{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.420 visninger | Oprettet:

Rottweiler og børn {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være træt af, at hver gang jeg nævner at rottweileren er min næste hund - jamen så kommer den her fra min søster "Så skal du i hvert fald ALDRIG ha børn mens du har den!!" eller "Du er slet ik hård nok til sådan en hund!"
Jeg forsøger at forklare hende - hver gang forgæves - det kræver ikke hårdhed at opdrage en sådan race, men gode lederskabs evner og en konsekvent men kærlig opdragelse... Og så skal hunden bruges!
Og hvorfor skulle hunden ikke kunne med børn - det er da min plan at den skal vænnes til dem fra lille. Jeg har ikke selv børn, men vi har rigeligt i min familie den skal omgås indtil vi engang får vores egne. Kan den ikke lære det af den vej?

Min søsters hunde-opdragelses metoder er DYBT forældede og vi er overhovedet ikke enige i hvordan hunde-hold bør foregå.
Jeg er ny uddannet træner og hun mener da klart det er spild af tid at være så "pædagogisk" med hunden - som hun kalder det.

Men rotte-folk, hvad siger I?

Har nogen af jer fået småbørn efter I har fået hunden?
Har det virkelig givet så store problemer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler og børn
  • #1   16. feb 2009 Havde 3 rotter,da jeg fik Oliver.. Samt fik yderlig en,da han var 8 mdr..

    2 af de gamle var ikke vant til børn og der blev taget forholdregler for dette..

    Men dem der er vokset op med børn,har der aldrig været nogen problemer med..

    De 2 jeg har nu,er super gode til børn.. den ene er som sådan ikke vokset op,med et barn i hjemmet fra lille,men er præget på børn,fra tidligere ejers side..

    Begge hunde er knold og tot med Oliver..

    Så længe hunde og børn lærer gensidig respekt for hinanden og man altid husker at en hund,er et dyr,kan jeg ikke se problemet i forhold til en rotte og et barn..

    Man har som forældre ansvaret for,at de kan omgåes hinanden på fornuftigt vis.. Kan man det,har de ufattelig stor glæde af hinanden..

    Oliver er her i huset,med til det meste omkring vores 2.. han er med til træning,i svømmehallen, og er med til at lave små øvelser herhjemme..

    Min grænse er meget klar i forhold til hvad de må,i forhold til hinanden og der har endnu ikke været grund til bekymring..

    men har da osse hørt som du,fra omgangskredsen..

    Gider ikke gå ind i disskusion med sådanne folk.. De har deres syn.. Vi har vores liv.. smiley


  • #2   16. feb 2009 Ja jeg mener jo som du, at så længe begge parter lære fra start, at respektere hinanden så kan man undgå så mange problemer.
    Vi har børn i familien vi omgåes ofte i aldre fra slet ikke født endnu til 15 år. Og der er rig mulighed for at hunden vænner sig til at omgåes disse.
    Det er jo min og min kærestes holdning at så længe hunden er velopdraget og velstimuleret samt børnene respektere dens grænser - jamen så skal det skam nok gå.

    Men det er rart at høre om andres erfaringer.


  • #3   16. feb 2009 Samt kan tilføje,at Oliver har en alder nu,hvor man har legekammerater på besøg..

    Der blir hundene lukket væk,af hensyn til drengens leg ( Drenge er drenge)

    Og ikke alle børn er vant til at omgåes hunde..

    Samt jeg skal ikke sidde og holde øje med evt konflikter,hunde der kører med op,på evt fodbold spli osv.. Yderlig er jeg helt klart over racens ry og forældre skal trygt kunne sende deres børn her,for at lege med mit barn..

    Mine hunde tar ingen skade af,at ligge i en boks og æde et kødben imens.. Heller ikke selv om de bor her og de andre er på besøg smiley

    De må gerne hilse på hundene,men det blir under min vejledning i hvordan de skal for holde sig..


  • #4   16. feb 2009 Stine: Helt enig - hvis ikke man sidder og er med ungerne hele tiden - jamen så ser jeg intet problem i at hundene er lukket i andet rum/boks hvor de hygger. Men ja - de må gerne hilse.


  • #5   16. feb 2009 Heidi.. Når ungerne leger,laver jeg andre ting imens i huset..

    De er fra 5 år og op,så ingen grund til at sidde vagthund.. Kun hvis de blir helt stille.. GG

    Men alt i alt,fungere hunde og barn/børn fint her.. smiley


  • #6   16. feb 2009 Mine 2 rotter var knap 2 år, da vi fik Oliver. Der har aldrig været noget problem med dem indbyrdes. Hundene elsker ham og omvendt. Når huset forlades, går Oliver ikke, før han har kysset begge hundene - men ikke aldig han gider sige farvel til sin mir og far hmm.....
    Prøver at give dem regler, så de alle kan være i fred bare et sted i huset. Så hundenes kurve er fredet, samt Olivers værelse, hvor hundene skal hundene have lov før de går der ind. På den måde kan de altid få fred, hvis det bliver for meget. Omkring maden er der også meget klare retningslinier (dog ikke altid de holder). Men ingen kontakt når hundene spiser, og omvendt. Men dog lidt svært når Oliver lige frem servere sin egen mad foran dem. Hmm......


  • #7   16. feb 2009 Med Fraya vi har nu - er der også regler når ungerne er på besøg. Når hun ligger i kurven jamen så skal man lade hende være - det er hendes fristed. Når vi siger "Nej" jamen så må Fraya finde på noget andet end at "drille" ungerne.
    Ligeledes skal over etagen i det nye hus vi flytter ind i, være hundefri. Så alle værelser er fredet.



  • #8   16. feb 2009 Hej heidi N

    Rottweilere og børn kan sagtens sammen, Rottweilere er jo ikke monstre, men hunde, ligesom labradorer og chihuahuaer, sefølig har alle hunderacer hver sin psyke, men det vigtigste er, hvordan man opdrager sin hund, hvad enten der er en gravhund, eller det er en mastiff.

    Vi fik vores datter, da Aslan var 1 1/2, og der er som sådan ingen problemer, vi har vores forholds regler, og de skal overholdes, men det er også kun fordi at Aslan er vores første rotte, og vi var måske naive og lidt uvidende omkring racen inden vi fik ham, så han er derfor ikke den bedste representant for racen, men vi har vokset med opgaven, og sat os mere ind i, hvad er det for en race vi har med at gøre her.

    Vores anden rotte, (som desværre ikke er her mere), var der slet ingen problemer med sammen med vores datter, hun lå ligeså fint selvom isabella rev lidt i hende, og mærkede på hende.

    Aslan bryder sig ikke om at blive krammet, ej heller at børnene kravler på ham, og det er de forholdsregeler som vi følger, og isabella lærer at hun ikke må kramme på ham, eller ligge sig på ham.

    Men ellers sefølgelig kan rotter og børn være sammen.


  • #9   16. feb 2009 Thomas og Sia: rottweilere er ikke monstre nej smiley
    Og det var bestemt også min opfattelse at de sagtens ville kunne sammen. Jeg har da ikke selv oplevet andet med de rotter jeg har kendt.
    Jeg ville ikke lade mindre børn alene med dem - men det vil jeg jo heller ik med hende jeg har nu. Sådan er det da bare - man tager sine forholdsregler uanset.


  • #10   16. feb 2009 he he jeg kan kun sidde og ryste på hovedet. Jeg vil sige folk der siger at en rotte er farlig samen med børn vist ikke har læste raceprofilen af en rotte, hvor den oftes bliver nævn som den fødte beskytter af et barn.Alle hunde kan efter min mening være "farlig" med børn. det glæder jo i budn og grund og at være børnene at de skal være gode ved hunde og selvfølgelig omvendt. Men normalt vil en rask og sund hund ikke tage et barn som en trussel og slet ikke et spædbarn.

    Jeg har to rotter sammen med vores dreng på knap 2 år og vil sige at der som regel kører uden problemer. Min tæve kan vores dreng gøre alt ved. hun går bare hvis hun ikke gider ham, så det er faktisk vores dreng vi skal være efter for at sige at han ikke på sidde på hende og hive i halen, som han her på det sidste er begyndt på (ellers kæler han hende og siger ae ae). Vores hanhund har det på sammen måde som Thomas og sia nævner. Han gider ikke at vores dreng krammer ham osv. og det skal barnet respektere. Hos os er det også vores dreng der foder hundene, hvilket helt klart også er godt.


  • #11   16. feb 2009 Hos os er det også Oliver vi skal være efter og opdrage på, og ikke hundene. Hvis vi ikke er efter ham, sætter han sig ovenpå hundene og kaster med sit legetøj så hundene kan hente det til ham... hundene i sig selv er intet problem.... Det er sgu knægten den er gal med........

  • #12   16. feb 2009 Jeg har ingen problemer med hende, jeg har nu ift. børn.
    Hun elsker dem.
    Men har haft en, som jeg måtte af med på trods af, at børnene var der før ham. Har senere fået at vide, at faderen til ham havde ry for at avle hvalpe med dominansproblemer.
    Men normalt er en Rottweiler jo god til børn;-)


  • #14   16. feb 2009 Rikke. he he ja en rotte kan vi sagtens tackle men børn er straks noget andet.

  • #15   17. feb 2009 Her er det så Zeuz,der ligger eller sidder ovenpå Oliver.. GG

    En lillle ting de har sammen og den er ganske harmsløs..


  • #16   17. feb 2009 stine. Jeg er bare af den holdning at min dreng ikke skal sidde på mine hunde - det er en hund og ikke en hest :O) Men vi er jo så forskellige

  • #17   17. feb 2009 linda: Tror det er barnet der her ligger UNDER hunden - så det er knægten der er hest hehe

  • #18   17. feb 2009 hov ja

  • #19   18. feb 2009 min svoger og svigerrinde fik barn for ca 1½ år siden de har en gammel rotte på en 6-8 år. han har ikke på den måde haft børn da sønnerne var ældre da de fik begge hunde. men bølle jeg snakker om der begyndte at gø i starten og trække pia oh miahael i tøjet fordi deres søn skulle skiftes. smiley den lille dreng har altid kunne gøre ALT med hunden uden problemer uanset om det er han bliver rykket i ørene eller bliver brugt som racerbane til bilerne. derimod mine svigerforældres hund er ikke så vild med den bette da han bliver lidt jaulux men ikke mere i det end at ham knurre lidt hvis ddet gør ondt og går..

  • #20   18. feb 2009 Børn skal ikke have lov til at rykke hunden i ørerne....
    Selv den mest godmodige hund kan få nok.


  • #21   19. feb 2009 ja og det er heller ikke ok at bruge hunden som racerbane........ og så helle siger ALLE hunde kan få nok og så ved vi jo godt hjem der betaler prisen. Hunden bliver aflívet og barnet sidder med et bid :O(

  • #22   20. feb 2009 nu er de altid i samme rum og hunden har går hvis han ikke gider mere. de kender deres hund godt og de prover da også at styre drengen men det er ikke nemt når HUNDEN SELV går hen og lægger sig lige foran ham..

  • #23   10. jan 2010 Rottweileren, er en kanon race, som elsker børn. Mine små søstre kan gøre ALT ved aica, uden at hun rykker på ørerne. Det er så dejlig en hund, som bare kan socialiceres med børn, og så elsker den dem smiley

    Så anskaf du dig bare en rottweiler, hvis det er dit største ønske, den skal nok komme til at syntes om dine børn en dag smiley


Kommentér på:
Rottweiler og børn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce