{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Problemer med genbrugshund LANG {{forumTopicSubject}}

Vi overtog for snart ca. 5 mdr. siden, min svigerforældres hund(schæfer/labrador tæve) på snart 7 år. Men efter vi har overtaget hende ser vi bare flere og flere problemer efterhånden. Vi er hendes 5. hjem, og vi er godt klar over at det har en del at sige. Hun har ikke været vant til ordentlige gåture, hun var meget overvægtig og hun er blevet skubbet væk fordi den ene familie hun var hos fik et barn. Kan man forvente at en hund på hendes alder, som har været rigtig meget igennem kan komme over sine problemer?
Jeg vil ikke skrive alt med hensyn til hendes problemer, men i kan bare spørge.
Vi har trænet gå pænt næsten lige fra dag 1, men fremskridtene er kun meget små.
Hun stresser meget. Både inde og ude. Inde kan vi dårligt gå fra et rum til et andet uden hun fare op og løber efter os. når vi er ude gisper hun meget efter vejret og er slet ikke til at komme i kontakt med og reagere ikke på nogle kommandoer. Ser hun andre dyr, så er hun oppe og køre med det samme.
Vi har fornylig prøvet at hun bed en anden hund og det bekymre os jo lidt da vi bor i et område med mange hunde. Heldigvis var det ikke alvorligt. Hun virker sjældent agressiv over for andre hunde. Hun smider sig ned på maven og venter på den anden hund går videre eller kommer over til hende. Det gjorde hun også med denne hund, men de nåede kun lige at snuse til hinanden i et par sekunder og så bed hun. Normalt hvis der er en hund hun ikke kan lide så siger hun fra, men hun har aldrig bidt før.
Hun er også meget jaloux(det er det bedste ord for at beskrive det) over for vores nevø på 2 år. Hun er ikke agressiv, men går imellem os når vi leger med ham og hopper op ad os når vi løfter ham.
Vi har problemer med at træne og aktiver hende, da hun bliver utryg(bange), når vi prøver.Hun løber gerne ud i gangen og gemmer sig, som hun er blevet skældt ud(hvilket vi forresten ikke gør, da hun bliver meget ked af det).
Vi synes det er rigtig synd for hende at hun har det sådan her og vi synes vi har gjort meget for at hjælpe hende de sidste 4-5 mdr, men vi er nu blevet i tvivl om det bare er for sent at gøre noget. Kan man forvente at en hund på hendes alder, som har været rigtig meget igennem kan komme over sine problemer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med genbrugshund LANG
  • #1   5. dec 2009 Jeg har haft en hund med nogle af de samme problemer...hun var 4 da jeg overtog hende (læs Zifs profil), men med en kæmpe tålmodighed og masser af ros kan man nå langt. Zif har stadig rester af sin fortid i sig, men heldigvis er det kun "skygger" der dukker op....

  • #2   5. dec 2009 ........altså jeg har hende stadig....*S*

  • #3   5. dec 2009 En halvgammel hund som den med den bagrund, ville jeg faktisk give fred.
    Den har det jo ikke godt. Og jeg tvivler på den nogensinde blive 100% som en hund der ikke havde den bagage.


  • #4   5. dec 2009 Brug hjernen: Vi tænker det samme. Vi var slet ikke klar over at hun havde så mange problemer da vi overtog hende, men vi var godt klar over hun havde været en del igennem. Vi er hendes sidste hjem uanset hvad der sker elelr bliver besluttet. Selv mine svigerfolældre som havde hende før, synes hun er blevet meget mærkelig.

  • #5   5. dec 2009 Ja, i må under ingen omstændigheder sælge den hund videre.
    Håber i træffer den rette beslutning


  • #6   5. dec 2009 Med knap 15 år på dyreinternat , lærer man alt ikke reddes , men tage hensyn til de enkelte hunde. Efter 5, forsøg hvor den ikke er blever rettet op , vil jeg stadig ikke byde hunden flere skift.


  • #7   5. dec 2009 Umuli a: Vi har ikke besluttet os for om hun skal aflives, men det virker bare som om der dukker nye ting op hele tiden. Det er også en svær beslutning, for hun er jo ikke farlig for sine omgivelser eller sådan noget. Det væreste problem er helt sikkert at hun virker bange/utryg når vi prøver på at træne og aktiverer hende. Det er jo ikke sjovt at se hende sådan. Hun skal helt sikkert ikke flere steder hen. Det synes jeg helt sikkert ikke hun er tjent med. Så er det 6. gang på hendes 7 år lange liv hun skal skifte hjem.



  • #8   5. dec 2009 Brug hjernen: Faktisk er vi de eneste der har prøvet at rette op på de her ting. De forskellige hjem hun har været i, har alle været i min kærestes familie. Han har kendt hende altid, men siger også at hun er slet ikke den hund han husker. Ja jeg synes også man skal kigge på den enkelte hund og finde ud af hvad der er bedst for den.

Kommentér på:
Problemer med genbrugshund LANG

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce