{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Angst :-( {{forumTopicSubject}}

Hej...
Er der nogle af jer der har erfaring med en angst chihuahua... Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre med Mikkel.. Han er bange for fremmede hund, og vil under in gen omstændigheder snakke med fremmede mennesker..

Får vi gæster gør han helt vildt, og man kan se han er bange, og det ikk bare er "pjat gø"

Møder vi hunde når vi går går han i panik og krymper sammen og gør samtidig...

Går til noget træning med ham pga disse problemer, og min træner er efterhånden ved at opgi.. Hun mener jeg skal snakke med dyrlægen om at få noget angstdæmpende... Nogen der kender til det... smiley

Det virkelig frustrende, man vil jo kun det bedste for sin lille hund.. :´-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst :-(
  • #1   11. jun 2009 Min Maxie havde noget af det samme da han var hvalp.......og tilsidst opgav jeg. Han skal ikke tvinges til at være social, når han ikke ku li det.......nu er han 6år og gennem tiden har vi taget det i hans tempo, Og han er blevet bedre, kan dog ikke li store hunde og gæster for højlydt avide at her bor han........siger til folk at de bare skal ignorere ham og skynde sig at hilse på Banditræven og enden for en halv time er han tøet op.......

    han har nok i Banditræven og mig...........og det er okay for mig :O)


  • #2   11. jun 2009 Jeg er enig med dig.. Vil ikk tvinge ham til at ku lide at og alle.. slet slet ikk.. synes bare det er synd han skal være så utrolig bange for ting der ikk er farlige....

  • #3   11. jun 2009 Hvad siger han til Mille? kan være hun med tiden kan bane vejen for ham..........det har min Banditræv, gået i front og vist at det ikke er farligt

  • #4   11. jun 2009 Hende er han rigtig glad for... Men det desværre omvendt.. Gør han gør hun.. Hun er dog ikk bange for fremmede.. Har de en gang givet en godbid skal hun nok huske det smiley Men vil jo helst ikk ha hun tror at det han gør er rigitig... Det har måske hjulpet LIDT at vi fik hende.. Han tør tage godbider for nogle enklte flere nu.. Men det ikk fordi han sys det fantastisk...

  • #5   11. jun 2009 det kommer tror jeg........gi tid :O)

  • #6   12. jun 2009 Jeg ville hurtigst muligt ringe og snakke med Irene Liliequist www.hundeliv.dk Hun har stor erfaring i at adfærdsbehandle hunde med angst på en ordentlig måde. Og hun har ikke så sjældent med chihuahuas at gøre.

    Ofte er det godt at lytte til andre hundeejeres velmente råd, det gør jeg også selv, men netop det problem du står i skal ses på en proff, der er ikke tid og "råd" til at prøve sig frem med det forskellige råd og tips, jo længere mønstret sidder i hunden, des sværere er det for hunden at slippe.

    En angst hund er en alvorlig ting.


  • #7   12. jun 2009 Iøvrigt har jeg lige lært at: Hvis den fremmede holder godbid i sin hånd vil en angst hund kunne overskride sine grænser, gå tættere på end den ville have gjort uden godbid som lokkemad. Og det forstærker blot angsten.
    Der skal andre metoder til.


  • #8   12. jun 2009 Vi har det samme problem med nala.. hun er desværre også bange for alt og alle.. og når det kommer til fremmede hunde, napper hun ud i forsvar for sig selv.. det er rigtig øv. .for folk vil jo gerne kæle med hende, men så flygter hun..

  • #9   12. jun 2009 Maxie trives nu godt nok.......uden

  • #10   12. jun 2009 Vivian J
    Min træner er uddannet inden for adfærsvanskelige hunde... Så får skam proffesionel hjælp:-)

    Rebecca C B
    Okay.. Lyder måske lidt somom det noget de har fra forældrene så, og som jeg så ikke har fået lært ham i tide hvad der er farligt og hvad der ikk er?

    Men er "glad" for at høre jeg ikk er den eneste.. Man sidder lige med en fornemmelse af at man har "ødelagt" sin hund....


  • #11   22. jun 2010 Ville lige komme med en lille opdatering angående Mikkel smiley

    Vi er nu nået til at han stadig gør af gæsterne når de kommer, men efter jeg har fået mille der elsker alle, blir han en smule jaloux, og er derfor begyndt at ville snakke med gæsterne...

    Det så dejligt og se ham ligge sig hen og putte ved dem i sofaen selvom han aldrig har mødt dem før...

    Mistænker lidt at min x har haft "dårlig inflydelse" på ham.. For efter han er flyttet er han blevet en helt helt anden hund.. Hviler mere i sig selv, og ikk så opfarende længere smiley



  • #12   23. jun 2010 Dejligt at høre en god opdatering smiley det skal nok blive godt.. smiley

Kommentér på:
Angst :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce