{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

så oplevede vi overfald igen :( {{forumTopicSubject}}

dog med en anden udgang end Merles... heldigvis for det!

Mads var ude med Mira på dagens første tisse tur. Jeg vågner ved at jeg kan høre Mira gø helt hysterisk imens Mads råber og skælder ud.

jeg tænker åååh nej, nu skælder Mads mira ud fordi hun gør. Står op fordi jeg bliver sur på Mads over at han fortsætter med at råbe og skrige, og tænker ej for faen Mira kan sku da ik tåle at blive råbt sådan af.

Så kan jeg høre en hund pive helt vildt, og det er ikke Mira - det lyder som en stor hund. Hænger halvt ud af sove værelse vinduet og ser Mads løbe rundt om hjørnet imens han råber "du lukker bare røven og får din hund i snor"
skynder mig at få tøj på, kan høre en mande stemme råbe noget på svensk til Mads.

mit hjerte hamre helt vildt og løber ud i opgangen, mads kommer med Mira der er krøllet helt sammen, hendes tandkød er lyst lyserødt smiley mads sætter hende ned og hun kryber ud på badeværelset og vil ikke komme når vi kalder (Mira gemmer sig altid derude, når hun er utryg)

Det viser sig så at Mads er kommet gående med Musen, og møder så en ældre mand der bor i gården som har en hyrde hund. Mads venter pænt med Mira til han er gået forbi og lige pludselig smutter hyrdehunden fra Manden.

Og jagter Mira afsted rundt om huset. Hun løber ind under en bil og Mads og manden prøver at kalde hyrdehunden til sig. Den skider højt og flot på sin ejer så Mads får fat i halen på køteren og kaster den over et hegn ind til mandens forhave. Her bliver manden så sur på mads over han kaster med hans hund.... hmmm.

Hvor mads jo tydeligt er påvirket over vores gamle erfaringer, så flejner totalt ud på den gamle mand. At han skal lukke røven og få sin hund i snor.

Manden vælger så gå ind til sin hund...

bliver spændende om vi nu er nabo krig :S

Mira har det ok, efter omstændighederne og tandkødet er nu pænt lyserødt som det skal være, men nu kan vi starte forfra med at øve i at være trygge når vi er ude og gå grrrrr

er så træt af alle de knolde derude der ik kan finde ud af at styre deres hunde!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så oplevede vi overfald igen :(
  • #1   24. jul 2009 Åhhhh lille Mira for fanden hvorfor har folk ikke bedre styr på sine hunde, GODT der ikke skete mere, end en forskrækelse:o/......

    Godt Mads reagerede så hurtig ellers kunne det være gået helt galt:o((((


  • #3   24. jul 2009 ja jeg er så glad for at det var Mads og ikke mig!

    Mira skal ud og møde nogle gode sunde store hunde, så vi kan få hende tryg igen.

    Vi har bare knoklet så hårdt, både mig selv og med mira for at få fjernet angsten ved at færdes ude i det åbne rum.... Er bare så vred inden i.

    gik ned til vores underbo der har 2 chi blandinger og fortalte hende om episoden. Og Kajsa sagde så at hende og Magnus altid gik den anden vej når de så manden med hyrdehunden, for hun var ikke tryg ved at han havde styr på den.

    øv øv øv

    Hyrdehunden pev helt vildt da mads smed den over hegnet, så må vi ik håbe at der er sket den noget :S


  • #4   24. jul 2009 en anden ting er at jeg fik afvide idag at Tyson som slog merle ihjel bliver aflivet inden 3 måneder nu.

    så dagen har været ok, bare "sjovt" det er idag det skulle ske, præcis 1 år siden vi mistede merle.

    sætter lige alting i perspektiv


  • #5   24. jul 2009 Puha Lissa, godt du ikke skulle helt det samme igennem igen.

  • #6   24. jul 2009 Hvor var det godt at der ikke skete Mira noget.

  • #7   24. jul 2009 Sikke en frygtelig episode!! Det er simpelthen min største skræk, udover at hun løber væk og nogen tager hende, at større hunde skal gøre hende fortræd :- ( stakkels stakkels lille Mira, men gpdt at hun er i god behold og at din kæreste reagerede så hurtigt, så hun var i sikkerhed.


  • #10   24. jul 2009 eej for dævlen, Elise..........puha en morgen i har haft.........godt der ikke skete mere...!

  • #11   24. jul 2009 uha sikke dog en væmmelig oplevelse!

    for jer alle tre!

    Heldigvis har jeg ikke mødt nogle agressive hunde endnu..
    måske er de bange for mig hagrids søster!

    knuzz til Mira






  • #12   24. jul 2009 Vi har også bare skam kælet mira hele dagen.

    det er helt vildt så meget man kan elske sin hund.... det er helt ufatteligt!



    tror ik jeg mentalt ville kunne klare at miste endnu en hund, pgr. af overfald. Så ville jeg kunne findes på et mental hospital.. smiley


  • #13   24. jul 2009 Kan godt sige.........jeg knækker nakken på den ejer hvis hund gør en a mine hunde fortræd.......!

  • #14   25. jul 2009 Ej Elise sikke dog en væmmelig morgen, hvor gør det mig ondt for jer at i skulle starten dagen på sådan en uhyggelig måde, men hvor var det dog godt at det var Mads der var ude med hende, forhåbenligt har hyrdehunden fået stor respekt for Mads, men det hjælper nok desv.ikke dig eller søde lille Mira, hvor gør det mig ondt for hende at hun oplevede sådan vild og ustyrlig hund.
    Det er da også endnu mere uhyggeligt at det så sker lige på årsdagen, århh hvor jeg dog føler med jer...
    Jeg sender "cirkusprinsessen", lille Mira og jer en masse kærlige og medfølende tanker. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan/skal sige...

    Søde Elise, tænk ikke på nabostrid, Mads gjorde bestemt intet forkert tvæt imod, og da i ikke er de eneste der har problemer med den hund så kan ingen bebrejde Mads og jeg håber bestemt heller ikke at han bebrejde sig selv ,, jeg kan virkeligt godt sætte mig i Mads`s sted da det skete, da jeg jo også har prøvet nogenlunde det samme, dog fik jeg reddet mine hunde, men måtte selv ligge 5mdr på hospitalet, men den ene angribende hund som var ved at knuse Benji`s hovede, er jeg 100% sikker på døde samme dag..Og det er min skyld, jeg får det så dårligt når jeg tænker på det jeg gjorde, men det var den eller min lille hund, og hunde der angriber andre som slet ikke har set dem, og derfor heller ikke provokeret dem, de bør slet ikke leve..

    Marianne. Jeg kunne ikke være mere enig, man gør ALT hvad man kan for at redde sin/e egen/e uskyldige hund/e i sådanne tilfælde..

    Åhh altså , jeg håber virkeligt at Mira kommer sig 100% over den oplevelse.

    Jeg er ked af al mit "underlige" skriveri, men jeg er dybt rystet..


  • #15   25. jul 2009 Anita
    Ja men jeg er helt enig med dig og marianne.
    Der er ingen der skal skade mine hunde igen.
    Mads har virkelig kræfter som en super helt når det virkelig gælder! Nu er de ude og gå igen, og som mads siger Mira skal have nogle succes oplevelser. Så vi smutter hjem til min mor og far idag hvor hun bliver over forkælet.


  • #17   25. jul 2009 Sonne
    Vi bor i malmö smiley


  • #18   26. jul 2009 Der er en ting jeg simpelthen ikke fatter... Hvad er det der sker i hovedet på sådan nogle hunde der angriber både mennesker og dyr?? Jeg er virkelig så bange man kan jo aldrig vide sig sikker..

    Elise - Hvor er det synd for jeg, men 7,9,13 endte det "godt" denne gang. Beundre jeres styrke og at i tør gå tur med hende..


  • #19   26. jul 2009 Jeg ved det ikke .

    det må man vel læse i adfærdbøger om.

    Personligt er jeg ikke bange for hunde, har oplevet løse hunde på stranden. der har snerret,men sat sig pænt da jeg har bedt dem myndigt om at sitte!
    Men jeg er også en stor kvinde LOL.

    Min Hund derimod er meget LIlle og når han er i snor gør han frækt af de store Hunde.

    Jeg slipper sjællent snøvsen ,når der er hunde jeg ikke kender.

    Og har ham i kort snor ,når vi er i blant mange hunde,og små børn.

    Pia







    især de store



  • #20   26. jul 2009 Kristina
    Det har også været og er stadig en kamp for mig at være afslappet når Mira og jeg går tur:( og det tror jeg altid det vil være... Men jeg arbejder virkelig med det. når jeg er alene ude med hende så kommer vi aldrig tæt nok på store hunde at de kan nå at komme til os. Hvor mads er mere rolig og prøver at styrke Mira ved at stoppe op og afvente. Men det har mads så lært nu at man ikke altid skal gøre.


Kommentér på:
så oplevede vi overfald igen :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce