{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Rottweiler og børn?? {{forumTopicSubject}}

Her må være en masse rottweiler kendere, som kan hjælpe mig. Var idag på internat for at se på en labrador. Vi er begge gamle labradorejere. Hunden var dog meget, meget livlig og vi har to børn på 3 og 7 år. Så nej tak, men de havde så en rottweiler tæve på 8 måneder. Den kom hen til tremmerne og slikkede mig på hånden, så var jeg solgt. Vi gik en tur og hun er bare så rolig og sød og tillidsfuld. Vi har siddet hele aftenen og nu lidt af natten og læst om racen på internettet. Vi er helt på det rene med træning og rangordener, men kan jo godt blive lidt skræmt over historierne óm angreb. Er det bare en skrøne? Er det en misforstået hund? løber vi ikke en større risiko end ved andre hunde mht vores børn? På forhånd tak for snarlig hjælp så vi kan beslutte om hun skal være vores næste hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler og børn??
  • #1   7. jan 2007 Jeg har selv haft rottweiler og kender efterhånden mange der har racen.
    Vil sige med træning og aktivering er en Rottweiler den skønneste hund man kan tænke sig.
    Jeg kender ikke nogen der har haft rottweilere som har bidt på nogen måde, og det har været selvom der var børn der kravlede rundt på dem og hev dem i ørene...
    Tror det har meget med hvordan man har sin hund at gøre.
    Det kræver sin mand at have brugs hund og det er sådan set lige meget om det er den ene eller den anden race ...


  • #2   7. jan 2007 Jeg har pt 2 rotter,har haft 2 andre og lavet 5 kuld hvalpe..

    Ingen af dem har haft problemer med børn,så jeg kan ikke sige at i ikke skal vælge en rotte på grund af børn!

    Det der er aller vigtigst i mine øjne er at både børn og hund lærer hvordan de skal omgåes hinanden,de skal begge vide hvor grænserne går!!!

    En rotte har lave tærskelværdier,dvs at de hurtigt reagerer på en situation!!

    Ulempen ved at få en fra et internat er at i hverken har mødt forældrene,eller kender dens fortid!

    Men det kan naturligvis sagtens være en alletiders hund alligevel,personligt ville jeg teste hvordan den reagerer i "provokerende" situationer!

    I kunne jo få en adfærdskonsulent til at se på den hvis i ikke selv har så meget forstand på det:-)


  • #3   7. jan 2007 Charlotte...Jeg skal forresten nok finde nogen billeder af mine rotter du kan se:-)Var lige ved at se på min pc,men har kun lige nogen af min tæve hvor hun ligger med hvalpe,på pcen lige nu...

  • #4   7. jan 2007 Men du kan da kigge lidt på nogen af mine andre hunde her www.gladiatordogs.dk smiley

  • #5   7. jan 2007 Hehe:-)

  • #6   7. jan 2007 Så mangler du også kun at se mine rotter og min tredje Mastino:-)

  • #7   7. jan 2007 Nå ja...FYYYYYE skam os:(

  • #8   7. jan 2007 Jeg har godt nok ingen problemer med mine hunde og børn. De elsker dem også og min han er nærmest alt for glad for dem. Han bedste ven er en pige på gaden på ni år. Hun var fire år da vi fik Tyson og hun kommer stadig og leger med ham og giver ham julegaver. Sødt ikke?

    Men man skal huske at børnene skal være lige så gode ved hunden som hunden skal være ved børnene. det hjælper ikke at man giver sine børn lov til at hive hunden i ørene og halen og nive dem andre steder, for så er det meget naturligt at hunden siger fra.

    Hvis du læser om racen vil du også opdage at en Rotte er den fødte beskytter af børn og en god familiehund. Men ja i de forkerte hænder så kan det gå galt. Nu er det heldigvis en tæve i har forelsket jer i, de er noget lettere at håndtere end hannerne der er langt mere domminerende. Men træning med denne slags hund er en must.


  • #9   7. jan 2007 Som de andre siger, er der ingen grund til at have betænkeligheder med rottweilere og børn. Mine er elsker også børn, de spiser mindst 2 hver dag......looooool ej spøg til side. De er de bedste beskyttere man kan få. Men som de andre siger, skal børnene også lære at omgåes hunde, for de SKAL ikke finde sig i alt, selvom om de finder sig i utrolig meget.

    Men som Georg Geil siger, er det en god ide at få den testet af en adfærds konsulent, da det ikke er til at vide, hvordan den er, når den nu er havnet på internatet.

    Held og lykke


  • #10   7. jan 2007 Tusind tak for jeres svar. Det var lige det jeg gerne ville høre smiley Hvor finder man en adfærdskonsulent? Via Rottveilerklubben eller?? Det skal siges at hun blev taget fra sine ejere meget tidligt pga ligegyldighed ( ikke vanrøgt af den grimme slags ) og har så boet med 3 børn i alderen 1-4 år og nogle hunde. Blev afleveret på internatet da manden ikke kunne overkomme en hund mere. Kan vi selv afprøve den med lederøvelser? Vi kan måske få den hjem på prøve..

  • #11   7. jan 2007 Vi har en hvalp på 6 mdr. og for noget tid siden havde vi besøg af en lille pige på 1 år. Han fik sin mas i en aktivitetsbold for stimulering... og der var flere gange hvor hun tog den fra ham uden han sagde noget...
    Det med at hundene bider er fordi at hunde ikke er opdraget ordenligt... og mogke gange er det fordi at børne overskrider hundenes grænser eller gør ting ved dem som gør meget ond.
    Vi har også et venne par som har en meget stor han, og de har lige fået en lille pige for at halvt år siden og han kunne aldrig finde på at røre hende men han passer på hende... og hendes tæpper og legetøj rør han IKKE. De er af de bedtse familiehunde...
    Hvis den ikke er blevet stået eller mishanldet... ville jeg ikke være bange...


Kommentér på:
Rottweiler og børn??

Annonce