3.281 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
Kejsersnit. . Kejsersnit. .
Jeg er 33 uger henne nu og var til en ekstra undersøgelse ude på Aalborg sygehus forleden dag pga mange smerter i forbindelse med bækken løsning, og har i mange mån også døjet med mange og alt for kraftige plukveer. . Da undersøgelsen er slut spørger de mig om jeg ikk vil ha sat fødslen igang før tid ( To uger ) og jeg spørger ind til kejsersnit, men det blev der sagt blankt nej til. . Jeg er slet ikk tryk ved at skulle føde, skal lige siges at jeg har været med i en trafik ulykke hvor jeg fik knust mit bækken. . Troede at det var valgfrit om man ville ha kejsersnit eller føde på normal vis ?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 602
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
aug 2008
Følger: 70 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 206
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
Jeg lå 37 timer med veer i November sidste år og det endte ud i et akut kejsersnit. Jeg have absolute ikke særlig ondt efter kejsersnittet og kunne sidde i yoga-stilling dagen efter. Her et halvt år efter kan man da godt se et ar, men det er meget lille og ligner bare at der er blevet tegnet en streg med en kuglepen.
Du har ret i at nogle har smerter efter et kejsersnit, men det er så individuelt så du kan ikke partout sige at man får meget ondt og et grimt ar efter et kejsersnit!
Louise & Claus: Jeg synes du skal insistere på at få et kejsersnit hvis du har en frygt om at føde. Det ville jeg helt klart hvis jeg var dig. Det er næsten dømt til at blive en ubehagelig oplevelse for dig hvis du går ind i det med en frygt hængende i dig.
Jeg ved at de på mange sygehuse er begyndt på at lave en aftale med gravide i din situation om at den gravide skal gå i fødsel, men til enhver tid i forløbet kan sige stop og bede om et kejsersnit. Måske dette var en god løsning i dit tilfælde.
Der er jo ingen grund til at du skal risikere at der går noget galt med dit bækken der har været knust engang. Nogle gange må man bare mærke efter inde i sig selv og holde på det man selv har det bedst med, så ski´hul i hvad andre mener, det er dig der skal leve med et ødelagt bækken hvis det går galt...(hvad det selvfølgelig ikke gør;o))
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og håber du finder ud af det der føles rigtigst for dig:o)
Knus Mia med Hannah på 6 måneder:o)
Ps.: Undskyld den lange besked;o)
aug 2008
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 498
"Det kan godt være det ender med, at du får dit kejsersnit. Men du skal først høre vores faglige begrundelser for at vælge en normal fødsel."
Den besked får kvinder på Aalborg Sygehus, når de uden lægelig indikation ønsker et planlagt kejsersnit.
Og kvinderne ser i høj grad ud til at lytte. Nye tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at blandt alle landets sygehuse har Aalborg Sygehus den mindste andel kejsernit foretaget udelukkende, fordi moderen ønsker det.
Helt præcist skete 8,2 procent af kejsersnittene på Aalborg Sygehus sidste år alene efter moderens ønske. På Sygehus Vendsyssel er tallet til sammenligning dobbelt så højt, mens tre gange så mange gravide føder med kejsersnit på Viborg Sygehus.
Overjordemoder Connie Hermansen, Aalborg Sygehus, peger på, at kejsersnit har en lang række ulemper. Blandt andet får flere børn vejrtrækningsproblemer ved kejsersnit, og der er større risiko for komplikationer ved næste graviditet og fødsel såsom, at livmoderen brister.
apr 2007
aug 2008
maj 2005
maj 2006
maj 2006
Det er nu engang hvad Peter Dam har fortalt mig efter vores fødsel på riget.
Mvh
Mikkel
aug 2008
Jeg blødte ALT for meget i forbindelse med min sidste fødsel, rystede og kastede op i et par timer efter Anders var kommet ud, så havde det rigtig skidt og havde efter veer i tre dage ( Det er vist meget normalt for 2 gangs fødende ) som jeg så fik smerte stilledene piller imod på sygehuset, så var hverken på toppen eller godt gående i et par dage. . Så det kan gå begge veje i begge tilfælde vil jeg tro
Mvh Louise
apr 2007
aug 2008
maj 2005
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Få en snak med din læge hurtigst muligt .
aug 2008
Min læge er desværre ikk en sk.. værd. . Jeg er utrolig heldig at min jordemoder har overtaget ang bækkenløsning og undersøgelser, da hun også siger at min læge ikk reagere som han burde på de forskellige ting jeg har fortalt ham og at det kan de ihvertfald godt gøre bedre inde fra sundhedens hus, så det bliver nok hende jeg skal kontakte. . Men vil da prøve at ringe ud på sygehuset mandag og snakke med dem igen. . Det virker bare så forkert at de ikk gør en opmærksom på at man har muligheden for at få det, de kan jo bare fraråde det og agumentere for hvorfor "man"skal føde naturligt. .
apr 2007
Slå lige på tråden i morgen når du har snakket med dem ude på sygehuset
aug 2008
dec 2006
Det hele handler om kroner og øre , det koster dyrt at lave kejsersnit , så det anbefaler de selvfølgelig ikke . Du skal bare kæmpe for det , og hold fast i at det SKAL du bare . Og få din jordmoder til at presse på også . Så kan de ikke gøre noget
aug 2008
Hun sagde at jeg skulle ta ind i sundhedenshus på fredag og få en snak med en jordmoder derinde og måske få en ny henvisning ud til sygehuset hvor jeg så skal ha en snak med en læge igen, men kejsersnit skulle jeg nok ikk regne med, men jeg kunne få lagt en gog smertedæmper i stedet for. . Det var nu ikk helt det jeg går efter, men det må jeg jo ta med lægen når jeg kommer så langt. . Øv Øv hvor er det altså besværligt det her !
maj 2005
aug 2008
maj 2005
aug 2008
dec 2006
dec 2006
Lægerne vælger det de mener der er bedst for penge pungen
aug 2008
apr 2007
Jeg er glad for du får endnu en chance for at argumentere for det kejsersnit, bare det så lykkedes for dig den her gang
aug 2008
Jeg er bare ikk ret god til at holde på min ret, jeg er sgu alt for god af mig. .
Tror at jeg tager Iben med
Ja må vente og se hvad hun / jordmoderen siger inde i sundhedenshus på fredag, det er jo hende der skal sende mig videre ind på sygehuset, og hende der sidder der om fredagen har jeg aldrig snakket med, har kun været derinde 2 gange og det har været om torsdagen. . Håber på at det kan gå lidt hurtigt med at blive henstillet til ny samtale derinde og at det er en læge der er til at snakke med. .
Kejsersnit. .
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside