{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Hjælp hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
ved ikke om det har været oppe og dreje før men er ny i gruppen så ved jeg ikke hvis der er..

Nå men, jeg står med en beagle hund som har meget svært ved at lystre..
Det er en min mor bare købte mens jeg var ude ved min hest og da jeg kom hjem derfra var der en halv stor beagle hvalp.. Og har siden da kun fået lært ham "sit" og "dæk" godt og vel.. mine forældre har ikke haft nogen som helst interesse i at træne med ham, selv om det skulle være min mor´s hund..

Han gør, knurre og flipper helt ud når man passerer andre hunde på gaden.. SÅ PINLIGT!! men han lovre med halen på sammen tid..

Han kan ikke gå uden snor så stikker han af..!

Hvad kan jeg gøre så han gider lære noget og så jeg kan få styr på ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hvordan?
  • #1   26. jan 2009 godbidder træning godbidder træning godbidder træning godbidder træning...

    Også lidt opdragelse til dine forældre.. Hvis man anskaffer sig en hund, så skal man også bruge tid på den....

    Men beagler har en lidt selektiv hørelse (hører kun hvad de vil), men som regel kan man få dem til det meste hvis bare de ved de får noget for det (godbid)... Dog er det ikke sikkert den nogensinde kommer til at kunne gå uden snor.. ikke fordi den som sådan ønsker at stikke af.. men opfanger snuden en spændede duft, så kommer jagt instinktet også skal det fælges også er der totalt lukkede øre.


  • #2   26. jan 2009 det er bare det med motivationen..
    jeg har snakket om agility, at det kunne være godt for ham..?
    men mine forældre afviser det totalt.. de siger det er spild af tid, da de mener at Basse(hunden) alligevel ikke får noget ud af det.. men de giver det ikke engang en chance..
    Men er der ikke noget agility for beagler på sjælland..? helst nordsjælland..?
    så man kunne lokke dem til at prøve det..


  • #3   26. jan 2009 Jow da.. det tror jeg der er over hele landet... men jeg vi anbefale at du starter til alm. lydighedstræning, hvis ikke du har gjort det.... For at ligge en god bund for agility!

  • #4   26. jan 2009 Som Rita skriver så tag et lydighedskursus. Det kan ikke anvbefales at starte agility med din hund, hvis kan ikke vil komme når du kalder. De basale lydighedsøvelser skal være på plads først. Til agility skal hunden kunne løbe uden line og komme når du kalder.

    Hvis fu ikke har nogen erfaring med at træne hund overhovedet vil jeg igen anbefale dig et lydighedskursus. Der vil du blive grundigt vejledt.


Kommentér på:
Hjælp hvordan?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce