{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.987 visninger | Oprettet:

Når folk bliver psykopater (ikke hygge {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål, eller et par stykker.
Jeg har et familiemedlem, som har udviklet sig til en psykopat. Truer resten af familien med død og ulykke.
Senest idag mødste han op, på min farfar og farmors adr. fordi han vidste jeg var på besøg.

Jeg har prøvet at få et polititilhold, men der er desværre ikke nok beviser.

Nå men i dag, dukker han op, fuld, på stoffer og meget truende. Han giver os så et ulimatum - Åbne døren eller han smadre min bil.
Vi åbner ikke, så han går ned og sparker slår på min bil, og henter en brosten og skal til at kaste, da jeg kommer derned - udrustet med en kniv til selvforsvar.
Jeg beder ham om at gå, da han også har kastet sten mod forbipasserede, som har spurgt hvad han havde gang i ..

Han bliver mere og mere voldelig, og vælger så at slå mig med en parably og nikke mig en skalle.
Alt dette ser min farfar og farmor hjælpeløst til på (de er 73 og 75), mens de ringer til politiet. Da han nikker mig endnu en skalle, kommer min kæreste løbende og skubber ham væk. Jeg løber ind, og ringer igen til politet, som desværre ikke har tid til at komme pga 3 trafikuheld.
Min kæreste opholder ham, og vi håber politiet gider komme - men nej. De kommer aldrig.

Det ender med at han går - min kæreste følger efter, for at sikre sig, at han er helt væk.

Jeg er helt lost - jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og politet har for travlt.. Jeg aner ikke om han dukker op igen, og kommer først væk herfra imorgen.

OG hvad med min farmor og farfar, de ældre mennesker og han vil DRÆBE dem, det har han sagt til flere og direkte til dem, men endnu engang kan politet ikke gøre noget, medmindre nogen kommer alvorligt til skade.

Og de kan jo ikke bare sådan flytte osv.

Jeg har hemmeligt og beskyttet nr og adresse, som jeg flytter ind på imorgen - så jeg er umibbelbart i sikkerhed, men kun for en tid, til han dukker op igen. For det gør han.

Hvad kan jeg gøre og hvad kan min farmor og farfar gøre? Alle råd modtages med kyshånd. Uandet hvor lille eller stort rådet er, så skriv - jeg kan bruge al den hjælp jeg kan få ..

På forhånd tak.

- Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når folk bliver psykopater (ikke hygge
  • #1   13. mar 2009 Øhm hvis han har nikket dig to skaller, så er det da anmelde det til politiet og så blive undersøgt på skadestuen.. Så er der da noget beviseligt.

Og sikke noget:-(

• #2   13. mar 2009 Har været på skadestuen, men han har ikke nikket hårdt nok - hvis man kan sige det så koldt - er "kun" rød og hævet .. Og har anmeldt det, men det er iikke nok til en sigtelse eller polititilhold smiley

Ja, han har været et problem siden 1. dec, og det er kun blevet værre - MEGET værre. Er bare så forvirret - øv smiley

• #3   13. mar 2009 Det lyder godt nok væmmeligt :o( Håber du er okay.

Er der ikke mulighed for at han kan få noget hjælp eller en form for behandling? Det er sgu da ikke normalt at gøre sådan noget...
    Kan da heller ikke passe at politiet intet vil gøre ved det :o( Hva skal det ende med før der sker noget. Håber virkelig for jer at I finder ud af et eller andet for det er godt nok ikke en sjov situation I er havnet i

• #5   13. mar 2009 hvis han er familie medlem så overvej og undersøg muligheden for at få ham tvansindlagt.
    han behøver jo tydeligt hjælp. og det vil måske kunne give dig/jer lidt ro at han ikke render rundt på åben gade.

• #6   13. mar 2009 I får lige et overordnet svar. Jeg er ok, bare bange og utrolig vred.
    Han vil ikke i behandling. Han har før sagt ja - mange gange endda, og derefter stukket af, da de ikke kan tvangsindlægge ham.

HAn vil ikke erkende at han har et problem. Han mener det er resten af verdenen der er problemet.

Han har drukket tæt og taget diverse stoffer i de sidste 10 år on/off.
    Han blev indlagt på Balleup psykiatiske afd. her for en uges tid siden, em blev kun natten over. Psykologen fra afd. ringede til min farmor og sagde, at han var på græsen til at blive psykopat og vi IKKE skulle være alene med ham, for han er meget farlig.

Jeg ønsker ikke ham tilbage - ALDRIG. Han har ødelagt 10 år af mit liv og han skal ikke ha' lov til at ødelægge mere.
    Vi kender ham slet ikke mere - han er en anden.

Vi ringede flere gange til politiet, og har ringer mange gange før ved ligende situationer - og samme svar hver gang - der er ikke nok beviser.
    Det er første gang i dag, at han har udøvet vold mod mig.

• #7   13. mar 2009 Vi har prøvet med tvangsindlæggelse, men der er alttid alt muligt galt. Han er min farmor og farfars søn, og de har gennem 5 år forsøgt at få ham tvangsindlagt - uden held.

• #8   13. mar 2009
    Kan sku se du har et stort problem .
    - Og det sku lidt sort ud !

Men de panser , undskyld mig de er sku ikk altid til noget !
    - For min familie er blevet truet på livet a min brors dames halv far !
    Og vi kunne gå nogen steder uden der kørte en sort BMW bag ved også eller andre biler . Altid en som skulle efter os !
    Men vi var ved polititet op til flere gang for der var en som min brors venner som fik 75.000 i hånden på stedet vis de kunne sige hvor min bror var , og politiet GJORDE INGENTING !
    Så min bror og hans eks de blev under jorden og så til sidst , så kunne polititet godt komme til os og sige vis min bror ikk udlevert hans kæreste som ikk ville frem så ville han komme ind og spjælde !
    - Det er en lidt længer historie !
    Men det jeg vil hen med det er at DE gjorde ikk noget og tog ikk mod vores opkald og trusler fra de andre !

Så det jeg kan sige er som en a de andre skriver .
    - True polititet til at gå til pressen vis der ikk sker noget !
    FOR det er jo ikkk rart overhoved det du er udsat for ! smiley

Ked a det på dine vejene ( Sorry stave fejl)

• #9   13. mar 2009

Det fandme et svært sted og stå der du stå .
    - Og 10 år er fandme meget

• #10   13. mar 2009 Det PASSER IKKE det politiet siger.

Min far truede med at dræbe mig, og slå min hund ihjel, og der ringede jeg til politiet, og jeg kunne få et polititilhold på ham.
    Så du skal bare klage rigtig meget, for det kan du godt, kan jeg, så kan du også.
    Jeg havde ikke nogle fysiske beviser.
    Og hvad fanden er det for noget at politiet ikke kommer, forfærdeligt altså.
    I er nød til at blive ved med at ringe til dem, og sørge for at de tager ham i det han laver.

• #11   13. mar 2009 jeg ville gå til politiet og få en andmeldelse, og så ville jeg sagsøge dem bag efter for de har sku politi nok til at skulle beskytte borgere..

• #12   13. mar 2009 Vi ringer ALTID når han er her. Men de har aldrig liige tid til at komme. Jeg må tage op til det lokale politi igen imorgen, og tale om polititilhold - så må det kunne lade sig gøre.

• #13   13. mar 2009 Maria og daniel.
    Det kan lade sig gøre, og hvis de ikke vil hjælpe dig, så må du sku sagsøge dem.
    DE SKAL HJÆLPE.

Hvor bor du henne af ?

• #14   13. mar 2009 jeg har en gang fået 500 kr. i bøde for at nive en pige i næsen...der var jeg da i rettenog det hele... kan ikkeforståat du ikke kan få hjælp af politiet...ned på politistationen og fådem tilat sige tildig face to faCE at de ikke vil gøre noget ved at folk går og nikker dig skaller.... du skal nok få hjælp..det er noget andet når man snakker med folk i telefonen.

• #15   13. mar 2009 Det må vi prøve, fordi selvom jeg har mistet alt for ham, så ønsker især min farmor og fafar, at han får behandling, også så han ikke render rundt i det fri og kan dukke op når som helst..

• #16   13. mar 2009 space virker ikke så godt smiley

• #17   13. mar 2009 Håber i hvertfald at du kan få hjælp, kan simpelthen ikke have sådan noget der.
    Hvad skal i med det danske Politi hvis de ikke vil hjælpe.

• #18   13. mar 2009 Jeg flytter til albertslund imorgen, og befinder mig ligenu i HErlev og er her til og med imorgen..

JA, jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke kan hjælpe, når han har udævet fysisk og psykisk vold, udøvet herværk på hoveddøren, bilen , hans vens sommerhus osv osv. HAr truet med at ville dræbe, mig, min farmor og farfar, min mor, lillebror osv.. HAn er så langt ude..
    Må gå på politistationen igen imorgen og forsøge..

• #19   13. mar 2009 det hjælper på den måde at når du ringer så kommer politiet. det er da en vigtig ting hvis manden er helt syg i bøtten.

• #20   13. mar 2009 Kristine og Henrik.

Jamen det hjælper jo ikke når hun ringer til politiet, de kommer jo ikke.
    Hvad skal Vi så med dem ?

• #21   13. mar 2009 Vi ringede i dag lige da han kom, og 2 gange mere.. men de dukkede aldrig op - de sagde de ikke havde tid. Han opsøgte mig også igår, og vi ringede til politet 2 gange og de kom ikke..

• #22   13. mar 2009 de kommer da hvis man har et politi tilhold... det må da også være et særtilfælde at politiet ikke vil komme n¨r pigen bliver overfaldet..jeg bor 20 km væk og har da aldrig oplevet noget lignende

• #23   13. mar 2009 Plus tirsdag forrige uge, opsøgte han min farmor og farfar, for at få fat i mig. Han råbte, at han ville dræbe os, sparkede til alle døre i opgangen, og var helt tosset. Der ringede de også til politet 2-3 gange, de havde ikke tid ..

Min farmor og farfar har også prøvet at få ham indlagt på røde papir igennem en længere periode, men ingenting sker der.

• #24   13. mar 2009 måske det er fordi du ikke er så gammel at de ikke tager dig alvorligt men den går jo heller ikke...hvis man bliver forfuldt og har politi tilhold og de så stadig ikke kommer...jamen den er jo lige til ekstra bladet...

• #25   13. mar 2009 Jamen det SKAL fandme komme når man ringer, fordi man bliver overfaldet.
    Jeg ville sagsøge dem da.

• #26   13. mar 2009 nåede ikke lige at læse den.. hallo...hvad sker der...så må i da gå ned på stationen og sig at i har brug for hjælp ellers så gå til pressen..de ville da elske at skrive sådan en historie...det lyder helt langt ude og den var aldrig gået i min lille verden...havde jeg fandme ikke fundet mig i

• #27   13. mar 2009 Min farfar ringede, mens han stod og kiggede på, hvad min far gjorde ved mig og politet sgade ordret "Er hun blevet så skadet at hun ikke kan gå, eller bløder hun?", nej svarede min farfar "Desværre så kan vi ikke hjælpe. Vi har 3 trafikuheld, men ring hvis der sker noget mere alvorligt"

• #28   13. mar 2009 igen så er det afsted ned på stationen...det der telefon snak det kommer man ingen vejne med. face to face så er det en helt anden snak

• #29   13. mar 2009 Vi tog på politistation idag, for at anmelde ham for vold imod mig og hærværk mod bilen, trusler osv.. Og så skulle vi på skadestuen, for at ha et fysisk bevis på mine skader.

• #30   13. mar 2009 husk også altid at få at vide hvem du snakker med og skriv det ned... og så hvis du tager ned på stationen.

• #31   13. mar 2009 Jeg hopper igen på stationen igen imorgen.. Selvom et polititilhold nok er falsk tryghed, og jeg nok ved at han til overtræde det, så "sikre" det mig lidt mere, og så håber jeg på, at politet gider komme når jeg ringer efter dem. Jeg ringer jo ikke 112 for sjov - men det tror jeg ikke de har fattet.

• #32   13. mar 2009 Det vil jeg huske. Idag kan jeg slet ikke huske hvem jeg talte med. VAr simpelthen så sur, vred og forvirret. Kunne ikke engang huske mit eget cpr nr.

• #33   13. mar 2009 sådan er det jo... men du har jo vidner så der ligger jo en sag. virker helt vildt for mig det der. jeg blev en gang truet af en mekaniker i telefonen...så ringede jeg til politiet og 15 min senere ringede han og brokkede sig over at politiet havde været hos ham. de kom også hjem til mig. fatter ikke du har så svært ved dem.

• #34   13. mar 2009 Jeg forstår det virkelig ikke. OG er ellers aldrig blevet skruffet af politet før, men denne gang er jeg og det ha været disse gange jeg har haft aller mest brug for dem. De er selvfølgelig søde og venlige i røret og når man kommer derned, men der er jo bare ikke nok, men man har en sindsyg mand stående foran en, som slår og nikker skaller. HEldigvis kom min kæreste jo og skubbede ham væk fra mig. Tør slet ikke tænke på, hvad han ville havde gjort mig, hvis han ikke var dukket op .. Jeg havde nok set stjerner smiley .. Men min kæreste kunne jo heller ikke gøre andet end bare at fjerne ham, for ellers kan min far jo melde min kæreste for vold, og det ønsker vi jo ikke. Men min far stoppede og gik væk fra mig, og fulgyte med min kæreste væk fra mig,

• #35   13. mar 2009 viste ikke det var din far...måske derfor de ikke vil blande sig....det er jo stadig ikke i orden.

• #36   13. mar 2009 Næste gang så siger du bare til politiet at han har et mordvåben han vil dræbe dig med. Så bør de komme med det samme.

Ærgerligt at man må ty til usandheder, men det kan desværre være nødvendigt, for en dag kan det være for sent. Det håber jeg dog aldrig at det sker.

• #37   13. mar 2009 De skal blande dig altså, min far truede mig i tlf, og på mail.
    Og de gjorde noget, og sagde at jeg skulle komme derind så jeg kunne få et tilhold på ham.
    Og havde han ikke en kniv ?

Det er sku skandaløst at de er sårn.

• #38   13. mar 2009 Der må jo ligge noget til grund for hans opførsel - psykisk syg eller ej - selvfølgelig er hans optræden frygtelig og jeg forstår til fulde, at du er bange - jeg forstår bare ikke hans had - eller hvad det er - imod dig??

Hvad er gået forud for alt dette, siden at han vil dig så meget ondt?.

Jeg synes, at du skal prøve, at læse dette link igennem og se om du kan få nogle gode råd http://www.netpsykiater.dk/HTMsgdf/tvang.htm

• #39   13. mar 2009 Lissi

Hvis det er det link, jeg henviser til, du reflektere på, så læser jeg bestemt ikke det samme som du - der står bla. :

Man kan blive tvangsindlagt, hvis en læge har skrevet en erklæring om, at man er sindssyg, dvs. at man er psykotisk og at ens evne til at skelne mellem hvad der er virkeligt og uvirkeligt er væsentligt nedsat. Samtidig skal lægen vurdere, at ens mulighed for at blive helbredt eller få det bedre forringes afgørende, hvis man ikke bliver indlagt. En sådan tvangsindlæggelse kaldes en tvangsindlæggelse på gule papirer, og den skal ifølge loven ske, inden der er gået en uge.

Selvfølgelig er det ikke lige til, at få et andet menneske tvangsindlagt og heldigvis da for det, men derfra også til, at sige, at det er en umulighed på det nærmeste, der vil jeg dog ikke give dig medhold, men der skal da mere til end bare et ord fra en pårørende *S*

• #40   13. mar 2009 Jeg vil give rikke t ret.
    Det med politiet kan du ikke bruge til så meget.
    I skal have fat i en psykiatrisk afdeling og snakke med dem om at han er til fare for andre.
    Med dit stykke papir fra skadestuen og politiet i hånden.
    Han er rigtig dårlig.
    Han skal indlægges og have hjælp.
    Du skal have fred og det giver et tilhold dig altså ikke.

Selv om din farmor og farfar har forsøgt at indlægge ham før skal i forsøge igen.

Din far er styret af tanker han ikke kan gøre for eller forstå.
    Han er Psykisk syg og ska ha hjælp.
    Jeg har stort kendskab inden for psykiatrien så derfor ved jeg bare at det er det eneste at gøre.

Håber i kan komme igennem til psykiatrien.

• #41   13. mar 2009 Han vil have fat i mig, fordi jeg har sagt at jeg ikke vil tale med ham mere, fordi han før har været voldelige og haft agressivadfærd overfor mig.. Når han har haft drukket, så er han rigtig ubehagelig og agressiv og det har jeg levet med i 10 år, og i dec 08 var det bare NOK .. OG der sagde jeg fra og har aldrig haft det bedre efter min beslutning, men nu giver det bagslag i sådan en grad, at jeg lider af dårlig samvittighed og skyldfølelse - selvom jeg ved jeg gjorde det rette og beskyttede mig selv og min familie.
    Min farmor har talt med psykiatisk afd i Ballerup, og hun tager hen og taler med dem imorgen. Jeg skal flytte hen til min nye hemmelige sted i Albertslund med kæresten og prøve at starte et nyt liv.
    Jeg har faktisk flyttet fra min tidligere bopæl, pga frygt for at han skulle dukke op og gøre skade..

• #42   13. mar 2009 Maria: Kan godt huske at du tidligere har skrevet om ham. Det gør mig ondt at du ikke har fået den hjælp som du har ret til.

Jeg håber sådan at det løser sig for alle på en eller anden måde ...

• #43   13. mar 2009 Ja, har nemlig spurgt om hjælp, og har været i kontakt med politiet, pr mail, telefonisk og personligt.. men intet har hjulpet.. og jeg flytter med hemmelig adr og nyt mobil nr igen igen igen, selvfølgelig også hemmeligt.. Det er sørgeligt, og jeg føler mig magtesløs..

• #44   13. mar 2009 Maria..... Han lyder til at han er ved at være til fare for sig selv og andre... Det er nu at politiet skal kontaktes... og uanset om de mener at de har tid eller ej, skal du påpege igen og igen at du frygter for din og din families sikkerhed, samt at du ikke føler at du kan stå til ansvar for hvad han måske vil gøre ved andre, da han over den sidste kortere tid har udviklet sin verbale aggression, til direkte fysisk vold, samt at han ikke er til at tale ned igen... At han kontinuerligt giver udtryk for at han vil gøre skade på dig samt andre, hvis han ikke får sin vilje... Dernæst skal du påpege hans misbrug, samt at han tidligere har været i kontakt med det psykiatriske system, og hvad de har påpeget... du må ikke tage nej for et svar.... påpeg for dem, at du er bange for dit liv.... og som tidligere nævt, sig til dem at hvis de ikke vil gøre noget, må det blive et fantastisk indlæg i BT og Ekstra Bladet...

hvis de ikke reagerer, så kontakt en psykiatrisk skadestue, der ligger blandt andet en på Glostrup Psykiatrisk Center, tidligere kaldet Nordvang, de har døgnåbent, og er sikkert i stand til at fortælle dig hvad du evt kan gøre..... Hvis du har brug for at snakke yderligere, så smid en pb... og skal se hvad jeg kan gøre..... *S* Er ked af at du må opleve dette, det er en rigtig ubehagelig situation at stå i......

• #45   13. mar 2009 Jeg har virkelig ondt af dig..... hvor væmmeligt...!!..
    Lige som Sanne M håber jeg virkelig at det hele vil løse sig.

MVH Helene

• #46   13. mar 2009 Sisse - Ja, jeg må ringe til dem hver dag i næste uge samt møde op.. Nu giver jeg den en ordenlig skalle.. Nogen gange er mange bare parat til at stikke af eller grave sig ned, fordi det bare har været for tæt på så længe..

• #48   13. mar 2009 jeg ville gå til pressen eller ekstra bladet ,, kan ikke passe du ikke kan føle dig tryg og stakkels farmor og farfar

• #49   14. mar 2009 et lille råd hvis du har mulighed for det så optag de opkald han laver til dig på din mobil, så har du beviser også SKAL! politiet få pillet fingeren ud og komme igang med at gøre bare et eller andet.
    håber på det bedste for dig/jer og at det ender godt til sidst.

• #50   14. mar 2009 Rikke: Kan sagtens se hvad du mener...... tror lige så meget at det er ment som en lille smule pres på politiet

• #51   14. mar 2009 Bliv ved at andmelde det til politiet..

• #52   14. mar 2009 Har en psykisk uligevægtig person i familien. Ved hvor svært det kan være at få nogen overbevist om hvor farlige de er for sig selv eller andre. Og tvangsindlæggelser kommer ikke sådan vupti på bordet, selv om familien bønfalder systemet om det.
    Hvis du har overskud, så undersøg, sideløbende med at du fortsætter med at kontakte politiet, om hans bopælskommune har et psykiatrisk udrykningsteam - spørg på sygehusets psykiatriske afd., som kan kontakte ham. Han er jo tilsyneladende ikke vurderet som værende så farlig for sig selv eller andre at han kan tvangsindlægges. De folk der arbejder i disse teams er mega dygtige til at komme i tale med folk hvis virkelighed ser meget anderledes ud end vi andres.
    Det kræver desværre ofte blod, sved, tårer og umådelige portioner overskud at komme til orde på rette sted, så der bliver taget affære.

Kunne jeg sende dig en pose med overskud, var den sendt.

Kommentér på:
Når folk bliver psykopater (ikke hygge

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce