{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Oplevede noget underligt idag... {{forumTopicSubject}}

Imorges var vi en tur i Kommuneplantagen i Gjern, der er vi nogle gange hundene og jeg. Der er kommet en hundeskov derude, som vi altid slutter turen af i. Men kun hvis der ikke er andre derinde.

Og som altid går vi derind idag, hundene løber rundt og er glade. Men det ændres pludseligt... Zippo kommer hen til mig, og jeg kan se at han får færten af noget. Hans lille næse arbejder på højtryk, og hans ene ben er løftet, han tager stand.

Pludselig stivner han, vender sig og kigger meget på mig. Han ser utryk og bange ud, og Zippo er aldrig bange for noget! Han piver, hans "jeg er utryk piv". Og ser meget insisterende på mig. Musashi står bare, og vejer luften lidt. Han får den samme fært, men han reagere ikke som Zippo, men holder sig tæt ved mig.

Pludselig får Zippo travlt, han vil ud af "hundeskoven/gården" som jo er indhegnet. Jeg følger med, og prøver at berolige ham. Jeg åbner leddet, og rumraketten suser af sted!

Jeg råber på ham, råber at han skal blive hos mig, for jeg vil have så jeg kan se ham. Han venter, han ryster og vil bare væk. Vi går halv stærkt op til bilen, og han vil bare ind. Han kommer ind, står og ryster lidt, og smider sig så på sædet...

Jeg sidder bare der, og tænker: Hvad skete der lige? Den lille hund, som aldrig er bange, han fik uden tvivl færten af noget, som han ikke kunne lide. Zippo har jo nærmest lugtet alt, ild, røg, rådyr, ræv, fugle af forskellig slags, ja you name it. Intet har gjort ham bange.

Jeg kunne ikke se, eller høre noget i den retning de kiggede. Jeg kunne heller ikke lugte noget, og nogle dyr kan lugtes, hvis du ved hvad de lugter af. F.eks lugter vildsvin af tjære, og krondyr lugter lidt af ko.

Men så slog det mig... For et års tid siden, ja der blev der set en ulv i området, den forsvandt dog, og man regnede med at den nu var væk. Men mon det kan have været den? Zippo har aldrig lugtet ulv før, det har Musashi i Sverige. Så måske var det derfor at han ikke reagerede?

Jeg aner det ikke, men et eller andet fangede den lille spidsnæse, og han kunne ikke lide det. Det kan måske også have været en grævling, jeg så ikke hvad det var, ej heller hørte jeg det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oplevede noget underligt idag...
Kommentér på:
Oplevede noget underligt idag...

Annonce