{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

HJÆLP !!! forhudsbetændelse {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan hjælpe.. Antonio døjer skrækkeligt med forhudsbetændelse, Vi har fået pencilin salve ved dyrlægen og det tager det også men det vender tlbage gang på gang, og det er ved at være et virkelig problem for os... det kan nogle gange være så slemt det drypper fra den, han bliver skyllet i brintoverilte. Håber virkelig der nogen der kan hjælpe os... Berner hilsen fra Antonio og Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP !!! forhudsbetændelse
  • #2   28. jan 2009 Ja enten skal han kasteres eller også så skal du prøve med tomat (Hunden skal spise det..) det siger man skulle hjælpe..ellers så kan du købe det der hedder forhudsrens...det virker smadder godt...så skal du vaske med det som anvist bagpå flasken..det gør vi..er da værd at prøve smiley Held og lykke..

  • #3   28. jan 2009 Jep - som Chine skriver - kastration hjælper.... Vi har ikk set en dråbe "dillersnot" siden den dag han blev kastreret (for 1 uge siden). Det virkede 100% og med det samme.....
    Nu var det sæføli ikk derfor Sumo blev kastreret... ;o)
    Men ellers købte vi forhudsrens hos dyrlægen - det er sårn en flaske med en lang tynd tud på og så HER KOMMER LIGE EN ADVARSEL TIL MANDLIGE LÆSERE....... stikker man den der lange tud ind under forhuden - DET GØR IKKE ONDT PÅ HUNDEN ;o) - og så sprøjter man en ornli omgang ind, hiver tuden ud samtidig med at man trykker spidsen af forhuden sammen og holder 1 minuts tid. Så slipper man så forhudsrensen kan komme ud igen. Dette gøres hver dag i 1 uge. Herefter kan man "nøjes" med 1 gang om ugen for at holde det nede....
    Det hjalp/virkede på Sumo.... Og det kan gøres mens hunden står op - det er nemmest at være to. Den ene fodrer med godbidder mens den anden gør det "sjove" arbejde... ;o)
    Ja sorry - måske en anelse klam beskrivelse, men hva faen vi er vel voksne... ;o)
    Held og lykke


  • #5   28. jan 2009 Jeg tror desværre ikke man kan komme helt af med det - men hvis man gør som jeg har beskrevet - først hver dag i 1 uges tid og så herefter 1 gang om ugen så er man altså godt på vej :o)
    Det hjælper ikke at tørre spidsen af øhhhh "lillemand" ;o) for det skal altså helt ind under forhuden - derfor den der flaske med tud.
    Husk endelig at når man klipper spidsen af flasketuden så må der altså ikke være noget spidst tilbage - for så tror jeg sgu godt det kan gøre naller....


  • #6   28. jan 2009 Ildi - jeg mener da at det der gule/nogle gange kan det ligefrem være grønligt = forhudsbetændelse (på HG ofte kaldet dillersnot)
    Det var i hvert fald det Sumo havde og derfor at vi fik det der forhudsrens - og det virkede :o)


  • #7   28. jan 2009 ps og ja du har i hvert fald ret i at det er klamt ;o)
    Husk at komme pletrens på hvis du fx har fået det på tøjet - så går det af i vask. Vi havde konstant tæpper på vores sofa for ellers havde den gule og grønne pletter over det hele addddd - men en omgang pletrens direkte på pletterne og så i vaskemaskinen og vupti var de væk :o)


  • #8   28. jan 2009 Cody lider meget af det, tomater er prøvet, forhudsrens er prøvet og nogle salve fra dr. dyr er prøvet, nu skal han så have brændt nogle kirtler som skulle stoppe det...

    man ja eller så hjælper det 100% at få ham kastereret


  • #9   28. jan 2009 Ildi : du skal have hunde med forbi dr. dyr. Han kan jo ikke lade dig behandle hunden for noget ,du måske tror det er.

    EN RIGTIG HANHUND HAR ALTID FORHUDSBETÆNDELSE ( Jamen, det er da hvad man får at vide- ikk ?? )


  • #10   28. jan 2009 Lea A
    det er rigtig nok det er også hvad jeg altid har hørt


  • #11   28. jan 2009 Lea: Det er nemlig rigtigt med de rigtig hanhunde ;o)


  • #12   28. jan 2009 Min har sommetider lidt i åbningen, men er god til at holde sig ren, så man døjer som sådan heldigvis heller ikke. Tror ikke jeg kunne holde pletter og klatter over det hele ud!

  • #13   28. jan 2009 forhudsrens eller tomat. Tomat hjalp faktisk overraskende godt på min lasse. Han fik nogle cherry tomater om dagen (de skal spise dem) og det gik i sig selv efter noget tid smiley

Kommentér på:
HJÆLP !!! forhudsbetændelse

Annonce