{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kejsersnit
  • #1   26. maj 2012 jeg har givet 7000 på en helligdag hos gimlinge

  • #2   26. maj 2012 Har du en hund med akut behov for kejsersnit?

  • #3   26. maj 2012 Samme som Mette?

  • #4   26. maj 2012 Har en hund der er på 63 dag mandag og den dyrelæge vi havde snakket med vil ikke tage hende udenfor åbningstid vores normale dyrelæge laver ikke Kejsersnit og hun kan IKKE selv!!


  • #5   26. maj 2012 Jamen, hvem har dyrlægevagten i området? VED du at hun ikke kan føde selv? Har hun haft hvalpe før?

  • #7   26. maj 2012 Hvorfor avler man på en hund, hvis man sidder med en viden, at den ikke kan føde selv? Det kan bare slet ikke forsvares.
    Jeg har hørt om priser omkring de 8000-10000 kr.


  • #8   26. maj 2012 Fuldstændig uetisk at avle på dyr, som ikke kan parre eller føde selv.

    Nicolai & Marlene
    Hm - godt spørgsmål, - men egentlig ret nemt at gætte sig til, - ikke sandt?


  • #9   26. maj 2012 Det er så utroligt med det her sted i ved overhovedet ikke hvad i taler om men kan i dømme nogen så gør i det sku hurtigt... Jeg stillede 1 spørgsmål hvis i ikke har et svar til det hvorfor så skrive!!

  • #11   26. maj 2012 Det er en fransk.... Var til check med hende ved vores dyrelæge i sidste uge og han sagde han var 99% sikker på hun ikke kunne at hun var alt alt for snæver!!! Synes bare jeg har ringet til så mange som ikke vil tage hende efter luk fordi vi ikk normalt er kunder der og så bliver jeg sku bekymret!!

  • #12   26. maj 2012 Jeg har spurgt hvem der har dyrlægevagten? Det er da dem du skal have fat i??

    Og så fald lidt ned.


  • #13   26. maj 2012 Men du skal nok regne med at have kontanter med.

  • #15   26. maj 2012 Det var ikke mod jer der har svaret og stiltiende alm spørgsmål! Synes bare det er en smule træls når nogle med det samme antyder til forskellige ting uden at vide bedre! Ja det har jeg også:)

  • #16   26. maj 2012 God vind..
    Vi gav 10.600,- på en hverdag hos vores egen dyrlæge i Helsinge


  • #17   26. maj 2012 Har du fundet ud af hvem der har dyrlægevagten?

  • #18   26. maj 2012 Har ringet til Odense dyrehospital de ville gerne:)

  • #19   26. maj 2012 Skal hun snart have kejsersnit? :0)

  • #20   26. maj 2012 Nu ved jeg jo ikke hvor på Fyn du bor, vi gav knap 7.000,- hos otterup/søndersø dyrlægerne i åbningstiden og det ville så have været det dobbelte udenfor åbningstiden. De skiftes til at have vagt samme med den anden dyrlæge i otterup.

  • #21   26. maj 2012 Hun er på dag 63 mandag så vi går søvnløse nætter i møde:)

  • #22   26. maj 2012 Ja men det er otterup der har sagt de ikke vil tage os om natten:(

  • #23   26. maj 2012 Men er der ellers nogen der kan anbefale nogen i normal åbningstid??? Og evt en pris ved godt at det er dyrt på en helligdag men hvis det ikke er akut synes jeg det er noget svineri at det kan svinge fra 4000-11000

  • #24   26. maj 2012 Talte de i odense om pris?
    Der er milevidt forskel,,,
    jeg har også prøvet gimlinge til 7000kr,,men har desværre lidt dårlig erfaring med der laves kejsersnit der uden grund.

    Slagelse dyrhospital tager ca 7000kr..
    Stenlille,,som jeg klart anbefaler han tager efter størrelse af hund har givet 4000kr kr en lørdag meget tidlig morgen
    karlslunde her har vagten hvis man ikke har en aftale med alm dyrlæge og de tager 20.000kr i vagten og har man ikke penge med kan man køre igen
    Kan godt forstå du reagere når folk bare angriber uden først at vide hvorfor du skriver hun ikke kan føde men sådan er der noegn der altid er på hg,,,,


  • #25   26. maj 2012 Ja de sagde mellem 12 og 15 mange tak for dit svar!!! Ja det er der bare ALTID og det er en smule træls når de ikke kender historien, men ja nogen skal jo kede sig !!!

  • #26   27. maj 2012 Jeg tror du skal være glad for du ikke bor i kbh for her ligger prisen på mellem 15-18000 kr uden for normal åbningstid :-((

  • #27   27. maj 2012 ahh nadja... ikke helt... gav 13500 i kbh en lærdag nat

  • #28   27. maj 2012 Hvorfor parrer man en tæve med de forudsætninger? Jeg fatter det simpelthen ikke. Nu skal hun igennem en stor operation med flere risici. I lader hende samtidigt sterilisere hvis I vil hende det bedste. Sådan en tæve bruger man ikke i avlen.

  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #30   27. maj 2012 Det er jo ikke sådan at ejer var klar over det inden. Det er jo noget dyrlægen har sagt sidste uge.

    Så ro på, overfald hende da ikke sådan.

    Iøvrigt, så finders der flere racer, der ikke kan føde selv, eller parres selv, og disse avles der da lystigt på. Og det endda inden for kennelklubberne.

    TS jeg håber alt går vel for din tæve og hvalpe.


  • #31   27. maj 2012 K / BJ

    <b> Iøvrigt, så finders der flere racer, der ikke kan føde selv, eller parres selv, og disse avles der da lystigt på. Og det endda inden for kennelklubberne. </b> <b/>

    Nåååååå - jammen SÅ er alt jo vel, og så behøver vi jo slet ikke at give udtryk for nogen som helst skepsis.


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #33   28. maj 2012 Lise.

    Det var på ingen måde det jeg sagde. Jeg er ikke af den holdning at alt "bare er fjong" men jeg er af den holdning at man som ejer ikke altid kan vide den slags på forhånd.
    Det er i dette tilfælde ikke noget ejer har vist før for en uge siden og der mener jeg ikke at man kan klandre ejer.
    Vil man gerne tage fat i sagen om at avle på hunde der ikke kan selv, så må man efter min mening gå efter de racer, der fra starten ikke kan selv.


  • #34   28. maj 2012 Har hun født?? Eller er hun i fødsel?

  • #35   28. maj 2012 Hun har ikke født endnu OG jeg vidste ikke hun ikke kunne selv til dem der bliver ved med at klandre mig synes jeg i skulle tage at læse tråden før i svarer!!! Til jer andre dyrelægen sagde jo som sagt i sidste uge da vi var til tjek at det var meget risikabelt og lade hende føde selv at han rådede til Kejsersnit da hun er sååååå snæver!!! Så det gør vi men de vil ikke planlægge Kejsersnit da hvalpene ikke er klar før hvalpene vil ud:)!! Hun er på 63 dag i dag så det er ved at være spændene smiley

  • #36   29. maj 2012
    Håber det bedste for jer og krydser alt for tæve og hvalpe... Håber i har fået en god instruktion omkring hvad i skal gøre hvornår, når hun starter fødslen!

    Held og lykke!


    Og så synes jeg de er en del i denne tråd som skulle læse hele tråden og lære at gøre det fremtidigt inden man kommer med sine indlæg!


  • #37   29. maj 2012 K / BJ

    <b> Vil man gerne tage fat i sagen om at avle på hunde der ikke kan selv, så må man efter min mening gå efter de racer, der fra starten ikke kan selv. </b>

    Du har fuldstændig ret, - fransk og eng. bulldog f.eks.




  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #38   29. maj 2012 Lise.

    Vi er langt hen af vejen enig smiley

    Der hvor jeg tænker at det kan være svært er at nogen inden for begge racer godt selv kan, mens andre ikke kan.
    Efter min mening skal hunde man ved ikke kan selv, tages ud af avl (hvis det ikke er akut opstået sygdom der gør det) og ligeledes skal deres afkom, men verden er ikke skruet sammen som jeg ønsker og man må derfor (desværre) se til mens racerne bliver mere og mere ekstreme.

    Men tager man den aktuelle tæve, så bør man efter min mening tage den og de kommende hvalpe ud af avl.


  • #39   29. maj 2012 Hold da op typsik hg,,,ts vidste det ikke og ja der avles lystigt på hunde som ikke selv kan klare en fødsel.

    Nu er ts så parat til at køre aspa,,og mon så ikke alt går ok?
    Tænker det værre en tæve som kæmper i timesvis og føder end en der får kejsersnit


  • #40   29. maj 2012 Frk Antisnob (---med Dennis Knudsen på sit profilbillede)

    Jamen - så lad da alle hunde få et kejsersnit, når det er sååååå synd at lade naturen gå sin gang og lade dyrene føde selv........


  • #41   29. maj 2012 K / BJ

    Vi er fuldstændig enige.

    Men næppe det, der sker.


  • #42   31. maj 2012 Lise hvor ser du jeg skriver det?
    Er det bedre at lade naturen gå sin gang og lade tæven kæmpe og presse i timevis fordi det er naturen!1
    Ja nu mangler jeg en bræk smiley

    Ts vidste det ikke,,for pokker og nu er hun ansvarlig og gør sig 100% klar så hun netop ikke ender med at miste tæve og hvalpe....Men her på hg er det bedst med det negative,,hurra for det!!


  • #43   31. maj 2012 jeanette

    Du skriver:

    <b> ,,,ts vidste det ikke og ja der avles lystigt på hunde som ikke selv kan klare en fødsel. </b>

    Jeg kan ikke lade være med at læse dette som om at nu, hvor alle i forvejen "lystigt" avler på hunde, som ikke selv kan føde, - så kan det være hip som hap, om der er en mere eller mindre.

    Men selvfølgelig skal man da ikke lade en tæve, som man på forhånd ved ikke kan føde selv, ligge og lide i forsøget på at gøre det.
    Det har jeg til gengældt heller aldrig skrevet, - men så er vi jo to, som kan efterlyse en "bræk smiley",


  • #44   31. maj 2012 Hehe,,åbenbart har vi så misforstået hinanden for nej jeg syntes bestemt ikke det er hip som hap

    Men fks den engelske bulldog der kan de jo hverken parre selv eller føde,,skal racen så uddø?
    Altså det et reelt spørgsmål til dig hvad du syntes?

    Jeg syntes ikke ts er uansvarlig hun tager netop ansvar for at der er stor chance for hednes tæve ikke kan føde selv,,,og jeg tror at et kejsersnit uden tæven har været igennem en masse,,er bedre en en lang sej fødsel hvor alt alligvel går galt.


  • #45   31. maj 2012 Jeanette

    Ja, - jeg synes det ville være mere humant at lade den eng. bulldog, som den er skamavlet frem nu uddø.

    Alternativt er asap at tilføre den nye blod, så den kan hurtigt kan avles væk fra al den dårligdom.

    Jeg finder det uetisk at avle på og købe den slags hunde, når man ved hvor belastede de er.

    Dyrene er sgi lige glade med vores interesse i historie, - men de lider dagligt under at vi mennesker har degenereret dem, så de ikke kan det mest basale uden det koster dem anstrengelser ud over det normale.

    Og vælger man at avle på en race, som er kendt for ikke at kunne føde selv, - så er man imo med til at holde liv i det cirkus, som i hvert fald ikke er for hundenes skyld.


  • #46   31. maj 2012 nu spørger jeg helt uvidende:

    kan man ikke planlægge et kejsersnit??

    altså at man parrer, og så så tæt på 63. dagen og en hverdag bestiller et kejsersnit?

    (er enig i at man ikke avler på hunde man ved ikke kan føde selv - men det er ikke det jeg vil diskuterere)


  • #48   1. jun 2012 krumme: jeg forstår ikke helt tonen i dit indlæg?


  • #49   1. jun 2012 Lise ,,,nej det er hundene som betaler!!
    Jeg hørte fra en jeg kender ret godt om en der havde købt en vildt dyr EB fra en af de allerbedste dkk kenneler,,den blev aflivet som 9 mdr pga sygdom,,,de fik erstatnings hvalp og sørme om den ikke også blev aflivet,,,de havde vist givet 25000kr for denne her og af de allerbedste linjer,,,tanke vækkende


  • #50   1. jun 2012 Marie-Louise: jo det kan man godt... jeg kender opdrætter, som gør det, hvis der kun er en hvalp i tæven... så får de en modningssprøjte og så laves der planlagt kejsersnit dagen efter.... går ud fra at det er det samme der bliver gjort med feks EB.

    Tonen hos Kumme, kommer sikkert fra, at det nok ikke er helt moralsk ok


  • #53   1. jun 2012 Krumme: desværre, så er det sådan, at vi mennesker faktisk let kan bede om kejsersnit... trist men sandt

  • #56   1. jun 2012 Tror bestemt der er forskel på diverse dyrlæger....

    Den klinik jeg brugte før de tager ks for at tjene penge,,jeg stod engang med en tæve en af mine allerførste gange og han sagde hun slet ikke var åben og ville kunne føde,,,han gav hende en bedøvende sprøjte og vupti kom den første hvalp
    Nu var hun jo bedøvet så hun fik kejsersnit

    Min nuværende dyrlæge han ser det hele an,,undersøger og giver lidt kalk og så ser vi

    Jeg kører som regel op til ham med mine poms for at være sikker på alt går godt han kunne aldrig finde på bare at lave ks for at tjene det extra..


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #57   2. jun 2012 Lise.

    Jeg er enig med dig i at man burde lade racer, der ikke kan føde selv uddø. Vi har mange år været på vej den forkerte ved i avlen, men jeg er desværre bange for at så længe folk søger efter kortere snuder, længere øre, længere rygge mm så vil avlen forsætte med at gå galt. Vi burde gå mere efter sundhed end skønhed og sådan er opdrætterne sjældent.

    I dag gøres avl til en videnskab hvor skønhed kommer først. Man går efter en stjerne og efter racestandarder mere end efter sundhed og brugsegenskaber.

    Planlagt kejsersnit er alt for almindeligt i dag, en ting som opdrættere af flere racer benytter "for at sikre tæven". Sikke noget pjat, en sund tæve føder nemt og uden indblanding fra mennesket, den er lavet til det, lige som vi mennesker er.


Kommentér på:
Kejsersnit

Annonce