{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Tænk jer om. {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt at skrive dette indlæg, fordi jeg er en smule vred.
I vores hundeskov, er der borde og bænke ca 100 meter fra lågen, her slår folk sig ned og får en sludder, hvilket er rigtig fint.
De fleste har hunde der ikke kommer når de kalder, hvilket bevirker, at når vi ankommer med vores hunde, står der ofte 5-7 andre hunde på den anden side af lågen.
Vores hund er normalt ikke agressiv som sådan, men det stresser hende at blive overfaldet på denne måde, så det ender ofte med, hun sætter en hanhund eller to på plads, dog uden at bide hul i nogen.
Ikke en af de mennesker, der sidder på bænkene og ejer disse hunde, kalder på deres hund, så man kan komme ind, de tager det som en selvfølge, at deres hund står og modtager ved lågen og glemmer helt, at den hund der er inde, "ejer" stedet og at den nye ofte er nødt til at sætte rang.
Kære Hundeejere, fint i vil sidde og hygge, men kald da for pokker på jeres dyr, så vi andre ikke skal stå midt i et myler af 7-8 hunde, sørge for de kan enes, og sørge for ikke en af dem render ud, og så samtidig få blikket når vores hund siger fra.
I gider ikke løfte en finger for at andre kan komme ind i skoven, med mindre man presser sin hund direkte ind i hovedet på alle de andre.
Nå men herefter går vi op i skoven, lige før vi kommer tilbage hører vi to der kalder gentagne gange på deres hunde, men de kommer ikke, da vi så kommer ud, er deres hunde nået næsten hen til os, de står på en smal bro, da vores hunde løber derned, sker der intet, men da ejeren af den ene pludselig råber og skriger om, vi skal tage vores dyr i snor???? de var jo ved os, går det galt, de to store, toppes lidt,. dog uden at bide, og ved gud om ejeren står midt på denne bro og spærre så ingen af hundene kan komme væk fra hinanden, mens han slår ud efter min hund.
Jeg kalder min hund ind, der kommer omgående, og så er fanden bare løs, vi kan blive politi anmeldt, og vores hund aflivet osv.
Vi vælger blot at gå videre og ser at denne fyr må holde på sin hund, mens vores stadig går løs henne ved os, netop fordi han slet ikke har styr på den.
Alt dette udspringer fra oplevelsen ved lågen, da min tæve bliver overfaldet af 5 andre hunde, pludselig er den blevet til en ulv midt i al deres sladder, og da vi så møder de her to mennesker igen, der ikke kan fange deres dyr, skal de åbenbart lige markere sig.
Jeg må indrømme jeg er rasende, en hundeskov er for alle, alle der har kontrol over deres hund, det havde ingen af disse mennesker, og var iøvrigt også ligeglade.
Hele konceptet er totalt ødelagt, fordi nogen mener det er deres skov, deres bænke, og deres hunde kender alle hinanden godt, så allerede der opstår konflikten, hvorfor kan folk med hunde dog ikke tænke sig bedre om, hvorfor tror de at alle elsker lige deres hund, min hund opsøger ALDRIG andre hunde selv, hun blir hos os, men konstant oplever vi dette fænomen.
Tænk jer dog om.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk jer om.
  • #1   20. okt 2008 Du har ganske ret.......og jeg ved også hvilken skov du mener :o)

    Nogle hundefolk kunne have gevaldig gavn af, at bruge den indvendige side af hovedet.


  • #2   20. okt 2008 Hej

    Ved også hvilken skov du mener... har været der to gange og kommer der heller ikke mere...

    Dog har jeg super god erfaring med andre hundeskove. Er kommet meget i lundbykrat og øster å dalen... Og kommer dagligt i den jyske skovhave i skørping (fantastisk dejlig hundeskov)

    Kan godt se der er mange ulemper med hundeskove - men ligeså mange fordele kan jeg se... Vi har i hvert fald stor glæde af det og møder mange dejlige mennesker smiley


  • #3   20. okt 2008 Hvor er jeg dog egentlig glad for jeg deler denne mening med andre, jeg bruger også andre hundeskove og de fungere fint, der kan man komme ind stille og roligt, og så kan hundene mødes neutralt.
    Dog besøger vi også andre områder nu, men hvor er det trist en hundeskov skal "ejes" af nogle mennesker, der går mere op i sladder end deres hund.
    Så vores ture der er en saga blot, håber dog at dette måske kan få nogen til at få røde kinder, for de fleste af dem der kommer der, er også herinde.
    Så det var også ment som en opsang.
    Tak for jeres input:)


  • #4   20. okt 2008 Jeg ved slet ikke hvor de hundeskove er. Kan jeg få nogle adresser?? Tak tak

  • #5   20. okt 2008 Jeg kender slet ikke skovene.... Kommer ikke sådan nogle steder. Min den ældste hanhund kan ikke lide andre hunde, kun de små hvalpe og vores to andre. Men jeg kan godt forstå du bliver GAL... Min den ældste har også villet passe på Rollo da han var lille. Fordi der kom nogle med løs hund, som gik efter Rollo. Også ja ringede politiet til os om aften ... for at sige at vi kunne blive anmeldt.... Men Basse var i snor....
    Men synes virkelig folk skal HOLDE deres hund i snor hvis de ikke kan kalde den til sig...


  • #6   20. okt 2008 Denne hundeskov ligger i aalborg ø, jeg kan ikke huske hvad vejen hedder, men den ligger ret tæt på skallerupvej.
    Ja kan man ikke kalde sin hund til sig, må den være i snor, det kan ikke være vores andres opgave at opdrage 5-7 fremmede hunde, holde dem inde for lågen og samtidig sørge for de ikke slås, mens folk sidder og sladdere om hvor forfærdelig min hund er.


  • #7   20. okt 2008 Den ligger på Budumvej... Det er nogle mærkelige typer der kommer der

  • #8   20. okt 2008 Ja korrekt, det var det vejen hed, og vi er helt enige, dem der kommer der, ejer skoven og alle vi andre er mest i vejen, hvis man har en hund der siger fra overfor en masse gøende hunde på den anden side af lågen, tænk de nærmest hvisker og tisker når man stiger ud af bilen, vi er kede af det er sådan, da vi bor tæt på og nu må kører længere, men det gør vi gerne.
    De burde på hundeskole alle sammen og lærer noget om hunde, rang og bevægelse når mange hunde er sammen, det er super vigtigt man går rundt, og ikke står stille, da hunden så ikke kan flytte sig, fra evt dominerende hunde.
    Nå men nu ved i da alle sammen at min Tervueren nærmest er en dræberhund af rang:(


  • #9   21. okt 2008 ..derudover så er det bare ærgerligt, at der ikke står på skiltene til hundeskovene, at det IKKE er skovtursområde for folk med for lidt socialt samvær med andre mennesker smiley

    Jamen hvor har du bare ret GGG


Kommentér på:
Tænk jer om.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce