{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Des (
Des (
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47

Lige nogle spørgsmål :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg begyndte noget tid siden at BARF'e min hund og efter lidt opstartsvanskeligheder går det super godt nu smiley Der er dog nogle ting jeg i de sidste dage har gået og tænkt på, og tænkte at dette var det helt rigtige sted at stille dem smiley

Spm. 1) Hvor ofte giver I kallun? Jeg har fået at vide på DBC at gennemsnitligt hver 2. måltid skal være kallun, men snakkede så med en anden barfer der havde fået at vide at kallun kun skulle gives som snack?!?! (Hun nævnte ikke lige kilden til denne påstand). Hvad har i andre fået at vide og hvorfor??

Spm. 2) Giver i lakse olie ved siden af? Jerry får oksemix (der indeholder fedt) samt rensdyr tilsat lammefedt. (Han får fedtet fordi han i begyndelsen var ret tynd og havde en lidt tør pels.) Jeg kom dog efterfølgende til at tænke på om de der omega 3 og 6 fedtsyrer er dækket ind ved kødet/fedtet eller om der skal tilsættes fiskeolie?

Spm. 3) Hvor mange kødvarianter synes I man skal kører med? Jerry får som sagt rensdyr og oksemix, derudover selvfølgelig kallun og ben smiley Skal man holde sig til det samme eller skal man variere lidt??

Puha, det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men håber I alligevel gider at svare. Synes spørgsmålene efterhånden som man kommer mere ind i det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lige nogle spørgsmål :-)
  • Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

#1   11. okt 2008 Der skulle selvfølgelig stå at spørgsmålene "hober sig op" efterhånden som man kommer ind i det smiley

• #2   11. okt 2008 Stooooor forskel, jeg kan kun tale ud fra hvad jeg selv gør..

1 - Jeg giver ikke rå kallun, han får det tørret som snack, men det indgår ikke i hans kost.

2 - Jeg giver ikke min hund andet end varieret kød og ben, så nej ingen olier... Men dog hele rå laks ; )

3 - Jeg kører selv med min. 10 typer for at give ham variation og forskellige vitaminer =)

• #3   11. okt 2008 Spm 1 : Giver kallun på må og få. Nogle gange kan der gå uger mellem, andre gange kan de få flere gange om ugen. Lver også selv tørrede snackspinde og godbidder af det.

Spm 2 : Jeg giver hele fisk og er der en periode jeg synes de skal have ekstra giver jeg dem Udo's Choise (en økologisk olieblanding i et balanceret forhold af 2:1 af Omega 3 til Omega 6 essentielle fedtsyrer)

Spm 3 : I perioder varrierer jeg mere end andre. Kommer helt an på hvad der kan skaffes :o)

• Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

#4   11. okt 2008 Tak for svarene indtil nu, allesammen smiley
    Da jeg er studerende og bor i ungdomsbolig er der ikke så meget fryseplads, men kan jo evt. prøve at skifte oksemixen og rensdyret ud med kanin og hjort næste gang der skal købes ind, og hvis det går godt så skifte lidt imellem de varianter - man kan jo et eller andet sted godt lide tanken om at hunden får varieret kød smiley

Daisie: Nej, min hund fejler heldigvis ikke noget - skiftede til BARF da jeg havde fået det anbefalet flere gange, og godt kan lide idéen bag smiley

• #5   12. okt 2008 der er enormt mange måder at råfodre på... jeg skiller mig ud fra mængden herinde... *S*

Freja får indmad af lam
    Kallun for fuld smadder dagligt hvis det er det.....
    ydermere får hun kalkpulver, levertran, omega3 kapsler, samt flexvital.
    Maden er blandet op med el kama... *S*.....

hun får som du evt kan læse kun kallun og lam.... samt ben af lam og ko *S*

• #7   12. okt 2008 1. Jeg giver kallun 2 gange om ugen. Dagen før en bendag, sammen med indmad (Dog ikke blandet, men kallun først og indmad bagefter smiley ) og dagen efter bendag. Det gør jeg får at hendes mave bedre kan tåle benene. Kikkie har meget tendens til hård mave, men sammen med Kallun og indmad går det fint.

2. bruger ikke olie, men fodre med fisk 1 gang om ugen ca.

3. Bruger alle de varianter jeg kan komme i nærheden af + hvad jeg kan finde i supermarkedet.

Kikkie fejler heller ikke noget, så der er ikke noget specielt jeg skal tage højde for - fodre råt for at få en glad hund smiley

• Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

#8   12. okt 2008 Tak for svarene alle smiley Der kommer nok nogle spørgsmål herfra også i fremtiden smiley Der er jo så mange forskellige teorier og idéer at man som ny bliver helt forvirret "S".
    Faldt på et tidspunkt over en side hvor der nærmest stod at hvis man bare lavede én lille afvigelse fra foderplanen, ville man have en død hund, og gik jo nærmest helt i panik...
    Men tror helt sikkert at Jerry har det godt med BARF. Kan godt være det er noget jeg bilder mig ind/ønsketænkning, men synes det ser ud som om han har fået kraftigere knogler, især benstammer, samt flottere, kraftigere pels smiley

Daisie: Bor du også i Odense? Tænkte på om du kender en dyrlæge med forstand på BARF i byen?? Min nuværende dyrlæge sværmer nemlig til Hills, det var også hans foder jeg gik fra da jeg skiftede til BARF, så er lidt nervøs for hans reaktion når han hører jeg er skiftet...

Kommentér på:
Lige nogle spørgsmål :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce