{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

HJÆLP ! Forhudsbetændelse {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan hjælpe.. Antonio døjer skrækkeligt med forhudsbetændelse, Vi har fået pencilin salve ved dyrlægen og det tager det også men det vender tlbage gang på gang, og det er ved at være et virkelig problem for os... det kan nogle gange være så slemt det drypper fra den, han bliver skyllet i brintoverilte. Håber virkelig der nogen der kan hjælpe os... Berner hilsen fra Antonio og Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP ! Forhudsbetændelse
  • #1   28. jan 2009 Hejsa Marianne
    Stakkels Antonio Her er et link, der står noget om forhudsbetændelse lidt langt nede på siden. Her står noget som jeg ikke var klar over.
    (link fjernet)
    Når du skyller skal du huske at gøre det flere dage i træk. Det gør du sikkert også :o) men bare lige for at være sikker.
    Men jeg har ellers ingen gode råd, men følger lige lidt med.
    Kh Mette


  • #2   28. jan 2009 http://www.sidenomhunde.dk/forhudsbet.html
    Ok faldt lige over denne her. Ved ikke lige helt hvad jeg skal mene om det med det skader jo ikke, så et forsøg vær´ :o)


  • #3   28. jan 2009 Hej Mette tak for hjælpe, jeg har læst det, men vidste det godt har jo snakket med dyrlægen..smiler. Men gode råd skader aldrig og kan jeg gøre noget for at komme det ti livs og komme af med det han har ville det være rigtig dejligt både for ham og jeg.

  • #4   28. jan 2009 Marianne jeg har faktisk søgt på både tysk, amerikansk og dansk og har ikke rigtig fundet andet omkring det end lige det med tomat og kastration. Så jeg håber sørme at der er nogen herinde der har andre forslag. For det er da synd for ham :o(


  • #5   28. jan 2009 Ja det er synd for ham for der ingen tvivl om at det irretere ham... og kastration........ det gør jeg altså ikke..smiler... der MÅ findes et eller andet der kan hjælpe... suk

  • #6   28. jan 2009 Steen... ja ja ja ja...smiler. har givet ham tomat, meeeen han er sgu ikke vild med det. han vil hellere have en pølse med tomatketchup... griner.
    Men en tomat om dagen, det noget af et stykke arbejde du har sat mig på Steen, er du klar over hvordan det er at få "verdens" mest kræsne hund til at æde en tomat !!!! /-:
    En kamp sige jeg bare, der skal virkelig lokkes.


  • #7   28. jan 2009 Mette, det eneste jeg ikke kan se at der står noget om, er om han vokser fra det, det har jeg ladet mig fortælle. Han har døjet med hele hans liv (1år)..... Håber bestemt ikke det skal fortsætte !

  • #8   28. jan 2009 Marianne det var også derfor jeg søgte i udlandet efter svar for jeg er også imod kastration :o) og jeg ved jo godt han er kræsen så jeg tænkte at det med tomater ville nok være svært. Men ak det var også det svar de have. Men måske man kunne prøve med flåede tomater i fodret, ja også kom jeg lige til at grine for det gider han da heller ikke spise :o)
    Men jeg kan se at de andre i det store forum også siger kastration og det syntes jeg bare heller ikke er løsningen så heller en tur til dyrlægen igen og så rense med forhudsrens hver dag og så se om du ikke kan holde det nede. Så tving en tomat ned i ham og så kryds fingre for at det går væk.


  • #9   28. jan 2009 Hej Mette, Steen har lige sendt en mail til mig hvor der også stod det med flåede tomater, det skal prøves... man ved jo aldrig, måske han kan lide det... hmm... selvom jeg tvivler (-:

  • #10   28. jan 2009 Casmir var 4 måneder da han fik det første gan, og vores dyre læge grinet af mig og sage at en rigtig han hund med respækt for sig selv har forhuds betændelse, nogle vokser fra det andre døjer med det ræsten af livet, men hvor hunden lære at holde det rænt, vi tænker ikke meget over casmir har det mere, det er kun hvis vi tumler vi lige kan se det nogle gange... han er 2 år..... Men det er vist også blevet mindre...
    Vi gjorde det at vi vædet det i kamille the, i nogle dage eller gav det halv vand og brandovilte, når det var værst i perioder... vænd dig til det, og tør ham nogle gange... Du kan også få noget væske til forhuds betændelse på apoyeket, matas, od dyrelægen, kan ikke lige huske vad det heder... Er det helt slemt, kan han i perioder få antibiotica, hos dyrelægen ved jeg, det fik vi tilbut, men som nevnt det kommerf igen, det kan kun holde det nede nogle måneder... håber du fik hjælp...


  • #11   28. jan 2009 Hejsa. Vi har også haft problemer med det, hvor han klattede med noget gult snask. Prøvede også med brinoverilte få gange, men det var nærmest umuligt at komme til ham med det (det kan man nu også godt forstå). Men nu har han ikke haft det i flere måneder, og han fyldte 2 år her i november, så mon ikke de kan vokse sig fra det.
    Vi fik lært ham at vaske sig selv, ved at vi pegede derned og sagde "Slik", og nu når vi kan se at der er lidt snask, så siger vi det og peger, og han begynder straks at rengøre sig selv. Prøv det. Held og lykke.


  • #12   29. jan 2009 Hej Marianne.
    Vi snakkede med dyrlægen om det sidst vi var afsted, og han fortalte at hanhunde ALTID vil have forhudsbetændelse. Det kan ikke undgåes, og kan ikke kureres så det forsvinder 100%.
    Han fortalte at det ikke er generende eller gør ondt på hunden, og de eneste som kan være generet af det er os mennesker.
    7-9-13 har Viggo ikke haft noget slemt, men han drypper altid en smule og det sker der ingenting ved.
    Kærligst Pil.


Kommentér på:
HJÆLP ! Forhudsbetændelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce