{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Gå ture.. {{forumTopicSubject}}

Vi var ude og gå i dag med Vores 2 dejlige hunde.. en rottweiler Bimmer på 7 mdr og en lille pekingeser på 6 år... super dejlige hunde.. smiley
der er sådan et stort grønt område ikke så langt fra hvor vi bor vi plejer altid at gå der ned og slippe hundene, vi tager dem dog i snor hvis vi møder andre hunde for vi ved jo ikke om ejerne vil have at vores hunde kommer løbende over til deres...

men kom sådan til at gå og snakke med kæresten om hvor synd jeg egentlig sys det er at hunde ikke må hilse på hinanden.. vores må altid hilse på de hunde de møder medminder ejeren siger at den ik kan med andre eller noget..
bare i dag mødte vi en schæfer hvalp på 7 uger den måtte godt lige snuse til Bimmer, men ikke lege eller noget selvom den virkelig gerne ville ejeren trak den faktisk bare videre, så mødte vi en anden hvalp på omkring ½ år eller noget.. den måtte overhovedet ikke komme hen til os, og en voksen golden retriver måtte heller ikke hilse..

altså sys det er synd for hundene... de er jo folk dyr og vil gerne lege.. og sys bare mange mennesker i dag lader ikke deres hund snakke med andre hunde de møder... det er jo trist egentlig... de vil jo gerne...

bare en lille tanke fra mig..
undskyld det blev så langt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå ture..
  • #1   19. sep 2009 En hvalp på 7 uger, ville jeg heller ik tage med ud. For ik at sige den må slet ik komme fra moderen, i så tidlig en alder. Men det er jo ik jeres fejl.
    Men det er ikke alle der vil ha deres hund hilser på alle, min tæve har det ik så godt med hvalpe hun ik kender. Jeg spørger altid hvor gammel deres hund er, for ingen grund til de får en dårlig oplevelse.
    Men har hun li set den an i 2-5 min, så ka hun sagtens lege med hvalpe.


  • #2   19. sep 2009 der skulle stå 7 mdr istedet det var min fejl... hehe

    vi har ik mødt nogle der sådan må leje, de må hilse og snuse til hinanden men ikke løbe og lege... sys bar det er så trist... de fleste hunde vil jo elske at komme ud og løbe og lege med andre hunde.. men ja det er jo ejerens valg


  • #3   19. sep 2009 Jamen det er også rigtigt der er mange hunde der gerne vil, men prøv at søge i jeres område. Om der er nogle i kan mødes med, så ka jeres bare lege sammen. Vores har en håndfuld gode legekammerater, og tror mig de har det bedst med li dem.
    Men sådan er hunde sikkert så forskellige.


  • #4   19. sep 2009 vi har snakket med et par som flytter til området her sidst i okt. og vi skal mødes og lege når de er kommet på plads smiley

    men det her var nu også bare en tanke om hvorfor man egentlig ik lader sin hund hilse på andre hvis ens egen hund og den anden hund selvfølgelig også ikke har nogle problemer med andre hunde smiley


  • #5   19. sep 2009 Jamen det er selvfølgelig rigtigt, men sådan er folk så forskellige. Mine må hilse på de fleste, der er nogle de har haft et par dårlige oplevelser med, dem hilser de ik på længere. Men det er vel naturligt nok.

  • #6   19. sep 2009 Ja det forstår man jo godt... sådan ville det jo også være med Bimmer, vi har mødt en dame som har en mellem stor hund som bare ik kan lide andre hunde, og de hilser bare ik på hinanden men hun sagde det også allerede første gang vi mødte hende, og så forstår man det jo godt.. men de andre forstår jeg ik altid..

  • #7   19. sep 2009 tror det har lidt at gøre med al den ballade der har været med andre hunde der overfalder andre hunde... det har gjort mange over forsigtige desværre.... kan trøste dig med hvis du en dag skulle rende ind i mine hunde skal du da være velkommen til at slippe dine løs med mine 2 smiley

    men kan 100% godt følge dig... jeg oplever det samme hverdag når vi er ude at gå tur


  • #8   19. sep 2009 Kim S - Det kan også være det har noget med det at gøre... og ja nu er det jo en rottweiler vi har, og vi er 2 unge mennesker der kommer gående med ham og det er jo min kæreste som går med ham altid.. men jeg går jo altid med min lille pekingeser molly det må jo sige lidt..

    men jah hvis vi render ind i dine hunde en dag sårh ska de da ha lov at hilse smiley hehe


  • #10   19. sep 2009 Johnny S

    sjovt sådan har Bimmer det også... han elsker når den anden hund løber efter ham.. smiley

    årh det er surt med de overfald Mille har oplevet.. min gamle hund blev bidt 5 gange af andre hunde og det udløste en tricker at han ik kunne med nogle hunde længere smiley det var mega surt.. og til sidst kunne han ik med nogle han snærrede og knurrede også af mig til sidst.. smiley desværre


  • #12   19. sep 2009 Johnny S

    det er jo kun godt hun vælger at gå den anden vej..

    Vores Bimmer er aldrig blevet overfaldt heldigvis og håber aldrig det sker


  • #14   19. sep 2009 Johnny S

    forstår godt hvad du mener...

    vi plejer når det sker at de må hilse at lade dem snuse først, mens de er i snor så vi altid kan hive dem fra hinanden hvis der er noget.. og hvis de så kan sammen må de få lov at lege.. nu er det ved at være rigtig lang tid siden han har fået lov at løbe og lege med en anden hund men ville ønske der var nogle der gerne ville mødes og lege... Bimmer vil også ha godt af det smiley


  • #16   19. sep 2009 Johnny S

    Jamen kigger da lige smiley


  • #17   19. sep 2009 Kia må gerne hilse men hun tager ikke selv kontakt medmindre jeg opfordrer hende til det. Men hvis ejerne er screenet og hundene venlige ja så må de da snakke

  • #18   20. sep 2009 Sanne M, Chevies kus Kradser!

    OKay jamen det er jo heller ik alle hunde som gider snakke med andre hunde.. Bimmer vil hellere end gerne snakke med alle vi møder, men der er Molly sådan lidt mere tilbage holden indtil hun har set dem an smiley


  • #19   20. sep 2009 Kia gider ikke fremmede hunde eller mennesker. Men det ligger vist til racen :o) Hun er ikke aggressiv eller noget og på den måde kan hun med alle hunde af begge racer hvilket er skønt men hun vil hellere grave huller end snakke og lege og det er jo fint nok :o)

  • #20   20. sep 2009 Sanne M, Chevies kus Kradser! !

    ja det har jeg også hørt det gør smiley hehe
    men godt hun ikke er aggrasiv eller noget xD


  • #21   20. sep 2009 Ja. Er meget glad for at hun er som hun er. Ville være ked af det hvis hun var aggressiv eller som en del bjæfere egetkønsaggressive.

    Hun er bare ligeglad og mere kan jeg ikke bede om :o)


  • #22   20. sep 2009 Det er jo godt..
    jah har en veninde der har en tæve som er egetkønsaggeresiv, i slem grad... hun kan nogle gange gå totalt amok og hoppe og gø og knurre når hun ser en anden tæve...
    sårh forstår godt at du er glad for din pige er som hun er smiley


  • #23   20. sep 2009 Uhh det er min frygt at hun skal blive sådan. Hun er kun 2 men håber ikke hun ændrer sig

  • #24   20. sep 2009 håber da for dig hun ikke ændre sig smiley

Kommentér på:
Gå ture..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce