgelig kallun og ben
Skal man holde sig til det samme eller skal man variere lidt??
Puha, det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men håber I alligevel gider at svare. Synes spørgsmålene efterhånden som man kommer mere ind i det
apr 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
1 - Jeg giver ikke rå kallun, han får det tørret som snack, men det indgår ikke i hans kost.
2 - Jeg giver ikke min hund andet end varieret kød og ben, så nej ingen olier... Men dog hele rå laks ; )
3 - Jeg kører selv med min. 10 typer for at give ham variation og forskellige vitaminer =)
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Spm 2 : Jeg giver hele fisk og er der en periode jeg synes de skal have ekstra giver jeg dem Udo's Choise (en økologisk olieblanding i et balanceret forhold af 2:1 af Omega 3 til Omega 6 essentielle fedtsyrer)
Spm 3 : I perioder varrierer jeg mere end andre. Kommer helt an på hvad der kan skaffes :o)
apr 2008
Da jeg er studerende og bor i ungdomsbolig er der ikke så meget fryseplads, men kan jo evt. prøve at skifte oksemixen og rensdyret ud med kanin og hjort næste gang der skal købes ind, og hvis det går godt så skifte lidt imellem de varianter - man kan jo et eller andet sted godt lide tanken om at hunden får varieret kød
Daisie: Nej, min hund fejler heldigvis ikke noget - skiftede til BARF da jeg havde fået det anbefalet flere gange, og godt kan lide idéen bag
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 298
Freja får indmad af lam
Kallun for fuld smadder dagligt hvis det er det.....
ydermere får hun kalkpulver, levertran, omega3 kapsler, samt flexvital.
Maden er blandet op med el kama... *S*.....
hun får som du evt kan læse kun kallun og lam.... samt ben af lam og ko *S*
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 655
2. bruger ikke olie, men fodre med fisk 1 gang om ugen ca.
3. Bruger alle de varianter jeg kan komme i nærheden af + hvad jeg kan finde i supermarkedet.
Kikkie fejler heller ikke noget, så der er ikke noget specielt jeg skal tage højde for - fodre råt for at få en glad hund
apr 2008
Faldt på et tidspunkt over en side hvor der nærmest stod at hvis man bare lavede én lille afvigelse fra foderplanen, ville man have en død hund, og gik jo nærmest helt i panik...
Men tror helt sikkert at Jerry har det godt med BARF. Kan godt være det er noget jeg bilder mig ind/ønsketænkning, men synes det ser ud som om han har fået kraftigere knogler, især benstammer, samt flottere, kraftigere pels
Daisie: Bor du også i Odense? Tænkte på om du kender en dyrlæge med forstand på BARF i byen?? Min nuværende dyrlæge sværmer nemlig til Hills, det var også hans foder jeg gik fra da jeg skiftede til BARF, så er lidt nervøs for hans reaktion når han hører jeg er skiftet...
Lige nogle spørgsmål :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside