Gravid-baby-børn

Gravid-baby-børn

Medlemmer: 61
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
3.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Kejsersnit. . Kejsersnit. .

Jeg er 33 uger henne nu og var til en ekstra undersøgelse ude på Aalborg sygehus forleden dag pga mange smerter i forbindelse med bækken løsning, og har i mange mån også døjet med mange og alt for kraftige plukveer. . Da undersøgelsen er slut spørger de mig om jeg ikk vil ha sat fødslen igang før tid ( To uger ) og jeg spørger ind til kejsersnit, men det blev der sagt blankt nej til. . Jeg er slet ikk tryk ved at skulle føde, skal lige siges at jeg har været med i en trafik ulykke hvor jeg fik knust mit bækken. . Troede at det var valgfrit om man ville ha kejsersnit eller føde på normal vis ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kejsersnit. .
  • #1   22. maj 2009 Uha det lyder da ikke godt, det er jeg da ked af at høre. Jeg mener også at det er valgfrit, men det er vidst noget man skal tag stilling til med det samme altså i forbindelse med en vandrejournal, men er da ikke sikker. Der er ingen tvivl om hvad lægerne mener og det er selvfølgelig at føde selv hvis man har mulighed for det da der er mange ricici... ved kejsersnit, men hvis du virkelig ikke ønsker at føde selv ville jeg gå til min jordemoder og få en lang snak omkring fødsel også hvis du så stadigvæk vil ha kejser snit kan hun vel snakke med sygehuset , men det er ikke noget jeg ved men kunne bare forstille mig at hun kunne hjælpe dig. Håber alt ordner sig for dig og at du trods mange smerter får en god oplevelse. Jeg fødte selv o ja det gør fandens ondt men hold da op hvor er man stolt af sig selv bagefter også kan man bære sit barn som man vil efter fødsel hvilket man ikke kan efter kejsersnit :0( men jeg håber da du får det som du ønsker da det jo er dig og ingen andre der skal igennem fødslen. Held og lykke mvh Anne

• #2   22. maj 2009 hvis lægerne mener du kan føde selv så vil de helst undgå kejsersnit men det kan hurtigt ende i sådan et alligevel...et snit gør ondt! og man skal ud af sengen så hurtigt som muligt (det gør også ondt!!!), mavemusklerne bliver snittet over og man får et grimt ar på maven...

• #3   22. maj 2009 Har født naturligt to gange, men det har også været rigtigt gode graviliteter begge gange, der har bare været alm hårdt det sidste stykke tid smiley Min egen læge sagde til mig at jeg skulle regne med at det ville gøre mere ondt at føde denne gang, pga smerterne i forbindelse med bækkenløsning. . ( Men de siger at det har ikk noget sige at man har bækken løsning under fødsel ude på sygehuset ) Er også utrolig bange for at smerterne ikk forsvinder efter naturlig fødsel og at de bliver bagefter og jeg vil komme til at døje med mit bækken som mange andre kvinder gør. .

• #4   22. maj 2009 MT - Nu med Emilie: Jeg må lige irettesætte dig mht din opfattelse af at få kejsersnit...
    Jeg lå 37 timer med veer i November sidste år og det endte ud i et akut kejsersnit. Jeg have absolute ikke særlig ondt efter kejsersnittet og kunne sidde i yoga-stilling dagen efter. Her et halvt år efter kan man da godt se et ar, men det er meget lille og ligner bare at der er blevet tegnet en streg med en kuglepen.
    Du har ret i at nogle har smerter efter et kejsersnit, men det er så individuelt så du kan ikke partout sige at man får meget ondt og et grimt ar efter et kejsersnit!

Louise & Claus: Jeg synes du skal insistere på at få et kejsersnit hvis du har en frygt om at føde. Det ville jeg helt klart hvis jeg var dig. Det er næsten dømt til at blive en ubehagelig oplevelse for dig hvis du går ind i det med en frygt hængende i dig.

Jeg ved at de på mange sygehuse er begyndt på at lave en aftale med gravide i din situation om at den gravide skal gå i fødsel, men til enhver tid i forløbet kan sige stop og bede om et kejsersnit. Måske dette var en god løsning i dit tilfælde.

Der er jo ingen grund til at du skal risikere at der går noget galt med dit bækken der har været knust engang. Nogle gange må man bare mærke efter inde i sig selv og holde på det man selv har det bedst med, så ski´hul i hvad andre mener, det er dig der skal leve med et ødelagt bækken hvis det går galt...(hvad det selvfølgelig ikke gør;o))

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og håber du finder ud af det der føles rigtigst for dig:o)

Knus Mia med Hannah på 6 måneder:o)

Ps.: Undskyld den lange besked;o)

• #5   22. maj 2009 Tak for svar, og det gør ikk spor de var lange smiley Kender også flere der har fået ( Akut ) kejsersnit og der er forskellige oplevelser af det, ligesom der er med en "alm" fødsel. . Vil prøve og kontakte dem ude på sygehuset igen og hører, om deres begrundelse for et nej til kejsersnit og om hvordan jeg lige skal forholde mig til det hele. . De vil sætte min fødsel igang d 24/6 -09, 2 uger før min termin d 8/7 -09. .

• #6   22. maj 2009 Få føder med kejsersnit på Aalborg Sygehus. Personalet argumenterer mod det, da en sådan fødsel kan give komplikationer.

"Det kan godt være det ender med, at du får dit kejsersnit. Men du skal først høre vores faglige begrundelser for at vælge en normal fødsel."

Den besked får kvinder på Aalborg Sygehus, når de uden lægelig indikation ønsker et planlagt kejsersnit.

Og kvinderne ser i høj grad ud til at lytte. Nye tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at blandt alle landets sygehuse har Aalborg Sygehus den mindste andel kejsernit foretaget udelukkende, fordi moderen ønsker det.

Helt præcist skete 8,2 procent af kejsersnittene på Aalborg Sygehus sidste år alene efter moderens ønske. På Sygehus Vendsyssel er tallet til sammenligning dobbelt så højt, mens tre gange så mange gravide føder med kejsersnit på Viborg Sygehus.

Overjordemoder Connie Hermansen, Aalborg Sygehus, peger på, at kejsersnit har en lang række ulemper. Blandt andet får flere børn vejrtrækningsproblemer ved kejsersnit, og der er større risiko for komplikationer ved næste graviditet og fødsel såsom, at livmoderen brister.

• #7   22. maj 2009 Det fandt jeg lige, Louise så det kan godt lade sig gøre her i Aalborg.

• #8   22. maj 2009 Super, jeg ringer derud på mandag og prøver at presse lidt mere på så. . Ja for de ville faktisk slet ikk hører tale om det lægerne. .

• #9   22. maj 2009 Louise til syvende og sidst kan de ikke nægte dig et kejsersnit. Skru bissen på og pres på hvis det er dit store ønske at få det kejsersnit. Glæder mig meget til at høre når den lille er kommet ud;o) Det er jo lige om lidt;o)

• #10   22. maj 2009 mia...jeg havde veer i 18 timer og fik også aks..min blodprocent var meget lav og kunne først stå på benene 3 dage efter...jeg ved godt det er forskelligt fra person til person men det kan lige så godt gå den gale vej for det er trods alt ikke noget man gør for sjov...

• #11   22. maj 2009 Undskyld, Mia, men hvordan kan du sige de ikke kan undgå kejsersnit? Det kan de daa i aller højeste grad med mindre der er komplikation i forbindelse med fødselen vil den foregå normalt. Min kæreste som har profilen her lider af 2 kroniske sygdomme og er derfor en af de person som normalt har en operationsstue stående klar ved fødsel. Men der er normalt kun kalkuleret til 1 aks pr dag. Angående det at få foretaget et kejsersnit udtalte lægen som også er overlæge på riget at normalt kan folk bevæge benene efter ca 1 time efter aks. Det skyldes mange gange at man kan lave denne operation når patienten ligger i epidoralblokade. Men nogle og det er faktisk ved at være ofte at patienterne ikke kan nøjes med denne og derfor blive lagt i kraftigere epidoral bedøvelse. Det frarådes faktisk at belaste maven efter et aks da ens mavemuskeler med mere er skåret over og ikke har forbinddelse. Det vil kunne give senkomplikationer efter hvis man overbelaster disse muskeler for tidligt at de vil vokse forkert sammen.

Det er nu engang hvad Peter Dam har fortalt mig efter vores fødsel på riget.

Mvh

Mikkel

• #12   23. maj 2009 Ja det rykker tættere og tættere på, skal nok prale herinde når den længe ventet prins eller prinsesse kommer ud til sin mor smiley

Jeg blødte ALT for meget i forbindelse med min sidste fødsel, rystede og kastede op i et par timer efter Anders var kommet ud, så havde det rigtig skidt og havde efter veer i tre dage ( Det er vist meget normalt for 2 gangs fødende ) som jeg så fik smerte stilledene piller imod på sygehuset, så var hverken på toppen eller godt gående i et par dage. . Så det kan gå begge veje i begge tilfælde vil jeg tro smiley

Mvh Louise

• #13   23. maj 2009 Nu har jeg også selv fået kejsersnit og var også selv hurtigt på benene igen lige som dig, Sonne smiley Louise det eneste problem der var, var jo dig og Lars når i skulle lave alle jeres åndssvage ting og fik mig til at grine, det gjorde pænt ondt smiley

• #14   23. maj 2009 Ja men godt humør er den bedste kur mod næsten alt min ven smiley

• #15   23. maj 2009 MT: Vi kender jo ikke hinandens sygehistorie herinde, men der er jo altså mange forskellige årsager til at folk får eller disideret vælger et kejsersnit. Så selvfølgelig kan de nægte eller strengt fraråde et snit pga din sygehistorie, men så ville forlange at få af vide hvad deres nej til kejsersnit bygger på.

• #16   24. maj 2009 Lægerne vil altid afvise kejsersnit fordi det er dyrt . Men du skal bare kæmpe for det hvis du føler det er bedst . Det gjorde min veninde , og til sidst kunne de ikke gøre andet end at sige ja.

Få en snak med din læge hurtigst muligt .

• #17   24. maj 2009 Familien Kekec. .
    Min læge er desværre ikk en sk.. værd. . Jeg er utrolig heldig at min jordemoder har overtaget ang bækkenløsning og undersøgelser, da hun også siger at min læge ikk reagere som han burde på de forskellige ting jeg har fortalt ham og at det kan de ihvertfald godt gøre bedre inde fra sundhedens hus, så det bliver nok hende jeg skal kontakte. . Men vil da prøve at ringe ud på sygehuset mandag og snakke med dem igen. . Det virker bare så forkert at de ikk gør en opmærksom på at man har muligheden for at få det, de kan jo bare fraråde det og agumentere for hvorfor "man"skal føde naturligt. .

• #18   24. maj 2009 Louise...

Slå lige på tråden i morgen når du har snakket med dem ude på sygehuset smiley

• #19   24. maj 2009 Det skal jeg nok lige gøre. .

• #20   25. maj 2009 Nå okay , ja så snak med din jordmoder , eller find en anden læge , vi må heldigvis selv vælkge læge her i DK smiley
    Det hele handler om kroner og øre , det koster dyrt at lave kejsersnit , så det anbefaler de selvfølgelig ikke . Du skal bare kæmpe for det , og hold fast i at det SKAL du bare . Og få din jordmoder til at presse på også . Så kan de ikke gøre noget smiley

• #21   26. maj 2009 Har lige snakket med en utrolig sød jordmoder ude på sygehuset smiley
    Hun sagde at jeg skulle ta ind i sundhedenshus på fredag og få en snak med en jordmoder derinde og måske få en ny henvisning ud til sygehuset hvor jeg så skal ha en snak med en læge igen, men kejsersnit skulle jeg nok ikk regne med, men jeg kunne få lagt en gog smertedæmper i stedet for. . Det var nu ikk helt det jeg går efter, men det må jeg jo ta med lægen når jeg kommer så langt. . Øv Øv hvor er det altså besværligt det her !

• #22   26. maj 2009 Louise: Det er da dejligt at du har fået en ny henvisning til en snak med en læge. Håber han vil gå med til at give dig det kejsersnit. En smertedæmper er selvfølgelig også det næstbedste, men jeg tænker bare at du så ikke kan mærke hvis der er noget galt mht dit bækken hvis det ikke helt kan holde til presset efter det har været knust. Men få en god snak med lægen om dine bekymringer. Knus

• #23   26. maj 2009 Tænkte faktisk lige præcis det samme som dig Mia, om jeg vil kunne mærke hvis der sker noget under fødslen ? Men ja jeg må håbe at det bliver en god samtale med lægen derude, som jeg får noget ud af på den ene eller den anden måde smiley

• #24   26. maj 2009 Ja vi må jo gå ud fra at de ved bedst og at lægerne vælger det de mener er bedst for dig og baby:o) Men gør dig selv den tjeneste at skrive alle dine spørgsmål/bekymringer op så du husker at spørge om alle tingene når du er derude. Man glemmer tit halvdelen når man så endelig sidder til samtalen.

• #25   26. maj 2009 Ja det gør jeg også, for det sagde folk til mig at jeg skulle gøre sidste gang og der svarede jeg, selvfølgelig kan jeg huske det hele. . ! Men det kunne jeg så ikk da jeg først sad derude. . Så det gør jeg denne gang smiley

• #26   26. maj 2009 Jeg syntes du skal presse på med det kejsersnit , min veninde fik kejsersnit pga dårlig oplevelse med første fødsel plus dårlig ryg . Så kan du sku også , man må bare skrue bissen på .

• #27   26. maj 2009 Mia B*NO my dog is NOT a freaking Chihuahua*

Lægerne vælger det de mener der er bedst for penge pungen smiley

• #28   26. maj 2009 Ja ved at man kan få et kejsersnit hvis man har haft en dårlig oplevelse med i forbindelse med en tidligere fødsel. . Hende den søde dame jeg snakkede med fra sygehuset idag, sagde at jeg ikk skulle regne med at kunne få et kejsersnit, da det var lægerne der vuderede om det var nødvendigt. . Forstå bare ikk det skal være så besværligt, for ville sådan set gerne ha lidt ro på og ha lidt styr på det snart. . Fødslen bliver jo trods alt sat igang den 24 i næste mån hvis det er så, føler kæmpe tids pres / stess oveni alt det her og smerterne bliver jo heller ikk mindre. .

• #29   26. maj 2009 Louise gamle tøs...

Jeg er glad for du får endnu en chance for at argumentere for det kejsersnit, bare det så lykkedes for dig den her gang smiley

• #30   26. maj 2009 Hvem er det der er gammel, muligvis "lidt" tyk lige pt, men er da i min bedste alder :o)

Jeg er bare ikk ret god til at holde på min ret, jeg er sgu alt for god af mig. .
    Tror at jeg tager Iben med smiley
    Ja må vente og se hvad hun / jordmoderen siger inde i sundhedenshus på fredag, det er jo hende der skal sende mig videre ind på sygehuset, og hende der sidder der om fredagen har jeg aldrig snakket med, har kun været derinde 2 gange og det har været om torsdagen. . Håber på at det kan gå lidt hurtigt med at blive henstillet til ny samtale derinde og at det er en læge der er til at snakke med. .

Kommentér på:
Kejsersnit. .

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce