{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Gå ture {{forumTopicSubject}}

Vi var ude og gå i dag med Vores 2 dejlige hunde.. en rottweiler Bimmer på 7 mdr og en lille pekingeser på 6 år... super dejlige hunde.. smiley
der er sådan et stort grønt område ikke så langt fra hvor vi bor vi plejer altid at gå der ned og slippe hundene, vi tager dem dog i snor hvis vi møder andre hunde for vi ved jo ikke om ejerne vil have at vores hunde kommer løbende over til deres...

men kom sådan til at gå og snakke med kæresten om hvor synd jeg egentlig sys det er at hunde ikke må hilse på hinanden.. vores må altid hilse på de hunde de møder medminder ejeren siger at den ik kan med andre eller noget..
bare i dag mødte vi en schæfer hvalp på 7 uger den måtte godt lige snuse til Bimmer, men ikke lege eller noget selvom den virkelig gerne ville ejeren trak den faktisk bare videre, så mødte vi en anden hvalp på omkring ½ år eller noget.. den måtte overhovedet ikke komme hen til os, og en voksen golden retriver måtte heller ikke hilse..

altså sys det er synd for hundene... de er jo folk dyr og vil gerne lege.. og sys bare mange mennesker i dag lader ikke deres hund snakke med andre hunde de møder... det er jo trist egentlig... de vil jo gerne...

bare en lille tanke fra mig..
undskyld det blev så langt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå ture
  • #1   19. sep 2009 vil først li sige der skulle stå 7 måneder og ik 7 uger der oppe med den første hvalp vi mødte det var li en fejl jeg fik skrevet... sorry..

    * Nina - Siger mange TAK *
    Nu siger jeg ikk ALLE hunde skal hilse på hinanden... men sys bare at det er vildt at ingen hunde må hilse snart... jo nogle hunde er aggrassive, men det er ikke alle...
    vores Bimmer må gerne snakke, vi spørg selvfølgelig først om hunden kan med hanhunde hvis ejeren ik selv siger noget, ellers må han gerne.. vi ved han ikke gør en flue fortræd helt 100%

    hunden lære jo kun dem du kender at kende, hva så hvis du en dag er ude og gå og der er en der tilfældigvis kommer en løs hun løbende som bare vil sige hej og snuse og din hund så bare bider den eller noget fordi den kun kender dine venners hunde ?

    vi ved at hvis der kommer en løs hund løbende som bare vil snuse og sige hej så sker der intet for Bimmer vil bare snuse og sige hej...


  • #2   19. sep 2009 ja men det kan jo ske alligevel hvis den kun er vant til de 7 forskellige hunde..

    men ja det er jo dit valg smiley

    og det var bare en tanke jeg havde... ikke andet...
    sårh ville bare høre nogle grunde hvis det var smiley


  • #3   19. sep 2009 Siger ik din hund vil blive aggrasiv ved kun at snakke med de 7 (selvom der er mange flere nu er 7 bare et eksempel som du siger) men måske muligheden var ude..

    nu er det jo heller ik meninge at hunden ska snakke med 20 forskellige hunde på gåture.

    her f.eks møder vi tit de samme hunde, op til flere gange på dagen faktisk.. hvorfor kan de så ikke lege ?

    men vil jo ikke diskutere dette var bare en tanke,.. og en lille samtale mig og min kæreste havde.. så ville bare høre andres meninger...


  • #4   19. sep 2009 ja nu var det også bare sådan hvorfor folk ik ville lade deres hund hilse om der var mange her inde og sådan...

    og kunne nu godt finde på en dag og spørge hvorfor de ikke ville lade deres hund hilse smiley

    men nu ville jeg bare lige høre folk her inde om de ladere deres hunde hilse eller ej og hvorfor smiley som endt ikke andet


  • #5   19. sep 2009 Min (meget snart) 7 år gamle hund må heller ikke nødvendigvis hilse på fremmede hunde vi møder, det er ikke dens behov og fik hun valget, ville hun bestemt også fortrække at være fri 9 ud af 10 gange....

    Da hun var hvalp mødte hun gode hunde i alle aldre og størrelser og fik/har stadig, en masse faste "hundevenner" som hun på alle måder trives med.

    Min næste hvalp bliver jeg endnu mere restriktiv over for, i forhold til at møde fremmede hunde....

    At hunde er flokdyr har intet at gøre med at de har behov for, ønsker at, hilse på alle mulige fremmede hunde..... Det er VORES behov og idé. Naturligvis er der racer/hunde som er langt mere sociale end andre og især i de helt unge år, men de vil stadig have det ganske fint med at "nøjes" med få og ligesindet "hundevenner".

    Ser du på vilde hunde i flok eller uden flok, vil de generalt også søge at undgå kontakt med fremmede hunde...der kan være situationer der er undtagelser, men generalt set og når der ikke er tale om overlevelse, kamp om resurser, vil de undgår fremmede hunde...

    Ens hund taber ikke nødvendigvis sprog færdigheder af, "kun" at have få men gode "hundevenner"...


  • #6   19. sep 2009 Karina G

    altså det er jo helt fair hvis hunden ik selv vil hilse.. ved at vores Bimmer elsker at snakke med andre hunde...

    og ja det er jo folks valg om de vil lade deres hunde hils på andre eller ej


  • #7   19. sep 2009 Det er også synd børn ikke må få alt det slik de SÅ gerne vil have.

    Mine hilser heller ikke når vi er ude at gå. Af flere årsager, deriblandt at når de får lov til at hilse tror de at de skal hilse på alle, og det foregår med træk i snoren. Og det gider jeg ikke, og i længden holder jeg ikke til det. Så når vi møder nogen på vores gåture bliver de bedt om at sitte, og så venter vi til de andre hunde har passeret. Og det fungerer fint for os.


  • #8   19. sep 2009 Britta - Blandinger, nej tak! Tavlehunde, Ja tak! .

    ja det er jo mest fair at man er enige om at hundene skal hilse.. lader heller aldrig vores hunde hilse på andre hunde hvis deres ejer ikke ønsker det..

    nu har jeg også en lille pekingeser som godt kan være en bestemt dame over for store hunde og knurre lidt af dem dog aldrig mere, men hun får lov at se dem an, hvis det er hun skal hilse og så vælger hun jo selv, og de gange hun har hilst på nogle er det gået meget godt..
    nu er hun heller ik vant til store hunde den første store hund hun har gået med er faktisk Bimmer og de har gået sammen i ½ mdr de klare det ganske godt. men store hunde er stadig væk ik hendes yndlings.. men hun er ved at vænne sig til dem.. og hun ser hundene an så vælger hun selv om hun vil snakke


  • #9   19. sep 2009 Britta: Ja, det er skide irriterende. Alle vil også hilse på mine, og dem tror de at de kender fordi de ved hvor vi bor. (Vi bor ud til vejen, og Flicka gør jo når de går forbi med deres hunde). Men Flicka kan også gøre udfald når hun er i snpr. Og så oplever jeg oftest at folk først spørger når deres hund er helt op i snuden på mine hunde. ARGH! Bliver sur.

  • #10   19. sep 2009 Flicka har heldigvis ikke haft fat i nogen, endnu. Men jeg kan ikke garantere noget når folk lader deres hunde springe i hovedet på hende, og først bagefter spørger om de må hilse. Men synes det går godt med at de sidder, og ellers går vi bare den anden vej.

  • #11   20. sep 2009 Vi hilser også på mange hunde på vores ture... eller det vil sige at Scooby meget gerne vil hilse og hvis han mener at hundens kropssprog er til det så ligger han sig ned indtil de kommer hen til ham. Vi har hele tiden kontrol med ham og han er aldrig løs.
    Vi spørger altid lige så snart vi er inden for talevidde med ejerne om de må hilse. Nogle siger nej og så er det fint så lader vi dem passere og så går vi videre, må de hilse jamen så hilser de uden at lege for Scooby skal lære at man godt kan hilse på andre uden at lege.


  • #12   20. sep 2009 vi hilser på næsten alle hunde med mindre vi går med snor og det vil være besværligt at hilse på den anden (fx den går foran os eller på den anden side af vejen) eller hvis hun er uden snor og vi møder nogen med snor som bare går videre..

Kommentér på:
Gå ture

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce