{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

nu er der kun {{forumTopicSubject}}

5 timer og 40 minutter til vi vender bilen mod vamdrup og skal hente vores lille jacks hvalp - iiiiiiihhhh hvor jeg glæder mig smiley

er der nogen af jer jacks ejere der har gode råd til hvordan vi gør turen hjem (ca 1 lille time) så behagelig som mulig?

og hvad er jeres erfaring med at give hvalpen den bedste start i hjemmet?

mvh

karina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nu er der kun
  • #1   6. aug 2009 Hej Karina,

    Da vi kørte hjem med Laila sad jeg på bagsædet med hende hvor hun lå på mine ben på en pude fra hendes nye kurv! ( Puden havde hun lagt på før så hun kendte duften) Så sad jeg ellers bare og nussede hende og snakkede til hende ligeså stille. HUn tog kørerturen helt uden problemer og startede lige med at gå en tur rundt i huset og se tingene lidt an. Men ellers så tag en dejlig godbid med så hun/han forbinder kørerturen med noget rart og ellers ros hende/ham undervejs hvis hun/han er dygtig.

    Stort tillykke med jeres nye hvalp! Det bliver en fantastisk tid! smiley Husk og nyd det! Syntes allerede Laila er kæmpe stor og hun er 21 uger smiley



  • #2   6. aug 2009 P.S får vi så snart nogle billeder?! smiley

  • #3   6. aug 2009 annelise: jamen det gør i da smiley vi havde tænkt på at tage et tæppe med, men måskedet var en ide med puden fra hans kurv - så kan han finde den når han kommer hjem smiley

    min plan er, at tage samme duft på, som da vi så til ham for 14 dage siden, i håb om at han kan kende den duft. der faldt han i søvn i mine arme smiley

    et tillægsspørgsmål: der skal køres halm ind på opstaldningsstedet i weekenden, og vi skalnaturligvis være der - hvor længe af gangen tror du han vil være med? der er en voksen bordercollie (totalt legeonkel) som han kan more sig med, men jeg er lidt betænkelig ved bare at slippe ham fri?

    og et mere - jeg skal til eksamen to gange i næste uge - min kæreste kan køre hjem og se til ham efter kl 9 om morgnen - men jeg er jo nødt til at køre ved 8 tiden - går det mon?


  • #4   6. aug 2009 Jeg tog netop puden med for at Laila skulle kunne finde den igen når hun kom hjem og det virkede optimalt for os.

    Med hensyn til at tage ham med så kommer det lidt an på hvor længe ad gangen syntes jeg. Fordi han må jo ikke være alene hjemme for lang tid ad gangen, men samtidig skal man jo også passe på at de ikke får for meget motion når de er så små, så hvis i kan lave en fornuftig plan i løbet af dagen eller tage hans kurv med og noget vand så han kan ligge sig og slappe af engang i mellem. Så længe de er så små holder de sig normalvis tæt til deres nye mor og far, jeg gik fri med Laila i vores have og sommerhus de første mange uger, men jeg tør ikke ligge hovedet på blokken om han kan løbe fri!

    Altså det er tidligt at han skal være alene hjemme, fordi normalt skal man jo starte alene hjemme træning med dem, men først når de er faldet godt på plads i det nye hjem, ellers riskere i at han vil blive utryg og det kan volde en masse problemer ude i fremtiden. Har i ikke mulighed for at en mor eller mormor kan komme forbi og passe ham i de timer i er væk?


  • #5   6. aug 2009 annelise:vi har snakket lidt om det, men min kærestes søster skal passe hans forældres nye hvalp :-S så jeg må lige lægge hovedet i blød. min kæreste vil naturligvis blive ved ham indtil jeg kommer tilbage - det er bare lige den der time jeg er lidt urolig for :-S

    det var en god ide at tage hans kurv med smiley jeg har overvejet at købe sådan en "nylon"skål til ham - men så igen - mon ikke han må få en tår at mikkies udendørsskål smiley ellers må vi have hans egen skål med.

    Jeg have nu ikke planer om at være ved høsten hele dagen, jeg skal jo læse til eksamen også - men lige et par timer ude, og så et par timer hjemme så han kan få sovet, og jeg kan få læst smiley



  • #6   6. aug 2009 da vi fik Laila var hun ikke alene hjemme det første stykke tid, hvis det ikke passede med at en af os var hjemme så var hun med min kæreste på job.

    Men hvis i ikke har andre muligheder så ville jeg i hvertfald sørge for at han er har været ude og gå og er blevet aktiveret og at han har legetøj som han kan beskæftige sig med. Og så prøv at vænne ham til et sted hvor han skal være når han er alene hjemme. Laila har bryggerset og det fungere rigtig godt. Han skal nok ikke have hele huset når han er alene, det vil blot gøre ham utryg og så er der større areal at lave ulykker på smiley
    Men hvis der er et sted han skal være når han er alene, så brug de næste dage på at gøre ham tryg ved det sted, leg med ham der og nusser med ham og lær ham at sit så i får en rigtig god kontakt og så han forbinder det med et rart sted at være. Men husk hvis du går fra ham i en times tid så skal han ikke være total overgearet, men du må heller ikke gå fra ham når han sover, så bliver han forskrækket hvis han vågner og du er væk! Håber det hele giver mening.

    Et par timer kan han nok gpdt være med smiley Og Mikkies vandskål er garanteret fin, Laila drikker i hvertfald af andres hvis hun bliver tørstig. smiley


Kommentér på:
nu er der kun

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce