NyChihuahua

NyChihuahua

Medlemmer: 430
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tæve og hanhun sammen? Tæve og hanhun sammen?

Jeg har tit tænkt på at få en nr. 2 hund til min chi. Det kan være, at det bliver en anden race men også en lille en.
Men spørgsmålet er, om det er for svært at skulle have en tæve sammen med min han? Er der nogen, som har det og lykkedes det uden ups parringer? Hvordan undgår man det? Er det det bedste, hvis de har samme køn? Håber I kan hjælpe.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæve og hanhun sammen?
  • #1   5. jan 2009 jeg syntes det var besværligt... nico er nu blevet kastreret , men ville ikke anbefale e af hvert køn.

som keneth siger du kan risikere at hannen går og tisser op af alt, det gjorde nico, vi har været nødt til at skifte mange ting ud pga det.

hvis jeg skulle have to hunde så skulle det være to piger :o)

• #2   5. jan 2009 Altså nu siger jeg EN GANG CHIHUAHUA ALTID CHIHUAHUA, sådan er det for mig, er så forelsket i denne skønne race, og vil aldrig have andet.

MEN jeg vil nu sige at du sagtens kan tage en anden race(dog vil jeg også anbefale lille race) men kan ikke se hvad problemet kunne vare i fx at have en anden lille hund sammen med en chihuahua... Så har du lyst til en anden lille race og har sat dig ind i dens sind og behov, vil jeg da bare sige "Go fore it girl":o)

• #3   5. jan 2009 Lynet er kastrat....så her går det fint........:O) Banditræven er jo en pomeranian/papillon og temperantmæssige er de forskellige.......men de ved begge hvor i hirakiet de er.....og suplerer hinanden godt

• #4   6. jan 2009 Tak for jeres svar. Jeg tror, at jeg holder mig til samme køn så. For det er ikke parring jeg er interesseret i. Men jeg tror nu nok, at en anden lille race også vil kunne passe sammen med min chi, de skal bare vænne sig til hinanden. Dog er der lidt sandhed i, at min chi er mere venlig over for andre chi'er :-). Jeg elsker chi'er, de er helt fantastiske, men mine tanker går på en pomeranian. Dog er intet fastlagt endnu.
    Det blå lyn: Det kan være, at du kan hjælpe mig med noget info omkring den race? Altså hvor jeg kan finde det. Hvordan synes du, at de to racer er forskellige?

• #5   6. jan 2009 Banditræven er en gazelle og alt foregår i trav og lynhurtigt...........Lynet lærte hurtigt havd man må og ikke.........Banditræven VAR i lømmelalderen med hvad der høre sig til a klippet ledninger, nedrivning a tapet, stikke a og lignende.........det har Lynet aldrig gjort, men hun er blevet en skøn hund som kan få Lynet op på mærkerne og så er hun (sorry girls and boys) utrolig mere intillligent end Lynet er og chihuahua generalt...........og meget mere uadvendt end Lynet som er mors dreng........hun elsker alle fra første sekundt...........Lynet skal kende først............eneste minus er hendes tågehorn som foregår på italiens og meget hurtigt og højt.....

håber du kan se forskellen ellers kan jeg sige: de er som yin og yan :O)

• #6   7. jan 2009 Løbetid i 3 uger af gangen, 2 gange om året, med skrig og skrål, og tisseri og strinten indendøre konstant, både af egne og besøgende hunde !!! Hvorfor vil nogen dog bare overveje dette hvis ikke man er interesseret i opdræt og er nødsaget til at ha egne hanner ? Hovsakuld hvor der bliver peget fingre af en ( og tro mig, hovsakuldet kommer før eller siden ). Være afhængig af at andre de næste 13-15 år 2 gange om året er parat til at ta din hanhund hjem i 3 uger?? Spar dig selv for alle disse problemer. Køb en hanhund mere og de 2 drenge kan være bedste venner hele livet.
    mvh
    Rudi

• #7   7. jan 2009 Det har jeg lige som også skrevet tidligere, at jeg vil. Det andet lyder bare for besværligt og hårdt.

Kommentér på:
Tæve og hanhun sammen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce