{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Lakseolie - eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en god olie til vovserne.

De har fået de olier fra vetcur, men måtte smide halvdelen af flaskerne ud, da de nåede at blive harske.

Jeg søger en god lakse olie (eller anden olie) hvor de gode omega fedtsyrer findes i. -husk at skrive hvor de kan købes :-D.

Af vitaminer/mineraler får de Chodroitin og MSM.

Mvh
Anette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakseolie - eller?
  • #1   12. maj 2009 Min yndlings er kokosolie - det får pelsen til at skinne og hunden til at dufte. Men det er rimeligt dyrt. Det kan købes i Irma for lige knap 100kr/glas

    Ellers bruger jeg lakseolie fra Henne (købt på udstilling). Der er en forhandlerliste på http://www.henne-pet-food.dk/


  • #2   12. maj 2009 Vi bruger livets olie, det kan fryses og tøes op efter behov, hvilket betyder det holder længe smiley Det kan købes i helsekost, matas og hos nogen dyrlæger. Husk det skal være den til hund, den fåes nemlig også til mennesker smiley

  • #3   12. maj 2009 vi bruger UDO´s choice og der fryser jeg halvdelen ned, da den kun kan holde sig i 3 måneder fra åbning og jeg har små hunde som ikke kan nå at bruge det hele på den tid.

    den kan købes hos matas og hos rigtighundemad forhandlere og koster 215 for en ½ liter, men den holder som sagt også længe.

    den er rig på alle omega fedtsyre og har en god balance for det hunden skal bruge. og så kan vi også bruge den smiley


  • #4   12. maj 2009 Vi bruger Tobis olie fra vetcur biotec,

  • #5   12. maj 2009 Hej alle

    Tusind tak for jeres besyv.

    Søster McFluff - kokosolien har jeg også hørt godt om, den må jeg købe når jeg kommer til Kbh om en uges tid :-). -lakseolien som du henviser til er præcis den jeg selv har i tankerne.

    UDO's choise og livetsolie har jeg også hørt om, men har fået fortalt at der findes flere gode ting i lakseolier???
    -Er der nogle der kan be- eller afkræfte dette?

    Tobis olien kender jeg ikke, jeg må lige ind og lurer.

    Mvh
    Anette


  • #6   12. maj 2009 Jeg bruger også Udo's choice, som indeholder alle de essentielle fedtsyrer. Det er godt både for pelsens udseende og for eksem og så er fedtsyrerne nødvendige for optagelsen af vitaminer. Derudover er den økologisk hvilket er et plus.

    Jeanne: Nu kan jeg se at du skriver at holdbarheden er 3 måneder efter åbning, men den er rent faktisk kun 4-6 uger. Er det den nedfrosne del du hentyder til med de 3 måneder?


  • #7   12. maj 2009 jeg bare fået af vide et eller andet sted at det var 3 måneder, men jeg kan jo bare have kigget på flasken for det rigtige svar (flover mig ;-))

  • #8   12. maj 2009 jeg bruge henne men meget lit da jeg foder tid rå laks som virker de samme( liner det i hverfalt)

  • #9   12. maj 2009 Det kunne jo være du vidste mere end mig smiley (Og det er jeg egentlig sikker på at du gør). Men holdbarheden forlænges med 2 år hvis man fryser den. Ved du om det er åben som lukket?

  • #10   12. maj 2009 bare den er på frost, så stopper "nedbrydningen" det vil sige at du kan tage den ud og ind af fryseren som det behager dig.

    men vil stadig sige at det meget gerne skulle bruges inden 2 år;-)


  • #11   12. maj 2009 Ja det var også det jeg mente. Jeg har nu kun min på køl, har fået det hjem for 14 dage siden, og har siden brugt 1/3, så det går stærkt her i huset, med en unghund der får to gange om dagen og to mennesker der også bruger det.

  • #12   12. maj 2009 ja fordelen er jo at vi også kan bruge det:-) jeg er bare for dårlig til selv at tage tilskud. mine hunde lever mere sundt end mig;-)

  • #13   12. maj 2009 Grunden til at jeg gerne vil have lakseolien er at det svinger meget imellem hvor tit de får fisk.
    Jeg bestræber mig på at de får det min. hver anden uge, men lige pt. har jeg ingen i fryseren, så skal ud og have fundet nogle fisk.

    Men tænkte at jeg jo så kunne være sikker på at de får de gode fiskeolier selvom de måske ikke får så meget fisk - men det er måske det samme med UDO's choise og livets olie?

    Men hvad er forskellen, der må vel være en?

    Mvh
    Anette


  • #14   12. maj 2009 Anette: Fiskeolie er jo som bekendt de fede omega 3-6-9 fedtsyrer. Det er også det der er i Udo's Choice, kender ikke livets olie. Min får 2 spsk. ved hvert måltid, og så er hun dækket ind med de samme fedtsyrer som hvis hun fik fisk - og tilmed hver dag.

  • #15   12. maj 2009 Sara R - ok tak skal du have. Så er det vel blot smag og behag om man vil det ene eller det andet.

    Jeg fik en prøve af lakseolien, og hundene er vilde med den. Så tror jeg vælger at købe den.

    Tusind tak igen for alle jeres råd og viden smiley

    Mvh
    Anette


  • #16   15. maj 2009 Ok tak smiley

    Har to røde og en sort/brun, så der skulle ikke være nogle problemer.
    Men det er jo meget rart at vide hvis man har hvide hunde smiley

    Mvh
    Anette


Kommentér på:
Lakseolie - eller?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce