{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hanhunde
  • #3   11. dec 2008 Nu er jeg opdrætter af gravhunde og min opfattelse af gravhunde er at to hanner kan meget bedre gå sammen end to tæver! Da det altid er en tæve der bestemmer i en flok(uanset om der er 2 eller 10) så vil to tæver komme op og slås om magten.
    To hanhunde kan da godt lave lidt brøl ind imellem men det er meget sjældent alvorligt ment!
    Jeg har for mit eget vedkomne pt. 7 hanhunde gående sammen og der er ingen problemer heller ikke når jeg ikke er hjemme! Mine hanhunde har lige i øjeblikket besøg af 2 andre hanhunde(voksne hvalpe fra mit eget opdræt) også de to går sammen med mine drenge døgnet rundt!
    Når man skal opstille hvad der er bedst om man skal have 2 hanner eller 2 tæver eller en af hver, så er det meget racespecifikt hvad man skal vælge! fek.s. så er der dømt slagsmål til døden hvis man vælger 2 Grand Danois hanner eller 2 tæver, her skal det væe en af hver. i gravhunde er det 2 tæver der vil kunne finde på at slås til døden.
    Hvis du overvejer at få en han nr 2, så har jeg et godt råd! tag kontakt til en opdrætter der har flere hanner og spørg om hun er villig til at tage din dreng på besøg en uges tid, Dette vil give den erfarne opdrætter mulighed for at vurdere din dreng sammen med andre hanner og så vil opdrætten junne vejlede dig til den rigtige beslutning, dette er en god løsning uanset race.
    Hilsen Ghita

• #4   11. dec 2008 Glemte en væsentlig ting. det er bedst at få to hunde af samme race, da netop racers forkellige egenskaber og adfærdsforskelle kan give anledning til store problemer i det indbyrdes forhold.

• #5   11. dec 2008 jeg vil nok også sige at to hanhunde er hvis bedre end to hunhunde sammen

• #7   11. dec 2008 ´Har også hørt mere, at det er værre med to tæver sammen end to hann.

MEN jeg tror på, at det sagtens kan lade sig gøre.
    Bare man sørger for, at få en alders afstand mellem dem,og evt. vælger den hvalp, der passer temp. til den hund man har i forvejen.

Jeg har en han og en tæve, og indtil videre er det hannen som bestemmer.

Men som Ghita skriver, besøg en opdrætter, fortæl om jer selv og den hund i har i forvejen osv...Lad opdrætteren råde og vejlede

• #8   11. dec 2008 min mormor har to tæver sammen det går fik nok

• #9   12. dec 2008 Vi har vores Eddi (rugmand) og Elmer en Jack Russel begge hanner. De har det godt sammen og tror næppe de kunne undvære hinanden.

• #10   12. dec 2008 Eddi og Elmer er jo også to hunde fra racer der begge er anvendt til samme jagtgren(grav), derfor er avlen jo anlagt på netop samme adfærds ønsker. Derfor er det to hunde der matcher hinanden.

• #11   18. dec 2008 hej hej unskyld at jeg blander mig men jeg har altid haft tæver gåene sammen uden problemer og også flere han hunde gravbasser selvfølig.Lige i øjeblikket har jeg 5 tæver og så gamle bernard og de ved godt at der er kun en der bestemmer her i huset alfa hunden og det er mig, så de har ikke nogen grund til at slås det skal jeg nok styre for dem og det rekspeterer de.

• #13   19. dec 2008 igen, kommer det helt an på deres sind.....

• Joan S
    Joan S Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 17
    #14   19. dec 2008 Jeg har 2 af hver slags, hannerne er 4 og 1 år, tæverne 3 og 1 år, og jeg oplever ALDRIG ballade eller optræk til dette imellem dem; men det skyldes måske, at jeg har en meget stærk han ( det er vel det man populært kalder en alfahan ) han skal bare løfte hovedet, når legen bliver for voldsom, så bliver der ro, enkelt gange er han gået imellem de voldsomme legende så bliver ihverttilfælde ro, og når der kommer fremmede hunde her, oplever vi ofte, igen når legen foregår lidt heftigt, går han igang med selv at lege men med den svagste her i gruppen, det er somom, at han vil beskytte hende mod de andre når de bliver for voldsomme.
    I mine snart 20 år med gravhunde, har jeg erfaret, som før beskrevet, at man sagtens kan have 2 af samme køn uden der opstår problemer, man skal bare fra 1. dag gøre hundene klart hvem der bestemmer, og her er det mig, og så derefter være obs. på hvem der tager føringen, det skal helst være den ældste hund eller den hund der har været i hjemmet længst, og det må vi så hjælpe den gamle hund med hvis der bliver optræk til uoverensstemmelse desangående. Ligeledes siger min erfaring mig, at som andre før har skrevet, er det rigtig godt med mindst 2 år imellem den gamle og den nye hund.Og til jer der pt. overvejer, at anskaffe en hund mere, er det en rigtig god ide, gravhunde elsker at være sammen, det er rigtig dejligt at have en anden hund at putte sammen med oppe i sofaen, være sammen med når man er alene hjemme osv.jeg kan kun det posetive i at have 2 eller flere gravhunde, skulle der være noget negativt så er det i regnvejr er der 8 poter i stedet for 4 der skal tørres he-he

fortsat god herfra Fredericia

• Joan S
    Joan S Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 17
    #15   19. dec 2008 Det gik vist lidt for hurtigt, der skulle selvfølgelig stå: fortsat god dag herfra Fredericia

• #16   19. dec 2008 vi er meget enige, jeg har desværre ikke en alfahan mere da han døde af rotte gift, og siden da har mine hunde ikke fundet en ny alfa, og de udfordrer åbenbart ikke hianden, heller ikke i leg, så det kan være at jeg bare er heldig.GOD JUL ALLESAMMEN.

Kommentér på:
To hanhunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce