{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  nu vi er ved racer er der så nogen der kender :
  • #1   17. sep Jeg kan ikke huske navnet på damen tror det er Louise hun har sin airdale som profilbillede og har en hundesalon... kender du ikke hende?hun har norwish terriers og har vist stadig af og til hvalpe på dem.

• #2   17. sep Sojus? det er Sealyham terrier hun har smiley

• #3   17. sep ååh for pokker så render jeg runt med en halv vind undskyld Hanne helt galt på den.

• #4   17. sep @ Rødtop .. helt ok, kender udemærket Louise, og ja det er Sealyham Terrier som jeg også har en godt øje til ...

• #5   17. sep der er ingen DKK opdrættere i Danmark af Norwich Terrier, så det var mere om nogen kendte racen, der er sikkert nogle nulevende fra da der var opdrættere, eller nogen der måske har importeret ... eller har køkken-opdræt ...

• #6   17. sep Jeg har mødt nogle stykker Norwich igennem arbejdet.
    Om mit indtryk er korrekt ved jeg ikke.

Men jeg oplevede dem som sjove og outgoing. Knap så terrier agtige.

• #7   17. sep de lyder nemlig sjove og ret robuste .. og knap så reserverede som nogle skotter kan være .. har haft 2 reserverede ud af 5, det øvrige har nu været tilpas sociale til mig ..

• #8   17. sep Det er lidt forskel på racerne udover ørerne. Jeg kender én der har 3 Norwich Terriers og jeg trimmer selv en Norfolk. Han er nok ikke så racetypisk, og så alligevel. Han er sådan lidt reserveret og en smule hovskisnovski. Norwich er mere udadvendt og sjov.

• #9   17. sep @ Louise .... nu skal jeg lige komme mig over tabet af Ipsen ... men når jeg en gang er klar og hvis det skal være en Norwich hvor hulen finder jeg dem så ...

jeg er stadig begejstret for Sealy, men er noget overrasket over hvor meget de fælder, det er jeg jo slet ikke vant til fra skotten ...

• #10   17. sep Hanne - Jeg tror du skal kigge mod Sverige, der har racen mange opdrættere

http://www.norwichterrierklubben.se/

Jeg har mødt nogle stykker, dejlige kontaktsøgende livlige hunde, en af de tidligere whippetopdrættere i Sverige, opdrættede også norwich gennem mange år. jeg har også mødt enkelte Norfolk, de har virket mere distancerede og lidt gammelmandsagtige.

• #11   17. sep Hanne jeg ved at Jettes er fra Sverige.

Fælder? Vores fælder da ikke det mindste. Airedalene fælder lidt uld, hvis ikke jeg fjerner den, men Sealyerne fælder da ikke.

• #12   17. sep @ Louise ... da jeg nussede den sealy ved Anna -M havde jeg hvide hår overalt ...hmmm sært

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    aug 2023

Følgere: 15 Svar: 309
    #13   18. sep Den ser da SÅ skøn ud, Hanne smiley

• #14   18. sep Hanne, har du overvejet en Australsk Terrier, det er nogle skønne hunde.

• #15   18. sep Hanne hvad hed hunden? Jeg kan slet ikke kende det fea mine egne.

• #16   18. sep @ Louise, åh min alzheimer ... men måske var det Fiona ...

@ Anni ... er ikke færdig med at kigge smiley ... men synes den australske virker mere spinkel , kan godt lide der er lidt "fasthed" ...

• #17   18. sep læste lige lidt om den Australske .. kan se fx gøende .. og kom til at tænke på der er en dame her i området der har 1 eller 2 ... ved de driver naboerne til vanvid med deres gø ...og så har den nok mere terrier temperament end Norwich ... Norwich beskrives som kærlig, trofast og ikke særlig gøende ..

• #18   18. sep Hanne Fiona bliver jo klippet, så derfor er pelsen ødelagt, og ja så fælder den. Det vil klippede trimmepelse gøre.

Jeg har 7 Australiere (begge køn) i min salon. Der er fuld knald på alle. De er vildt udadvendte og kærlige. Totalt sprælske og har bare aldrig en off day. Jeg oplever det ikke her, men jeg kan nemt forestille mig, at de kunne være gøende.

Hvad med Dandie? De er ikke nemme at få fingre i, men de er terrierne Gentlemen. Alter aktivt en Cesky. Bla ding af Sealy og Skotte. Ceskyen skal klippes. En af vores hvalpekøbere købte Cesky efter deres sealy. Kun fordi pelsplejen er nemmere med klip. Racen er også roligere/mindre terrier-agtig. Lidt spøjst når man blander de 2 racer. Der er et par opdrættere i Danmark. Heidi Westergaard på Fyn og Kirsten Toft kjær i Hinnerup.

• #19   18. sep @ Louise ... ah ok, vidste ikke Fiona blev klippet ...
    som sagt er jeg ikke færdig med at kigge, skal jo slet ikke have hund igen, endnu ... tænker jeg smiley ... der er måske lige et par rejser der skal overstås ... men men man ved jo aldrig .. egentlig ville jeg gerne have en pensioneret tæve, tror jeg ... jeg elsker hvalpe men er i tvivl om jeg/vi kan honorere deres aktivitets behov .. vi er jo nok blevet lidt glade for vores aftener i fred og ro ..
    Kirsten Toftkjær kender jeg godt, hun trimmede vores første 3 skotter, da havde hun selv skotte opdræt ... hendes mor trimmede nogle af mine forældres Airdales .. det er maaange år siden .. smiley

Kan se der advares lidt mod ryggen på Dandie ... og at der er en del pelspleje ... jeg skal tænke frem i tiden med mine led ... skotterne blev trimmet hver anden måned de sidste mange år, det gjorde jeg stort set ingen pelspleje havde selv ..

• #20   18. sep Jeg har et par stykker på mit træningshold. Søde sociale hunde uden så meget dikke-darer

• #21   18. sep @ Lise ... kan du ikke stikke en finger i jorden ifht hvor man skal købe Norwich, hvor der er opdrættere med godt ry ... er det Sverige, eller ??

Der er også en racerepr. i DK tænker jeg vil tage fat i hende hvis det en dag bliver aktuelt ... lige nu satser jeg på der kommer nogen på DTK udstilling i Kolding til November så jeg kan møde racen i virkeligheden ...
    Jeg har set at en kennel der egentlig opdrætter Staffordshire Bull har købt en Norwich, følger dem via Instagram, den er noget så sød .. det er stafferne også smiley smiley ... jeg tror så den er købt øst på ...

• #22   18. sep ok tænker både Sealy, og Cesky også kan være noget ... men Cesky er også meget sjælden som Norwich ...
    Sealy er der måske hvalpe af nu smiley smiley ... ved selvfølgelig ikke om de er solgt alle ...

en af fordelene ved Cesky er helt klart pelsplejen ..

det suger godt nok i maven .. savnet efter Ipsen er enormt, og tomheden uden hund er rungende ... selvom de to der jo blev hhv 13 og 12 har været stille og rolige de sidste år, så har de alligevel været her ...

fornuften vil sige ... vent til næste år, kommer på efterløn og så er der ingen alene hjemme træning der skal gå stærkt .....

• #23   18. sep Hanne ja der er klart fordele ved at vente til næste år.

Der er sygdomme i alle racer. I nogle flere end andre. Norwich er ingen undtagelse. Sealyen er enndværgsrace, og her skal man selvfølgelig også passe på ryggen.

Så er det da bare at kontakte Kirsten og få en snak. Så kan du evt gå videre med Cesky eller afskrive den.

Ja Susanne har hvalpe. Tænker stadig et par stykker er til salg.

• #24   18. sep Hanne, hvilken instagrame profil er det?

• #25   18. sep sendt pb...

• #26   19. sep Jeg har jo haft australsk terrier.
    Mere kærligt og hengivent kræ skal man lede længe efter.

Jeg vil dog sige, at han var mere easy peasy end de aussies jeg ellers har mødt igennem tiden.
    De er ofte "happy go lucky" , altså meget glade og livlige, men absolut medgørlige.
    De vil meget gerne lave noget og det tror jeg de skal, for at vedblive stabile.

Jeg vil så gerne have aussie igen, men den vil altid blive sammenlignet med den gamle og det vil være synd for den. Så jeg holder mig til yorkierne - i hvert fald imens jeg har Banden.

Jeg har mødt en del norwich igennem tiden, så sent som i sidste uge, og det er en sjov og glad hund.
    Jeg har kun mødt én, der var en smule reserveret.

• #27   19. sep Ej hvor jeg lige forelskede mig i beskrivelsen af Cesky smiley

• #28   19. sep Freja og jeg har sådanne et par stykker med på vores morgentur.
    Berta er en Spinone og Hubert er Norwich tror jeg smiley
    Han er i hvert fald svensker og vist tidt for stor i følge standarden.
    Han er sød og sjov men er altid i snor.
    Hvor i mod de andre to løber løse.

profilbillede
  • #29   19. sep @ Staff ... ja der er nogle sjældne racer man spørger sig selv "hvorfor" ...

kunne være lidt dejligt med større udbredelse, bredere spekter i de racer der købes ..

generelt synes jeg terrier racerne er små efterhånden ... jeg forstår det jo ikke ..

• #30   19. sep Hanne, du skal have en Welsh Terrier. smiley
    Sådan en kunne jeg godt se mig selv med.
    Der bor to af dem i mit kvarter, og ih guder, hvor er de skønne. smiley

En af Louises de store er også en fed hund, men sådan en må du ikke få, for så bliver jeg så misundeligt. smiley

• #31   19. sep Welsh'en er ikke for en haha. Lægger den sig i en stol, så er det dér den ligger. De er indbegrebet af terrier. Smuk hund og fantastisk fin størrelse, men man skal virkelig ville en vildt selvstændig og fandenivoldsk hund.
    Kun farve og fcon minder om Airedalen. Intet andet hahaha.

• #32   19. sep Altså, jeg drømmer jo et eller andet sted om en dag at have minimum 1 eksemplar af den mindste terrierrace og 1 af den største på samme tid. smiley

• #33   20. sep I skal da lige have et billede fra i morges.
    En flot fyr, der er helt sin egen smiley

profilbillede
  • #34   20. sep MIn mor ville egentlig have haft en Norwich på sine gamle dage. Men da den sidste fox var væk var de simpelthen umulige at opdrive i DK og hun havde ikke lige overskuddet til at skulle ud og rejse efter hvalpen (min far var lige død). Hun endte med at købe en god cairnterrier. Det er godt nok en dejlig lille hund og den har været virkelig nem for hende at have. Den er så nok noget mere 'kat' end Norwich'en. Nu er der begge to ved at være rigtig gamle og jeg tror det er den sidste hund min mor vil have.
    Hvis man kigger til udlandet så er det ikke helt så svært at finde de lidt mere ualmindelige racer. Også i et antal hvor der rent faktisk er lidt valgmuligheder. Danskere er simpelthen bare så fantasiløse, når de kommer til valg af hunderace smiley Her køber man bare det samme som naboen.

• #35   20. sep @31: Enig - welsh er bare SÅ ultra meget terrier smiley Mine røde djævle har lignet englebasser i sammenligning med de welsher jeg har mødt smiley

En af årsagerne til at terriers helt generelt ikke er særlig populærer er givetvis pelsplejen. Det at de skal trimmes skræmmer virkelig mange. Og så det med at de ofte ikke er særlig hundesociale. Der er virkelig mange mennesker, der helst vil have at det er sådan lidt 'disney' og man kan tage FIdo med i hundeskoven og lege med alle sine venner. Når man kigger hunderacer så finder man jo ret hurtigt ud af at det nok ikke vil fungerer med langt de fleste terriers.
    Folk ved ikke hvad de går glip af: Terriers er bare fantastiske at dele livet med smiley

• #36   20. sep @ Yorkie ... det kunne da også bare være for dejligt, en af de store og en af de små ...
    Nu er skotten ikke den mindste, men i skottegruppen jeg er med i på fb, er der en der har haft 2 skotter og en airdale sammen ... ja og skotterne bestemte smiley

Klart trimningen er et issue, tilgengæld glemmer folk så at tænke på at de fælder væsentligt mindre end mange andre hunderacer, måske på nær lige de sidste uger inden trim ..

Som med nogle ikke er til terrier, så er der nogle terrier jeg ikke er sådan faldet for ... heriblandt cairn og westie .. jo jeg er vild med dem jeg møder, naboen har den sødeste westie, men ikke som en hund jeg vil have 24/7 ...

det er lidt sjovt med det der sociale, for mange har fx flere terriers sammen ...og mine har været en blandet landhandel, 2 mega sociale, en semi og 2 reserverede ..

som familiehunde da ungerne var små, og nu børnebørn har de været så gode ..

• #37   20. sep Mht det sociale så er der jo rigtig rigtig mange terriers der er egetkønsaggresive. Som regel har de dog ikke issues med andre hunde indenfor familien. De er jo en del af 'banden'. Jeg har oplevet mange vælge terriers fra pga at de ikke kan vide sig sikre på at deres hund vil kunne lide fremmede hunde (noget de så heller ikke kan være sikker på med alle racer, men det er åbenbart noget andet smiley ).

• #38   20. sep Hanne det må næsten være Elise med de 2 skotter og Tanne, som ikke er mere.
    Jeg er enig. Westie og Cairn kommer heller aldrig ind her.
    Jeg hentede lige sådan 2 i Tyskland for 14 dage siden smiley

profilbillede
  • #39   20. sep @ Louise ... jep, det er hende, hedder den ene skotte ikke Watson ...

Åh, skal du have dem for ever ... hvor gamle er de ? de har da de skønneste hoveder, udtryk ...

hvordan finder en ikke opdrætter uden kendskab fx en voksen til omplacering fra udlandet ... fx en tæve der har fået de kuld hun skal og derefter bare skal forkæles resten af livet .. ville være en god løsning for mig ...

• #40   20. sep Hanne jo Sherlock og Watson. Elise og Henriks Airedale hed Tanne. De venter på en ny smiley

Det bedste er at bestemme sig for en race og så finde en gruppe for racen/hvalpe/opdrættere, eller simpelthen kontakte opdrættere og forhøre sig om en aflagt avlstæve. Det burde ikke være umuligt.

Calle til venstre sender jeg videre til vores hvalpekøber i Norge. Han bliver hentet i weekenden. My til højre bliver hos os smiley

• #41   20. sep Altså Louise, jeg havde jo tænkt at får jeg en Norwich så skulle den hedde MY smiley smiley ...

Skal du levere den næste Airdale der skal leve med detektiverne ...

• #42   20. sep Haha her er hun opkaldt efter My fra Mumi. My hedder Sunnily Crazy Dream og dét er hun hahaha.

Ja det er planen. Vi skulle hve haft hvalpe for 3 uger siden, men dyrlægen formåede ikke at finde korrekt parringstidspunkt, så ingen hvalpe denne gang. De venter troligt.

• #43   21. sep Louise, Jeg må snart gøre alvor af min trussel om at besøge dig og hundene!

Tillykke med My. smiley smiley

• #44   21. sep Det vil være super hyggeligt smiley

Tak smiley

• #45   21. sep @ Yorkie .... jeg vil anbefale du venter til hun har airdale hvalpe næste gang ... sådan når de er omkring 6-8 uger .. så bliver man lige mindet om hvor aktive og irriterende sådanne pelsbomber er smiley og dermed er risikoen for at blive fristet MEGET mindre smiley smiley smiley smiley

• #46   21. sep Hanne Jeps de er alle steder og de kan virkelig nå en masse pga de lange ben. De er skrækkelig og ganske vidunderlige.

profilbillede
  • #47   21. sep @38: ååååhh altså et par skønne fjæs smiley Elsker de der lange terrierhvalpsnuder med en sort lakrids for enden smiley

• #48   21. sep #47 ja Mette jeg er helt enig. De kan noget smiley

• #49   2 timer siden Min mor opdrættede norwich, jeg tror måske oven i købet hun var den første i DK i sin tid

• #50   1 time siden @ Ditte ... ej hvor sjovt, kan du fortælle lidt mere om racen ?

Kommentér på:
nu vi er ved racer er der så nogen der kender :

Annonce