{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ingen hvide hunde?
  • #1   25. nov 2009 Aner det ikke. Vil tro det er gruppe-ADMINs måde at give udtryk for at denne mener som DKK at der ikke findes hvide schæfere ...

  • #2   25. nov 2009 Men glæder mig til at høre svaret :o)

  • #3   26. nov 2009 Den hvide lang- og korthårede schæfer er en selvstændig godkendt race, der ofte sammenlignes med Hvid hyrdehunde, og i dagligdagen ses ikke den store forskel på de to typer af hunde.

    Læs: (link fjernet)

    Hvis hunden er medlem af DRU eller DKK under Hvid Schæfer - er det så ikke en Hvid Schæfer?

    Her er hvad jeg også læste: " Det er IKKE tilladt at krydse hvid schæfer med hvid hyrdehund , hvis man vil have DKK stamtavler på sine hvalpe
    En af grundene er at man ikke anvender de samme eksperter til at godkender *HD billederne ( DKK anvender FCI godkendte)".


    Lobo var stamfader til både de hvide hyrdehunde og hvide schæfere.

    Samtidig skriver "hvid schæferkundeklub" følgende:
    "I 1997 fik Hvid schæfer navnet Hvid Hyrdehund i Dansk Kennel Klub og FCI. Racen blev d. 1. januar 2003 godkendt af FCI og skiftede samtidig igen navn til Hvid Schweisisk Hyrdehund. Den nye race blev i 2003 foreløbigt anerkendt i FCI"

    Lidt længere nede skriver de:
    "Navnet Hvid Schweisisk hyrdehund anvendes hvis hunden er stambogsført i DKK. Hvid Hyrdehund/schæfer kaldes den samme race når den stambogsføres i DRU. I alle andre klubber i Danmark kaldes den Hvid Schæfer"

    Sakset fra Dansk Hvid Schæferhunde klub (link fjernet)

    Team Glarbo - ved du godt at Schæfer betyder hyrdehund smiley Så i mine øjne er de hvide Schæfere ligeså meget Schæfere som alle andre farver. I realiteten kunne det ligeså godt hedde Sort/gul hyrdehund, så, eller grå hyrdehund? Hvis det er sådan man vælger at se på det.


  • #4   26. nov 2009 Btw - vores smukke GRÅ Schæfer er en blanding af en hvid og en grå...uden den ene af forældrene, så hun ikke sådan ud. Så jeg er nu glad for at der både er HVID Schæfer og GRÅ Schæfer i hende :o)

    Og så er det forresten en af Caths hvalpe :o)


  • #5   1. dec 2009 Ja Abi er en smuksak - vi er også meget glade for hende smiley
    Hun er i trodsalderen lige nu og så er hun også ved at "lugte" af dame, så hanhundene er ved at være interesserede i hende hehe
    Hun er dog ikke gået i løb endnu....

    Team Glarbo - det er også helt fint, det var nu også bare et spørgsmål :o)


Kommentér på:
Hvorfor ingen hvide hunde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce