{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kejsersnit
  • #1   5. feb 2012 jeg har ikke haft en hund, der har fået kejsersnit, men synes ikke jeg har hørt om at de får brun udflåd.

    det kan være livmoderbetændelse


  • #2   5. feb 2012 når mine tæver (i tidens løb blevet i flertal) har fået kejsersnit, har de fået pencillinkur i fem dage, der har ikke været udflåd....til dr. dyr imorgen til pencillin recept....mindst.

  • #3   5. feb 2012 Ja det var også min tanke mem snakkede med en som sagde at det var helt normalt.. Men jeg syntes bare det lyder lidt underligt nu det er 3 uger siden og hun har slet ikke haft noget før..

  • #4   5. feb 2012 Samme tanker som connie, så et kald til dyrlægen og tjek er nok en meget god ide :o) Held og lykke med det :o)

  • #5   5. feb 2012 Tak det vil jeg gør :o)


  • #6   5. feb 2012 det har jeg set flere gange.... først er det blod i noget tid og det går så over til brunt udflåd, når det ikke længere er frisk blod der kommer ud. Hos os har der ikke været noget galt. Vi er obs på at tæven er frisk og ikke har temp osv... og at der selvfølgelig ikke lugter.
    Men er du utryg så få dyrlægen til at se på det.


  • #7   5. feb 2012 Det har ikke vært blod kun brunt og så syntes jeg det er meget der kommer når hun rejser sig ligger der en hel lille sø.. Men hun virker ikke syg og spiser også..

  • #8   5. feb 2012 platugler: er det ikke når det er en almindelig fødsel? giver dig ret, er man utryg så heller tage på visit :o) kan jo være det "bare" viser sig at være blod rester der kommer ud, men så er der jo vished :o)

    Opdatere gerne Tina hvis du smutter til dyrlægen, håber i hvert fald alt vil gå hende godt, synd hun mistede hvalpen! *Krammer*


  • #9   5. feb 2012 Ved kejsersnit bliver livmoderen jo lukket igen - så klart der vil komme puds. Men better safe than sorry og få det undersøgt.
    God bedring - hvis hun skulle blive syg ;(


  • #10   5. feb 2012 Aino: om kejsersnit eller alm fødsel, så vil der være blødninger fra de "sår" som moderkagerne efterlader i livmoderen - det er uændret af, om hunden har fået kejsersnit eller har født alm. Forskellen ligger hos tæven og også ved antallet af hvalpe - en hvalp efterlader jo kun et "sår", hvor 10 jo giver noget mere.... og så er der tæver der hurtiger lukker for de sår og trækker livmoderen sammen - og nogle tæver er super til at holde sig rene, så man ikke rigtig opdager der.

  • #11   5. feb 2012 platugler: aaah okay, måske derfor den ikke har blødt når det kun var en hvalp, men at det så er rester der kommer ud nu, mange tak for dit svar, altid rart at få mere viden :o) men igen som du nævner højere oppe, er hun nervøs og hunden pludselig opføre sig unormalt, så dyrlægen....

  • #12   5. feb 2012 helt enig.

  • #13   5. feb 2012 en tur til dyrlægen , og ja måske en livmoderbetændelse.

  • #14   5. feb 2012 PS. har du taget hendes temperatur ?

  • #15   5. feb 2012 Okay så ved jeg det smiley Det er en engelsk bulldog så hun kan jo ikke gør sig selv ren.. Hun fik en stor hvalp så de måtte skære lidt ekstra i hende da den skulle ud men hun virker nu firsk og har ikke feber :o)

  • #16   5. feb 2012 temperatur er 37.7 ..

  • #17   5. feb 2012 så har hun ikke feber.

  • #18   5. feb 2012 det eer ikke unormalt, at de stadig bløder efter fødslen/kejsersnittet, den skal jo rense ud uanset hvad. At det er brunt kunne godt tyde på a blødningen er aftagende, da brunt blod er gammelt blod, så jeg ville ikke gå i panik, med mindre at tæven begynder at blive dårlig eller lign.

    ved livmoderbetændelse synes jeg at blodet ligner det blod der normalt kommer i starten af en løbetid, altså mørkerødt, og så kan det lugte knap så lækkert...

    men der sker jo ikke noget ved at spørge dyrlægen, hvis det er:-)


  • #19   5. feb 2012 Altså der er slet ikke kommet noget fra hende før nu hun har ikke blødt eller noget.. der kommer meget fra hende så meget at hun ikke kan ha et tæppe i kurven uden det er fyldt med det brun slim..

  • #20   5. feb 2012 det lyder mærkeligt at der ikke er kommet noget før nu, så er det jo klart at der kommer en del...var hun blokket op, da hun fik kejsersnit..her tænker jeg på om der var hul så der var afløb for snasket?

  • #21   5. feb 2012 Puha det ved jeg ikke smiley Jeg fik bare nogle piller med hjem til hende og så skulle jeg holde øje med hendes bryster om de blev stramme.. men det er jo 3 uger siden nu hun fik kejsersnit fredag d.13 og har fået sting ud..

  • #22   6. feb 2012 Fætter Karin, jeg forstår ikke dit indlæg - der kommer forhåbentlig ikek pus???

    Uanset om der fødes almindeligt elelr ved kejsersnit så bløder hunden, netop fordi livmoderen trækekr sog sammen og lukker de steder, hvor moderkagerne har siddet fast.
    Har hunden ikek blødt endnu overhovedet, så tømmer hun nok livmoderen for gammelt blod.
    Jeg ville holde øje med temperaturen og hundes velbefindende og så ringe til dyrlægen i morgen og høre, om der evt skal gives noget der får livmoderen til at trække sig mere sammen og om der evt skal gives noget antibiotika - jeg synes det er sent den begynder at bløde.


  • #23   6. feb 2012 Pus - nej klart - smiley

    Temperaturen er lidt lav? Normalt ligger gennemsnittet på 38.5
    Er hendes slimhinder blege?


  • #24   6. feb 2012 Hendes temp her til morgen er 38.5 syntes ikke hendes slimhinder er blege.. Jeg syntes nemlig også det er sent hun begynder at komme af med det og så meget når der kun var en hvalp..

  • #25   6. feb 2012 Jeg ved ikke hvordan tæver fungerer efter kejsersnit - det må andre kunne svare på.
    Men fint med slimhinderne - så er der ihvertilfælde ikke tegn på indre blødninger


  • #26   6. feb 2012 Da min Whiskey fik livmoderbetændelse (to gange) var hendes temperatur ikke forhøjet, og hun var sig selv indtil hun pludselig blev virkelig dårlig. Kvalme og slaphed var de eneste symptomer.

  • #27   6. feb 2012 Nej jeg ved desværre heller ikke så meget om det kun det jeg har læst og hva andre har fortalt mig.. Men hun har bare været super stærk og kommet sig hurtig efter det smiley

  • #28   6. feb 2012 Og det er bestemt dejligt smiley

  • #29   6. feb 2012 Puha syntes det er svært nu har gabbana tempratur på 37.3 er det ikke for lavt?? Hende som ejer hende har ringet og snakkede med dyrelægen i dag er spændt på at høre hva de siger.. jeg har Gabbana i pleje for en kennel smiley

Kommentér på:
Kejsersnit

Annonce